Ik mis eerlijk gezegd interpunctie

. Ik weet het, het is zeuren, maar toch mis ik bijvoorbeeld een punt achter de laatste regel... Ik denk dat het, omdat het zo'n droge constatering op het eind is (welke ik trouwens altijd geweldig vind

), toch nodig is om er een punt achter te zetten en de zin met een hoofdletter te beginnen, omdat het dan beter overkomt.
'Wateren van mijn ziel' vind ik ietwat te gemaakt overkomen in dit gedicht; niet heel geloofwaardig. Verder vind ik de herhaling van 'gelegd' mooi, vanwege droog/bloot. In de volgende regel vind ik 'mij' niet zo mooi staan, daar zou ik eerder 'me' van maken. In die zin vind ik het enjambement ook niet zo goed toegepast; 'met adelaarsogen' komt naar mijn mening iets te veel achterop. 'En ik kan niet langer gedogen' vind ik erg mooi staan, maar ik mis in de eerste strofe toch nog een beetje het vloeiende; het komt op mij nog niet helemaal als één geheel over. Om die reden vind ik 'in al mijn chaos' erg sterk; dit vind ik ook een hele sterke zin, ook omdat deze apart staat. Ook de twee laatste regels zijn, zoals ik daarnet al zei, naar mijn mening erg sterk!
Kortom; een gedicht dat wat moeizaam start, een hele goede afsluiting heeft, en dat naar mijn mening met enige aanpassingen erg sterk zou kunnen worden

! Inhoudelijk gezien sprak de eerste strofe me niet zo aan, maar de volgende regels geven het gedicht een hele sterke wending!