Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 19:49
Floortje
Floortje is offline
Omdat ze rooktte
Ze had al die tijd niet gerookt toen ze met hem ging
hij vertrouwde haar niet en controleerde haar

maar nu het verhaal:

ik kwam haar dus vamiddag tegen we gingen een sigaretje roken omdat ze zich kut voelde.
We gingen naar der huis, ze had eerlijk tegen hem gezegt dat ze gerookt had, terwijl hij had gezegt dat het niet mocht
hij maakte het uit, toen werd ik al kwaad van het feit dat hij het had uitgemaakt voor zon stomme reden,
Toen heeft ze hem een mail gestuurd waarin ze het uitlege waarom ze dat deed en al die shit heeft hij het naar de hele school gestuurd

maar back to the question

Wat vinden jullie daar van?
Wat kan zij het beste doen?

bedankt alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 19:51
chientjuh
chientjuh is offline
ff voor de duidelijkhied..... dat ben ik
Oud 08-04-2004, 19:56
Bosserini
Bosserini is offline
Veertien of vijftien jaar en roken.

A) Illegaal
B) Ongezond zeker, zeker als je er ook nog eens zo vroeg mee begint
C) Erg afstotelijk. (voor mij persoonlijk ook, en ook in dit geval.)

Roken, bleh
Oud 08-04-2004, 19:59
Arox
Arox is offline
Ik ben zelf ook fel anti-roken, ik zou niks met een roker willen beginnen (zeg ik nu). Hij mag blij zijn dat ze het nog opbiechtte, ze had net zo goed door kunnen paffen en niks hoeven zeggen. Ze is erg eerlijk Ik vind het een beetje overdreven reactie. Hij wist waarschijnlijk al dat ze rookte toen ze wat met elkaar kregen. Dan kan je mensen niet zomaar gaan veranderen omdat jij zonodig vindt dat het zo en zo moet.

Wat ze verder kan doen? Voortaan een vriend nemen die haar vertrouwt (dus niet gaat controleren of ze wel of niet rookt) of het totaal niet uitmaakt of ze rookt
Oud 08-04-2004, 20:00
Verwijderd
alstie het echt daarom heeft uitgemaakt.....gauw vergeten... je bent nog jong, geniet van het leven, het is even kut, maar pak de draad weer op en go on with your own life..... fuck him...vooral alstie je zown naaistreek levert als beschreven staat,
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:01
chientjuh
chientjuh is offline
Citaat:
vijf schreef op 08-04-2004 @ 21:00 :
alstie het echt daarom heeft uitgemaakt.....gauw vergeten... je bent nog jong, geniet van het leven, het is even kut, maar pak de draad weer op en go on with your own life..... fuck him...vooral alstie je zown naaistreek levert als beschreven staat,
kun je moeilijk vergeten als woensdag de hele school t weet.. gelukkig sturen mn vriendinnne t nie door
Oud 08-04-2004, 20:02
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik zou ook geen roker als vriendin willen, knap ik echt meteen op af..dus als ik een vriendin zou hebben die daarna begint met roken? hmm..zou me best kunnen voorstellen dat ik het uit zou maken (maar natuurlijk niet meteen als alles nog goed zou gaan, zouden wel meer dingen niet lekker moeten zitten, meer als "de spreekwoordelijke druppel" zeg maar)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:02
rubenrtv
rubenrtv is offline
beetje domme actie van die gast, maar je moet niet gaan roken --> je raakt alleen maar verslaafd en weg is je geld
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:03
chientjuh
chientjuh is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 08-04-2004 @ 21:02 :
beetje domme actie van die gast, maar je moet niet gaan roken --> je raakt alleen maar verslaafd en weg is je geld
daar gaat t nie om, hij moet mn leven iet gaan beslissen
Oud 08-04-2004, 20:03
Verwijderd
Dat vriendje is tot nu toe het beste wat je is overkomen. Je hebt het alleen nog niet door
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:04
chientjuh
chientjuh is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-04-2004 @ 21:03 :
Dat vriendje is tot nu toe het beste wat je is overkomen. Je hebt het alleen nog niet door
ahum de grootste fout bedoel je
Oud 08-04-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
chientjuh schreef op 08-04-2004 @ 21:04 :
ahum de grootste fout bedoel je
Hij weet wat hij wil. Jij hebt je ooit zwak opgesteld tegen sigaretten.

Ik zou ook niet met iemand willen die rookt. Of ze kunnen goed de reden onderbouwen waarom ze roken, maar die ben ik ook nog niet tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:24
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
zielig vooral van dat mailtje, gozer verdient een flinke trap onder zijn reet, hij gedraagt zich als een baby.

Links laten liggen laat hem maar lekker met z'n vriendjes van groep 8 omgaan en dat mailtje als hij dat doorstuurt doet het hem uiteindelijk ook 'zeer.'
Oud 08-04-2004, 20:27
Verwijderd
Dat mailtje is wel dik triest. Dat is geen style
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
chientjuh schreef op 08-04-2004 @ 20:51 :
ff voor de duidelijkhied..... dat ben ik
[moraalridder] Roken op je 14e! Je longen moeten nog 60 jaar mee.[/moraalridder]

Ik vind het nogal een kutstreek van dat vriendje. Maar wat verwacht je anders van een 14 jarig jochie. 14 jarige jochies zijn nu eenmaal sukkels.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:31
fractuur
fractuur is offline
Triest figuur. Nou ja, verdere leven links laten liggen en voral niet vergeten, je hebt er namelijk wat van geleerd. En één ding: wat er na dat mailtje ook gebeurt, je moet er altijd boven blijven staan. Als je in gaat op de reacties (kan je direct even zien wie je echte vrienden zijn) wordt het alleen maar erger en verlaag je je tot zijn niveau.
Nog een tip: stop met roken. Ik heb er zelf ook een fokkin hekel aan, en het is nog ongezond ook. (maar geen reden om het op deze manier uit te maken trouwens)
Oud 08-04-2004, 21:12
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-04-2004 @ 21:03 :
Ja nu gaat ze vast stoppen met roken omdat haar 14 jarige ex snotneus vriendje het heeft uitgemaakt
Oud 08-04-2004, 21:27
wiebenik
wiebenik is offline
Ok, ik ben tegen roken, maar ik vind het geen reden om het uit te maken.
Mijn vriend is nu sinds een jaar ongeveer gestopt, maar heeft dat niet voor mij gedaan.

Ik heb zoiets van dat zoekt ie zelf maar uit, dat is zijn leven en zijn gezondheid.

Dus nogmaals als je echt om iemand geeft, maak je het niet uit om die reden. (dat vind ik tenminste)

Verder vind ik dat van die email ook erg triest, dus ik zou er als ik jou was maar niet teveel energie meer in steken. Ik denk niet hij dat waard is.

Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 21:35
Verwijderd
Waarschijnlijk zocht hij gewoon een reden om het uit te maken. Het is gewoon een kansloos figuur, persoonlijke e-mails stuur je niet door....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 07:21
Gothic
Gothic is offline
Eigen schuld. Daarnaast mag jij nog helemaal niet roken. Ik heb precies dezelfde afspraak met m'n vriend. Zodra hij weer rookt, maak ik het uit. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen. Als hij vreemdgaat maak ik het uit omdat ik me bedrogen voel, als hij weer rookt bedriegt hij mij ook, dus maak ik het ook uit...
Oud 09-04-2004, 07:28
Verwijderd
't is een klere streek dat ie zo'n mailtje doorstuurt... Maar dat is het ook als jij hem belooft niet te roken en dat toch doet... En hij zal idd ook 14 of 15 zijn... En als hij de allerrootste fout is die je is overkomen, dan is het toch mooi dat het uit is? Ik weet niet wat je in dat mailtje had geschreven en of het echt zo'n ramp is als 'de hele school' dat weet...?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 08:37
Verwijderd
1) het is goed dat je een hele tijd niet gerookt hebt. het is erg ongezond en verschrikkelijk verslavend. ik weet het goed genoeg, want ik ben er op jouw leeftijd ook mee begonnen. ik ben ondertussen drie maanden en een week gestopt (sinds nieuwjaar ) en voel me gezonder dan ooit. heb je die sigaret écht nodig als je je kut voelt? of denk je dat maar? want IK dàcht het maar: als ik me kut voelde moest ik ook altijd absoluut een saffie roken, maar nu ik gestopt ben (van de éne dag op de andere trouwens) heb ik dat sigaretje absoluut NIET meer nodig als ik me kut voel... er zijn genoeg manieren om van dat gevoel vanaf te geraken zOnder die sigaret. je gaat een sigaretje roken met een vriendin om van dat gevoel van af te geraken, probeer in het vervolg -weetikveel- een lolly ofzo te gaan likken met diezelfde vriendin... dat lucht evenzeer op hoor, het is gewoon het feit dat je bij die vriendin bent, je samen iets doet en je met haar kan praten dat je je beter gaat voelen. die sigaret heb je daarvoor niet nodig, hoewel je het gevoel kan hebben van wel.

2) daarover gaat deze topic niet.

3) dus vertel ik je maar dat je ex-vriendje inderdaad een kansloos typeje is, en dat je blij moet zijn dat je van hem af bent. als je het om zo'n flauwe reden uitmaakt, ben je het niet waard. waarom begint hij trouwens iets met een roker als hij geen roker als vriendin wilt? hij moet je respecteren zoals je bent, en anders maar een ander zoeken. (hoewel het natuurlijk inderdaad beter zou zijn (zowel voor jou, je gezondheid, je portemonnee, als voor je omgeving) als je niet meer zou roken)

4) het is wettelijk verboden persoonlijke e-mails te forwarden. het is een schending van de privacy. je ex is een crimineeltje!

xxx
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:03
Faery
Faery is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 08:28 :
't is een klere streek dat ie zo'n mailtje doorstuurt... Maar dat is het ook als jij hem belooft niet te roken en dat toch doet...
Hij moet 'r gewoon geen dingen verbieden.
Oud 09-04-2004, 13:14
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Faery schreef op 09-04-2004 @ 14:03 :
precies.. dat slaat gewoon nerges op

roken is dan wel slecht maar je mag toch gvd zelf wel bepalen wat je doet!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:31
Balance
Balance is offline
Als zij hem ooit beloofd heeft om niet te roken en dat doet ze toch, dan is zij degene die fout zit. Klaar.
En hij zit fout als hij persoonlijke emails doorstuurt.
Oud 09-04-2004, 13:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Faery schreef op 09-04-2004 @ 14:03 :
Zij had hem beloofd dat ze niet meer zou roken. Hij heeft het haar niet verboden. Ze wist dat hij geen vriendin wilde die rookte, dus heeft ze kennelijk die keuze gemaakt om te stoppen met roken en met haar ex te nemen. Eigen keuze, maar als zij gaat roken is het zijn keuze om het uit te maken. Hij verbiedt het haar niet, hij maakt het uit, omdat hij geen rokende vriendin wil.

Wat ik heel logisch vind, ten eerste stinkt het gigantisch, ten 2e ziet het er ordinair uit een meisje dat rookt, ten 3e geeft ze, als ze rookt, blijk van het maken van onverstandige keuzes en ten 4e zijn de type meisjes die roken vaak van die rotwijven (= mijn mening), dus ik geef hem groot gelijk...
Maar hij had dat mailtje niet door moeten sturen, maar om daar nou om te gaan huilen, dramatisch te doen en doen alsof het het einde van de wereld is... kom op, je bent 13 en komen wel meer vervelende dingen en als dit het vervelendste is wat je nu meemaakt, be very happy...

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:04
Verwijderd
1) Stoppen met roken.
2) Je voortaan aan dit soort afspraken houden.
3) Die klootzak volledig laten vallen en voortaan eens met fatsoenlijke jongens omgaan.
4) Overwegen voorlopig geen relaties aan te gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2004 @ 08:21 :
Eigen schuld. Daarnaast mag jij nog helemaal niet roken. Ik heb precies dezelfde afspraak met m'n vriend. Zodra hij weer rookt, maak ik het uit. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen. Als hij vreemdgaat maak ik het uit omdat ik me bedrogen voel, als hij weer rookt bedriegt hij mij ook, dus maak ik het ook uit...
Dat vind ik echt zwaar zeikerig..
Oud 09-04-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2004 @ 14:59 :
Wat ik heel logisch vind, ten eerste stinkt het gigantisch, ten 2e ziet het er ordinair uit een meisje dat rookt, ten 3e geeft ze, als ze rookt, blijk van het maken van onverstandige keuzes en ten 4e zijn de type meisjes die roken vaak van die rotwijven (= mijn mening), dus ik geef hem groot gelijk...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:39
Arwyn
Arwyn is offline
@Gothic: Dus meiden mogen niet roken want dat staat fout... Bij jongens zeker niet? Rokende jongens zijn ook *yugh*! (dat ik dat zeg... m'n vriend rookt namelijk ook en ik kan er niet goed tegen... )

@vriendin TS -> Misschien dat ej es echt moet stoppen met roken.
1. Het is heel ongezond.
2. Stel dat je ex wel die ene hele leuke jongen was geweest, dan zou je dat opgeven voor een sigaret... Dom!! Kijk, je ex is een *piep* maar stel dat dat niet zo was...
Oud 09-04-2004, 16:43
hodelahitie
hodelahitie is offline
Ik zou het ook uitmaken als mijn vriendje rookte. En jullie zijn sowieso te jong om te roken, het is dus illegaal. Het stinkt echt verschrikkelijk en het is nog eens slecht ook. En als mijn vriendje zo graag wil stinken en z'n longen verpesten moet hij dat maar met een ander meisje doen, maar niet met mij...

En als je relatie wat zou voorstellen dan was je wel van die sigaretten afgebleven. Ik zou alles voor mijn vriendje over hebben. En een sigaret pakken omdat het minder gaat, sorry hoor, maar dat slaat dus nergens op. Jij hebt z'n vertrouwen geschonden, dus ik vind het je eigen fout
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 16:52
Verwijderd
Voor dit soort mensen ben ik gelukkig gewaarschuwd.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:04
Floortje
Floortje is offline
Citaat:
Zij had hem beloofd dat ze niet meer zou roken. Hij heeft het haar niet verboden. Ze wist dat hij geen vriendin wilde die rookte, dus heeft ze kennelijk die keuze gemaakt om te stoppen met roken en met haar ex te nemen. Eigen keuze, maar als zij gaat roken is het zijn keuze om het uit te maken. Hij verbiedt het haar niet, hij maakt het uit, omdat hij geen rokende vriendin wil.

Maar hij had dat mailtje niet door moeten sturen, maar om daar nou om te gaan huilen, dramatisch te doen en doen alsof het het einde van de wereld is... kom op, je bent 13 en komen wel meer vervelende dingen en als dit het vervelendste is wat je nu meemaakt, be very happy...
Zo dus ik ben een rot weif? dat is dus 1 groot vooroordeel ik denk dat je eerst mensen moet leren kennen en dan oordelen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:09
Faery
Faery is offline
Roken is juist stoer. Wat een zeiksnor, die kerel.
Oud 09-04-2004, 17:22
Myuki
Myuki is offline
Als je echt... echt... echt verliefd bent... dan maakt het heeelemaal niks meer uit dat je vriendje/vriendinnetje soms rookt. Hoe erg je in principe dan ook tegen roken bent.
Oud 09-04-2004, 17:29
Snuitermans
Snuitermans is offline
Principes zijn stoer 14-jarigen met sigaretten ook
Oud 09-04-2004, 17:31
Gothic
Gothic is offline
O heerlijk hoe mensen zich op stang laten jagen door een simpele mening die nergens op gebaseerd is. Zodra je en net iets te extreem standpunt in neemt springen ze op je af, geniaal, heerlijk hoe naief mensen zijn en heerlijk hoe sarcasme en drogredenaties worden opgevat en hoe mensen zich laten aanvallen door zo'n 'mening'.

Wat nemen mensen het forum toch serieus en waarom zou je je in godsnaam iets aantrekken van een persoon die verscholen achter een nickname wat zinnen produceerd...

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 17:33
M@rco
M@rco is offline
Wat een gezever. "Ja, ik hou van je, maar alleen als je niet rookt!"

Liefde is... niet roken.
Oud 09-04-2004, 17:34
ZerO
ZerO is offline
Conclusie : Het is maar beter dat het uit is. Zijn gedrag is achterlijk, persoonlijke mailtjes naar iedereen sturen geeft aan hoe belangrijk hun relatie voor hem was
Zij had hem niet moeten beloven te stoppen met roken, als ze wist dat ze het niet vol kon houden. Dan lag de keuze aan hem of hij met een rokend meisje verder wilde of niet.
Wel flauw dat hij het opeens uitmaakt omdat zij na een tijdje een peuk in haar bek stopt en ze had ook nog eerlijk toegegeven dat ze gerookt had. Maar hij had nu wel een reden om het uit te maken, iets wat hij toch denk ik al wilde doen. Jongens op 14/15 jarige leeftijd vervelen zich snel (meiden trouwens ook).
En dat iedereen loopt te zeiken in de topic dat roken zo slecht is en dat ze maar mee moet stoppen en blaa. Dat moet ze toch lekker zelf weten.

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:33
groovy
groovy is offline
Wat een kutactie dat ie ook meteen prive informatie doorstuurt..die jongen is ziek in zijn kop ..dat doe je toch niet?! Alleen maar, omdat je niet precies hebt gedaan wat HIJ wilde..

Oew, ik weet dat het niet slim is, maar dit vraagt gewoon om wraak

Loser dat ie is! Gauw vergeten die hap, en negeren..doet het meeste pijn

Sterkte en liefs!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:04
Verwijderd
Jeez, hij heeft er toch niks over te zeggen of zij wel of niet rookt? Dat is háár zaak, niet die van hem. Hij heeft absoluut niet het recht om het haar te verbieden. En bovendien is hij zwaar zielig, met het uitmaken en doorsturen-van-meeltjes, dus is ze beter af zonder hem.

Roken is natuurlijk wel slecht en dom maar een vriendje heeft niets te zeggen over of jij wel of niet je longen wilt verkloten.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-04-2004 @ 20:04 :
Roken is natuurlijk wel slecht en dom maar een vriendje heeft niets te zeggen over of jij wel of niet je longen wilt verkloten.
Nee, maar wel of hij daar getuige van wil zijn.
Oud 09-04-2004, 19:50
Talon
Talon is offline
tsja.. je moet toch ook geen asbak?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:59
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
14 jaar is ook jong om te roken, maar die beslissing heb je zelf genomen. Als je vriend het daarom uitmaakt, dat is erg vervelend voor je maar hij zal er ook wel een reden voor hebben . Wat wel achterlijk is van je ex, is dat hij naar de hele school een shitmail stuurt..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef op 09-04-2004 @ 20:50 :
tsja.. je moet toch ook geen asbak?
Geloof me, mensen kunnen eigenschappen hebben of zich op manieren gedragen die veel irritanter zijn in een relatie en veel imminenter tot uitmaken nopen dan roken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:16
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2004 @ 18:31 :
O heerlijk hoe mensen zich op stang laten jagen door een simpele mening die nergens op gebaseerd is. Zodra je en net iets te extreem standpunt in neemt springen ze op je af, geniaal, heerlijk hoe naief mensen zijn en heerlijk hoe sarcasme en drogredenaties worden opgevat en hoe mensen zich laten aanvallen door zo'n 'mening'.

Wat nemen mensen het forum toch serieus en waarom zou je je in godsnaam iets aantrekken van een persoon die verscholen achter een nickname wat zinnen produceerd...
O heerlijk, leer eens spellen, het is 'produceerd' met een t op het eind en 'en' moet waarschijnlijk 'een' zijn.
Jouw gevoel van superioriteit spat van jouw reactie en DAAROM word je aangevallen. Verder vind ik het heel generaliserend dat je meisjes/vrouwen die roken rotwijven zijn. Eigenlijk vind ik jou een rotwijf en dan mag jij nu gaan nadenken of dat sarcastisch was.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:47
Verwijderd
Mja, ik hou niet van mensen die roken, maar als mijn vriend nu zou beginnen, zou ik hem het op den duur echt verbieden. Ik wil niet dat hij rookt, niet omdat ik het vies vind, maar omdat het slecht voor hem is. (Nu heeft hij ook nog COPD en allerlei allergiën, dus zou ik hem het helemaal verbieden.)
Ik snap zijn standpunt in ieder geval.

Maar het is natuurlijk wel raar dat hij het uitmaakt omdat ze rookt, maar toch.. hij is 14/15 ofzo? Dan moet je niet iets doen wat je niet wil, hij wil gewoon geen vriendin die rookt lijkt me... Dus niet doen dan he. ('t Is trouwens ook vies met zoenen, blegh.)

Maar waarom dit topic? Zij zegt zelf dat hij de grootste fout is die ze ooit heeft gemaakt, nou, fijn dan toch dat hij weg is?
En dat van dat mailtje, ach, daar kom je ook wel weer overheen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:

En toch ben ik het hier wel mee eens, op een iets minder extreme manier misschien, maar ik denk het stiekem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 01:53
Pixxa
Pixxa is offline
moet effe melden dat ik flink trots ben op mn vriendin die speciaal voor mij niet meer in et weekend (mee)rookt omdat ik noem et anti-roker ben (okok, ik rook mee met de rook van andere maar dah vink nie erg)

Toppie schat =)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 01:58
Floris_22
Floris_22 is offline
Sinds ik gestopt ben met roken, na 40 sigaretten op een dag te hebben gerookt, mot ik echt geen meid meer die wel rookt. Gadver...dat mijn vriendin het heeft uitgehouden.
Maar ze zeggen ook wel dat ex-rokers het ergst zijn.
Maar tis maar wat je belangrijker vind, roken of je vriend. Vijf jaar geleden had ik ook een verkeerd antwoord gegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten