Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 10:05
Verwijderd
Ik slik dit medicijn nu een dag of tien denk ik, slik het tegen depressie / depressieve buien.

Heeft iemand ervaring met dit medicijn, hoelang het geslikt moest worden (ja, is bij iedereen anders, weet het), hoe het reageert met andere medicijnen, de bijwerkingen?

Ik slik het nu dus tien dagen, heb er enorme hoofdpijn, buikpijn en misselijkheid van. Ik slaap slecht, eet nauwelijks. Geen idee of het allemaal door de medicijnen komt, maar ik heb het sinds ik aan de Seroxat ben. En als ik een Ibuprofen slik tegen de bijwerkingen, word ik zo duf als een konijn, dus dat werkt ook niet..

Ik hoop dus dat er meer mensen zijn die het gebruiken / gebruikt hebben die me tips kunnen geven over het tegengaan van de bijwerkingen (behalve ermee stoppen) en hoe zij op die medicijnen hebben gereageerd...

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:17
phensicske
phensicske is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=594481

Mss vind je hier je antwoord wel in?

Ik heb er geen ervaring mee, maar stel me toch al vragen als je al iets extra moet nemen tegen de bijwerkingen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 11:48
Verwijderd
ik neem aan dat je seroxat bedoeld . ik heb het anderhalf jaar geslikt maar het heeft me niks geholpen. toen ik op de hoogste dosis zat was ik ontzettend moe, voor de rest heb ik geen last van bijwerkingen gehad. als je zo veel last van bijwerkingen hebt, moet je toch terug naar de dokter/psychiater (degene die het je vooregschreven heeft) gaan. er zijn nog genoeg andere anti-depressiva waar je misschien helemaal geen last van hebt, het is altijd even zoeken naar het juiste medicijn.
sterkte
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 11:56
Koning
Koning is offline
het helpt bij mij enorm, alleen als ik ze vergeet krijg ik een soort schokken door me heen.. hbe nooit echt last gehad in de begin periode..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:14
Verwijderd
Als je echt zo'n last heb, en je denkt dat het door het medicijn komt. Kun je altijd naar je apotheek gaan voor advies. Of even je arts raad plegen.

Ik zelf slik bakken medicijnen weg (voor een darm en lever ziekte) en heb ook last van bijwerkingen, maar vaak is hier wel iets op te vinden. Soms is dit hele gemakkelijk soms wat moeilijker. Mara ben zelf niet zo'n voorstander van een extra medicijn die de bijwerkingen van de ander weghaalt.

Dat je erg suf wordt van ibro+ anti depresivia is wel normaal.

Heb even wat opgezocht over dit medicijn:

Als je echt zo'n last heb, en je dnekt dat het door het medicijn komt. Kun je altijd naar je apotheek gaan voor advies. Of even je arts raad plegen.

Ik zelf slik bakken medicijnen weg (voor een darm en lever ziekte) en heb ook last van bijwerkingen, maar vaak is hier wel iets op te vinden. Soms is dit hele gemakkelijk soms wat moeilijker. Mara ben zelf niet zo'n voorstander van een extra medicijn die de bijwerkingen van de ander weghaalt.

Dat je erg suf wordt van ibro+ anti depresivia is wel normaal.

Ik heb even wat info op gezocht over dit medicijn

Stoppen met het gebruik
Zoals geldt voor andere antidepressiva moet abrupt beëindigen van de behandeling met Seroxat worden voorkomen, omdat dit kan leiden tot onttrekkingsverschijnselen zoals slaap- en gevoelstoornissen, duizeligheid, agitatie of angst, transpireren en misselijkheid.

Bijwerkingen
Depressieve patiënten vertonen een groot aantal symptomen die samenhangen met of afhankelijk zijn van de klinische status van de ziekte. Het is daarom soms moeilijk te bepalen of de waargenomen symptomen voorkomen uit de ziekte zelf of een gevolg zijn van de bijwerkingen van Seroxat.
De meest voorkomende bijwerkingen die in verband gebracht worden met het gebruik van Seroxat en die bij gebruik van een placebo (stof zonder werkzaam bestanddeel) minder vaak optraden, zijn: misselijkheid, slaperigheid, transpireren, tremor (beven, trillen), spierzwakte, droge mond, slapeloosheid, seksuele stoornissen, duizeligheid, obstipatie en verminderde eetlust.
De volgende incidentele bijwerkingen zijn eveneens waargenomen: hoofdpijn, duizeligheid, diarree, dyspepsie (verteringsstoornis), mictiestoornissen (problemen met urineren), visusstoornissen (stoornissen bij het zien), paresthesieën (jeuk, kriebelingen), rash (vluchtige huiduitslag), palpitaties (hartkloppingen), tachycardieën (snelle hartwerking), orthostatische hypotensie (lage bloeddruk), agitatie en concentratiestoornissen.
De volgende bijwerkingen zijn zelden waargenomen: acuut glaucoom (staar, drukverhoging in het oog), urineretentie (gestoorde blaaslediging), perifeer en gezichtsoedeem (onderhuidse vloeistofophoping).
Andere bijwerking (redactie)
Een andere, recent gesignaleerde bijwerking is een verhoging van het LDL cholesterol.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:31
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Bijwerkingen gaan meestal na verloop van tijd weer weg, alhoewel niet alle bijwerkingen weer weggaan want oppervlakkigheid en verminderde seksuele zin zijn bijv. van die dingen die wel blijven tijdens het gebruik.
Zelf had ik niet zo heel veel last van bijwerkingen toen ik begon met seroxat (paroxetine had ik, is hetzelfde alleen andere naam) maar wel een beetje. Kweet ff niet meer wat allemaal. Dit ging wel weg na een paar dagen of weken dacht ik.

T duurt meestal wel ff voordat je echt wat van de werking van seroxat werkt, dat het echt werkt tegen je angsten of depressiviteit etc.
Bij mij heeft het heel goed geholpen tegen de angsten die ik had!

Ik heb het een jaar gebruikt en ben al meer dan een halfjaar inmiddels gestopt.
Ik slikte een hele per dag, ben toen gaan afbouwen door 2 weken lang een halve per dag te nemen en na 2 weken ben ik toen helemaal gestopt.
Het afbouwen ging goed, maar toen ik helemaal stopte heb ik iets van 2 weken lang enorme last van bijwerkingen gehad: superduizelig/ draaierig, stemmingswisselingen (heel geirriteerd reageren, woedeuitbarstingen, lachen terwijl je niet wilt lachen, snel emotioneel, huilen), misselijkheid en nog wat dingen geloof ik.

Dus het klopt dat sommige mensen zeggen dat ze heel moeilijk kunnen stoppen met seroxat en toch maar weer beginnen omdat de 'afkickverschijnselen' te groot zijn.
Dokters/ psychen zijn geneigd te zeggen dat stoppen niet zo moeilijk is en de bijwerkingen meestal wel meevallen, maar die 2 weken waren echt hell.
Maar daarna was het bij mij gelukkig ook over...sommige mensen blijven maanden last houden na t stoppen met seroxat.

Heb sinds t stoppen 1 of 2 keer weer een angstaanval gehad, maar voorderest gelukkig niet meer waar ik heel blij om ben. Ik heb t wel ff nodig gehad, t heeft goed geholpen. Maar ben toch blij dat die troep niet meer in mijn lijf zit.
Alhoewel ik het soms wel mis, vooral in het begin: door seroxat werd ik ook zekerder in sociaal contact etc. en durfde ik meer en nu heb ik dat weer minder.

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:36
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Koning schreef op 10-04-2004 @ 12:56 :
het helpt bij mij enorm, alleen als ik ze vergeet krijg ik een soort schokken door me heen.. hbe nooit echt last gehad in de begin periode..
Ik slikte mijn seroxat/ paroxetine altijd trouw s'ochtends, maar een keer was ik 'm vergeten in te nemen....dat merkte ik doordat ik s'avonds rond een uur of 8 bij het eten me ineens een beetje 'angstig' of 'gejaagd' voelde. Ik vroeg me af waar dat vandaan kwam en dacht toen ineens 'shit, de pil!'.
Zo snel als ik kon toen toch nog ingenomen en toen ging het weer goed verder.
Dus tja je moet ze wel trouw slikken inderdaad want anders merk je t al gauw (meestal dan).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten