Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 08:04
Verwijderd
Gister had ik mijn tweede gesprek bij jeugdzorg.
Ik heb daar alles verteld van zelfmoordneigingen en angstaanvallen. Op een gegevenmoment zei die mevrouw : "ik probeer je verhaal serieus te nemen hoor"

Op dat moment dacht ik "oke, oke, oke" maar nu ben ik aan het twijfelen, nemen ze me wel serieus? Gaan ze me ook echt bellen als ze dat hebben gezegd of doen ze dat ook niet en zorgen ze op die manier dat ik niet meer daar kom?

ik weet hetn iet meer
shit, het gaat nu écht slechter dan gister

kan iemand mij "geruststellen" o.i.d? Dat dat normaal is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 08:13
Chaucus
Chaucus is offline
Ik denk dat de reden dat ze dat zei, was dat ze het idee had dat jij misschien dacht dat ze je niet serieus nam. Haar woordkeus was misschien wat ongelukkig, maar je kunt er wel vanuitgaan dat ze dit goed heeft bedoeld...en die afspraak zullen ze ook echt wel nakomen hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 08:13
V1234
V1234 is offline
Het ligt eraan hoe ze dat gezegd heeft.. ..ik denk zelf dat jij je nergens druk om hoeft te maken, en dat je alles wat je hoort negatief interpreteert..

Ze zullen er vast en zeker serieus mee bezig zijn
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 09:38
Maija
Maija is offline
Volgensmij is dat een van de 1000 en 1 geruststellende zinnetjes die ze ook maar uit een boek haalt,
Niks om je druk om te maken..

Ik vind het trouwens geweldig goed dat je bent gaan praten met iemand, ik weet niet of je het ook aan je ouders hebt verteld, en wat de rede voor het snijden enzo is..( ik neem aan met zelfmoordneigingen dat je snijd enzo) Maar je bent op de goede weg, je komt eruit, je bent hulp gaan halen.. dat is iets wat ik niet durf ik heb het aan nog niemand verteld.. (ja ik doe dat ook..)ik wil het op de meeste momenten ook niet.. maar ik vind het echt geweldig van je dat je de stap hebt genomen om bij de jeugdzorg te gaan praten, en laat je aub niet afleiden door een of ander raar mens.. ze wist volgenmij gewoon niet wat ze moest zeggen.. want ik vind het nogal een standaartzin..
Oud 14-04-2004, 14:51
kleinedraak
Ja ik zou dat zelf ook erg moeilijk hebben gevonden. Als een leraar opschool dat nu tegen je gezegd had zou ik me meer zorgen maken dan nu. Ze bedoelde het net als de rest hierboven vast op een andere manier. Als je er echt zo mee zit kun je haar altijd (nog) vragen wat ze ermee bedoelde. Ik vind het iig knap dat je toegeeft aan de hulp die je wordt geboden. Stop om deze reden er dus nooit maar, als je het niet zo goed met deze persoon kunt vinden, twijfel dan niet te lang maar ga opzoek naar een ander. Niets is zo erg als je therapeut niet vertrouwen(*ervaring*) maar laat je, je daarom niet door alle prof.hulp bang maken en ermee stoppen(*ervarin*)
Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:02
Maija
Maija is offline
precies, het beste kan je haar vertellen... dan kan ze ook meteen uitleggen dat ze dat niet zo bedoelde.. en dan weet ze ook meteen dat ze zo'n opmerkingen niet meer moet maken omdat jij erg verlegen in dat soort dingen bent...
Oud 14-04-2004, 17:31
Agnès
Agnès is offline
Het was je tweede gesprek en misschien bedoelde die vrouw het heel anders dan je dacht. Als je haar niet vertrouwd, kun je toch ook vragen of je met iemand anders van de jeugdzorg kan praten? Niet moeilijk doen, als het makkelijk kan.
P.S: Ik voel me ook nooit serieus genomen..
Reageren

Regels voor berichten