Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2004, 15:45
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Hallo!

Weet iemand wat intimiteitsproblemen zijn??? Een vriend van mij dacht dat ik hier mee te maken heb, ik kan er namelijk niet tegen als iemand aan me zit (onbewust), of me wil zoenen bij bijvoorbeeld een verjaardag of bij het afscheid van een collega op je werk.

Zodra ik op maar één hand of zelfs een vinger van iemand anders aan mijn lichaam voel wordt k al panisch en bij sommige mensen zelfs licht-agressief! Er is nog nooit iets gebeurt waar van ik denk dat dat de oorzaak hier van is!

Wie weet wat dit is? Zijn het intimiteitsproblemen? Wat kan ik er aan doen?

PLEASE HELLUP ME!
Oud 12-04-2004, 15:55
Marcade
Marcade is offline
Ik snap je niet helemaal; je vraagt wat intimiteitsproblemen zijn terwijl je 't zelf goed beschrijft waarom je vriend dat denkt?

Vind je zelf dat je geen problemen hebt met intimiteit, dan?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:28
Verwijderd
Daar heb ik ook last van bij bepaalde mensen al is het wel een stuk minder geworden. Bij mijn vriend en vrienden heb ik er gelukkig geen last van maar ik kon (en kan er soms nog steeds) niet tegen als mijn ouders zich bijvoorbeeld over me heen bogen of me aanraakten. Van klasgenootjes kan ik het ook niet echt hebben. Maar vooral bij mijn ouders werd ik licht agressief en duwde ik ze gewoon weg.

Ik weet niet waar het aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:33
phensicske
phensicske is offline
Ja, heb ik ook een beetje, maar het vormt geen probleem of zo.
Gewoon, ik wil enkel aangeraakt worden op het moment dat ik er voor opensta, wat niet zo dikwijls gebeurt eigenlijk.
Maar da's vooral omdat ik heel gespannen ben.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:08
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-04-2004 @ 16:55 :
Ik snap je niet helemaal; je vraagt wat intimiteitsproblemen zijn terwijl je 't zelf goed beschrijft waarom je vriend dat denkt?

Vind je zelf dat je geen problemen hebt met intimiteit, dan?
Ten eerste is het niet mn vriend (want die heb k nie) maar een goede bekende van mij!

Ten tweede vindt k dat k die problemen wel degelijk heb, maar k weet er geen oplossing voor!

Iemand suggesties!
Oud 12-04-2004, 18:14
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Psycho1717 schreef op 12-04-2004 @ 19:08 :
Ten eerste is het niet mn vriend (want die heb k nie) maar een goede bekende van mij!

Ten tweede vindt k dat k die problemen wel degelijk heb, maar k weet er geen oplossing voor!

Iemand suggesties!
Nou ja vind je 't *echt* erg dat je er niet tegen kan, van je ouders?

Om eerlijk te zijn vind ik 't ook niet echt prettig, maar ik heb er weinig problemen mee.

Ik bedoel; als je 't echt zo erg vind, waarom zou je dan zo agressief toch worden ...?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:00
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-04-2004 @ 19:14 :
Nou ja vind je 't *echt* erg dat je er niet tegen kan, van je ouders?

Om eerlijk te zijn vind ik 't ook niet echt prettig, maar ik heb er weinig problemen mee.

Ik bedoel; als je 't echt zo erg vind, waarom zou je dan zo agressief toch worden ...?
Van mn ouders vindt k het niet erg maar van klasgenoten, vrienden, collega's en onbekenden vindt ik het niet prettig.
Oud 12-04-2004, 19:19
kleinedraak
Je weet dus zelf heel goed wat het is, je vindt het alleen erg moeilijk om er mee om te gaan of er iets mee te doen. ten eerste moet je bij jezelf nagaan hoe het komt. Is er iets gebeurt int verleden: iemand die je ongewenst heeft aangeraakt en die gevoelens heel diep hebt weggestopt misschien?
Het kan ook zijn dat je dit van huis uit niet hebt meegekregen. Werd je nooit geknuffeld vroeger??? Ga eerst eens bij jezelf na hoe dit kan komen. Zit je er erg mee..........is dit misschien de/een reden waarom je geen vriendje hebt. Als je het niet na kunt gaan aan de hand vcan gebeurtenissen van vroeger en je zit er toch heel erg mee kun je er eens met iemand over praten. Ik begrijp best dat dat moeilijk is omdat je niet precies weet waar je mee zit, maar dit is misschien wel de enige mogelijkheid. Op school met iemand, je ouders, of anders evt. prof hulp! Succes meid!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:23
Maija
Maija is offline
Ik heb hier ook last van.. heel erg.. ik wil dat mensne niks van mij te wteenn komen, dat ze alleen mijn buitenkant kunnen zien, blij vrolijk, hard praten.. maar nooit echt iets persoonlijks, ook heb ik nooit echt contact met mensen ,, dan loop ik weg, mensen mogen me niet aanraken en niet tedicht in mijn contact komen..
Wel kan ik heel gezellig zijn, zolang ik maar mijn blije ik kan spelen is alles goed.. alhoewel dat de laatste tijd ook al wat moeilijker gaat..
Maar zolang ik mensen op een afstand kan houden.. en niemand zich met mij bemoeit.. vind ik alles geweldig..Zolang ik maar toneel kan spelen..

Regels voor berichten