Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 21:36
aLackofColor
aLackofColor is offline
Heb heel vaak last van een soort van chaos..
Alsof er tegen je gefluisterd word..
en ik ben dan heel onrustig..loop rondjes..knip wat in me vingers..schop overal beetje tegen aan.
zit helemaal in mezelf..
Alsof er duizende gedachtebn door je heen gaan..maar je ze niet kunt ordenen..en dan is het zon chaos..
..soms is het gewoon eng.
..Wat kan ik hier tegen doen..>
Oud 14-04-2004, 21:53
Verwijderd
ik heb t ook wel.
ook gesprekken in m hoofd.
en als ik in bed ligt dan blijft het maar gaan, en wil ik slapen, maar dat kan niet..
ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar wou t ffies kwijt..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 22:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Schrijf op wat je denkt, of denk aan wat anders. Zoiets.
Oud 14-04-2004, 22:08
Marcade
Marcade is offline
Idd. Als ik daar last van heb, dan sta ik op (slapen lukt me dan echt niet) en ga ik even iets anders doen. Iets lezen, spelletje spelen, wat eten of drinken. En dan later weer proberen.

Lukt 't me nog niet om m'n hoofd leeg te maken, zet ik zachtjes muziek op. Ik kom dan zeker niet in slaap (kan niet slapen met muziek tenzij ik heel moe ben) maar ik word er wel rustiger van en kom wel in een soortvan .. semi-slaap. .. ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 22:09
Rhinus
Rhinus is offline
Als je niet kan slapen moet je even seks met je hand of met iemand anders hebben. Dan slaap je zo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 06:45
Snellius
Snellius is offline
Meditatie
Oud 15-04-2004, 10:51
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 14-04-2004 @ 23:09 :
Als je niet kan slapen moet je even seks met je hand of met iemand anders hebben. Dan slaap je zo.
Een andere suggestie is het home-shopping kanaal aan te zetten.
Oud 15-04-2004, 12:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 15-04-2004 @ 11:51 :
Een andere suggestie is het home-shopping kanaal aan te zetten.
Kom jij daar ook van klaar dan?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 15-04-2004 @ 13:22 :
Kom jij daar ook van klaar dan?

Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:59
Miracle
Miracle is offline
Goed en nu weer ontopic.
Oud 15-04-2004, 13:08
Eend
Eend is offline
Dit heb ik ook wel eens jah. Gewoon tegen jezelf zeggen dat je je kop moet houden en lekker gaan genieten van t mooie weer

Of iets gaan kopen wat je leuk vind of zo
Gewoon je concentratie op iets anders leggen.
Oud 15-04-2004, 13:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ga dan vaak een spelletje spelen. Op de gameboy, computer, of whatever. Om op andere gedachten te komen.
Oud 15-04-2004, 13:23
Eend
Eend is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 15-04-2004 @ 14:17 :
Ik ga dan vaak een spelletje spelen. Op de gameboy, computer, of whatever. Om op andere gedachten te komen.
idd, alleen werkt dat niet meer bij mij op dit moment
Oud 15-04-2004, 14:02
leucomelas
leucomelas is offline
pff... hebk wel vaker ja, maar krijg dan meer gewoon hoofdpijn en een soort van paniekgedrag ofsow, wil alles heel snel doen, duizenden dingen tegelijk en als dat niet lukt word ik verdrietig...
gewoon even rustig gaan liggen met je ogen dicht helpt soms...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:03
kleinedraak
Jah, lekker naar buiten gaan of een stukje rennen helpt bij mij wel. Je gedachten op nul zetten is zo makkelijk gezegd. En tsja dat rennen is moeilijk als je in bed ligt en niet in slaap komt.
Ee boek lezen zou dat helpen? Voor het geval je gelovig bent---> bidden misschien, en dat van mediteren lijkt mij ook wel een goede optie. Als niets helpt en je blijft er erg mee zitten zou ik toch hulp zoeken. Toen ik een klein meisje was, was ik bang om te gaan slapen. Ik ben toen bij een kiniosologe(zoiets ) geweest en die gaf me allerlei druppeltjes.
Ik wilde niet vertellen waarmee ik zat, maar zij wist het gewoon en die druppeltjes hielpen wel. Toen ik ouder werd zat ik weer met hetzelfde probleem maar durfde er met niemand over te praten en kon dus ook geen druppetjes krijgen. Misschien een optie voor jou Succes iig
Met citaat reageren
Quiana
Quiana is offline
Andere dingen doen idd, of met iemand praten, als dat kan.
Soms helpt het schrijven van dingen ook wel, maar dat wil
vaak al niet meer lukken als ik heel chaotisch ben ed.

Pogingen tot slapen maken het vaak erger, doordat ik dan
meer geconcentreerd op mezelf ben oid...

Opruimen (en eten) helpen vaak wel om (een gevoel van)
orde te creëren, scheelt ook best wel.
Verwijderd
Ik heb dat ook gehad en ik heb rust gevonden door lekker te gaan wandelen in de natuur en alles even achter me te laten. En door meditatie: lekker energie opnemen van de zon en de aarde.

Het lijkt erop dat je dringend wat rust nodig hebt. Neem dat dan ook, anders dan geeft je lichaam of je geest het een keer op en ben je nog verder van huis.

Heb je veel zorgen, problemen? Veel te doen op school? Structuur is heel belangrijk en verder moet je dus zorgen voor meer energie en meer rust.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:38
Nona
Nona is offline
Ga een stukje hardlopen. Of sporten in ieder geval, liefst buiten met niemand om je heen. En jezelf alle ruimte geven die je nodig hebt. Dat wil nog wel eens helpen.
Oud 15-04-2004, 16:20
aLackofColor
aLackofColor is offline
meestal als het buiten mooi weer is, ga ik fietsen of wandelen
maar als het slecht weer is en ik ben moe..dan ga ik veel eten :$
om afleiding te zoeken ofzo
Oud 15-04-2004, 16:25
Verwijderd
ja ik herken het ook wel. hele gesprekken zitten er in mn hoofd. over dingen waar ik bang bv van ben. alsi k in mn bed lig en mezelf er gek mee maak. schreeuw ik in mn hoofd dat ik mn kop moet houden maar dat helpeigenlijk nooit. ergens anders aan denken ook niet. het blijft maar terug komen. ja eten ga ik dan (niet 's avonds er voor uit mn bed komen) en verder, tekenen, viool spelen, wat ook nooit makkelijk is. mja zeggen dat 'ik' stil moet zijn zeg maar
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:59
Luna
Luna is offline
hmmja, herkenbaar. Douchen helpt bij mij soms wel, dan ontspan ik redelijk en kan ik mn hoofd een beetje leeg maken, ben vaak nogal gespannen. Verder helpt praten met vrienden ook heel goed, dan blijf je niet malen maar gooi je het eruit en ben je het iig kwijt.
Ik schrijf ook heel veel in mn dagboek, soms wel 10-20 kantjes per dag, het lucht heel erg op en ik doe dit al jaren. Voor mij werkt dat ook heel goed om alles op een rijtje te krijgen maar ik heb vrienden die het maar niks vinden, dat schrijven. Is heel persoonlijk.
Oud 15-04-2004, 18:05
Verwijderd
*herken*

kan dan echt uren en uren staan piekeren, of rondjes lopen todat ik ontdek dat de buren op de muren tikken omdat ik al uren bezig ben met lopen vooral jezelf afleiden, en eventuele emoties positief sturen dan gaat t wel
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:23
Verwijderd
Heb ik ook last van ja, zo veel dingen door elkaar dat je zelf niet meer weet wat je denkt, dingen die nagalmen...
Quiana zei al: opruimen. Voor mij werkt dat altijd goed, als je in spullen structuur aanbrengt gaat dat met gedachten vaak ook ineens. En schrijven, maar dat lukt mij dan vaak weer niet omdat ik dingen wil opschrijven die ik zelf begrijp
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:11
Verwijderd
ja, net als anderen begrijp ik nu heb ik dat ook vaak
dan word ik helemaal gek ik wil ik het liefst heel hard schreeuwen of rennen tot ik helemaal uitgeput ben of met mijn hoofd tegen de muur bonken

maar het helpt soms om te schrijven inderdaad, in je dagboek of een soort gedicht ofso
en gewoon het 'gesprek' opschrijven
maar daar kom ik nie eens aan toe, omdat ik dan heel lang zou kunnen schrijven
als je dit overdag hebt zou ik zelf juist geen tv gaan kijken of computeren, want dat dwaal je steeds af... maar ff naar buiten gaan ofso
of erover praten als dat kan...
ja en douchen of in bad gaan helpt soms ook wel jah
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:55
Droyd
Droyd is offline
Ik heb hetzelfde. Het wordt ondragelijk wanneer ik iets intensief geestelijks heb verricht...bv programeren, opsommingen vanbuiten leren etc. Ik meen dat lichamelijke oefeningen hierbij helpen maar bij die momenten heb ik daar helemaal geen zin in.

Bij de psychiater heb ik geleerd om me te concentreren op mijn ademhaling. 10 maal ademhalen,linkerarm strekken, 10 ademhalingen zo houden, lossen en opnieuw. Hetzelfde voor je andere arm en benen. Het helpt op zich wel, maar aangezien ik zo chaotisch denk kan ik me zelfs daar niet op concentreren.
Nu, het is het proberen waard.
edit:
Het meest effectieve echter.
Citaat:
Rhinus schreef op 14-04-2004 @ 23:09 :

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 19:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 12:51
Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-04-2004 @ 22:53 :
ik heb t ook wel.
ook gesprekken in m hoofd.
en als ik in bed ligt dan blijft het maar gaan, en wil ik slapen, maar dat kan niet..
ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar wou t ffies kwijt..

Dit herken ik. Vooral als ik in m'n bed lig. Dan begin ik zo te dromen over dingen (rijen, stippen, bollen) die massa's vormen en onderling in ruzie liggen en dan hangt alles van mij af...pure chaos...allemaal heel vaag en beangstigend
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:36
Verwijderd
Ik heb het ook als ik wil slapen, soms heb ik hele gesprekken in mijn hoofd(niet te verwarren met vreemde stemmen). Wat helpt is zachtjes muziek opzetten. Of de horizontale lamellen open doen op de een of andere manier ontspan ik dan als het licht is in mijn kamer, terwijl ik normaal alles donker wil hebben. Als dat niet helpt naar beneden wat drinken warme melk ofzoiets.

Mocht zelfs dat niet helpen dan ben ik zo ver heen dat ik soms mijn huiswerk ga maken of probeer actief te zijn, ben zelfs een keer naar buiten geweest wat lopen/rennen/springen. Toen merkte ik dat ik zeer moe was ben naar huis gegaan en beneden op de bank in slaap gevallen.

Of even de tv aanzetten of Dr. Phill ofzo is altijd wel intressant. En dan even ontspannen en dan nog eens proberen te slapen.

En als mensen zeggen even ergens anders aan denken... dat werkt niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:52
Shitonya
Shitonya is offline
Heb ik 9 van de 10 keer als ik wil slapen, dan lig ik gewoon uren wakker in bed...dus dan ga ik ook gewoon andere dingen doen, helpt altijd wel
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:44
Verwijderd
heb ik dus ook, alleen heb ik het zelf als ik met mensen aan het praten ben. zeer irritant. Dan ben ik wat aant vertellen en dan weet ik ha;erwege gewoon niet meer wat ik wilde zeggen. Dan ben ik in mn hoofd zo met andere dingen bezig. niet normaal! zeer irri.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:42
Verwijderd
ik kan eigenlijk ook alleen maar zeggen dat ik het herken. hele gesprekken spelen zich in mn hoofd af elke minuut van de dag. al mn angsten maak ik zeg maar waar in mn hoofd. zelfs als ik aa nhet viool spelen ben, en dan vergeet ik soms dat ik gespeeld heb. tis dan net of ik ee ntijdje 'weg' ben. mj hee lirri. als het hee lerg is en ik het niet meer leuk vind. als het me bang maaakt dan schreeuw ik altijd heel haerd in mn hoofd 'hou nou je kop dicht' eb dat soort dingen. mja uiteindelijk helpt het ee nbeetje. maar zo schreeuwen is zo vermoeiend....
ik weet niet of je er iets mee kan. maar ik heb het maar ff gezegd
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:44
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
hier nog zo eentje, herkenning maar geen oplossing. (ik vraag me af of die er wel is)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:20
dark princess
dark princess is offline
Ja, ik heb dat ook...en ik maar denken dat ik zo ongeveer de enige ben die dat heeft...niet dus

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet, heb dus geen tips...maar zal de tips van hier eens proberen. Volgens mij werkt het bij iedereen anders, ik word namelijk alleen maar 'gekker' als ik dan muziek opzet, terwijl een ander hier rust in vindt. en ik vraag me idd ook af of die oplossing er wel is...
Oud 22-04-2004, 10:45
Q
Q is offline
Ik denk dat je dan het beste even iets voor jezelf kunt gaan doen om je gedachtes even op iets anders te focussen. En als je je heel goed zou kunnen concentreren dan zou je mediteren kunnen proberen maar dat is denk ik in jouw geval te moeilijk. Dus probeer je gedachtes op iets anders te focussen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 18:38
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik heb het ook regelmatig
al een tijdje niet meer gehad, maar gisteren was het weer een rommel in mn hoofd en ik kon maar niet rationeel nadenken.
heb er een tijd lang heel erg last van gehad, toen weer heel erg lang niet, en nu is het opeens weer terug
Oud 22-04-2004, 21:54
ABrules
ABrules is offline
mmmz heb ik ook wel eens gehad... ben toen in een of ander schriftje gaan schrijven...

en toen heb ik het later een keertje gelezen het was echt maf... het ging over regen en toen kwam ik bij behoefte aan slapen en toen bij vriendschap en het eindigde bij waarom er oorlogen bestaan... had hele theorieën over van alles en nog wat uitbedacht en het was best raar... maar ja, ik kon het wel ff kwijt wat voor mij toch best wel een prestatie is.
Oud 22-04-2004, 21:54
phensicske
phensicske is offline
Ik kan niet meer slapen op een normale manier. Ik blijf maar denken en kan het niet stoppen of ik begin half te dromen over allerhande dingen die me irriteren, waarin ik soms die mensen doodsla en zo. Dan ben ik de volgende dag weer moe, of kom alweer eens te laat in school en krijg ik weer strafstudie...
Voel ik me alweer minder goed. Omdat ik dan moe ben kan ik ook andere dingen niet afwerken (schoolwerk en zo) en dan ben ik daar dan weer niet mee in orde...en zo gaat het door.
Het helpt me wel een nachtje te gaan wandelen, maar dan heb je weer het probleem dat je niet geslapen hebt...pff.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:28
Taquoriaan
Taquoriaan is offline
Klinkt als een dooddoener, maar het aloude rust en regelmatig (regelmatig leven, op vaste tijdstippen opstaan en naar bed gaan) werkt vaak heel goed.
Zorgen dat je minstens een uur voordat je gaat slapen je hoofd rust gunt (geen huiswerk maken, ingewikkeld denkwerk doen).

Wat bij mij als een tierelier werkt: in bad gaan voor je gaat slapen, met wat lekkere ontspannende muziek.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:50
Ruudje
Ruudje is offline
Zeer herkenbaar bij mij... ook nu weer
Morgen ga ik praten met mijn beste vriend... hopelijk zal dan veel weggewerkt zijn...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:33
The0
The0 is offline
Stap voor stap proberen te verwerken, de problemen die het belangrijkst zijn eerst. Problemen waar je op dit moment echt niet uit komt gewoon proberen te negeren, daar denken je hersens dan wel over na terwijl je slaapt.
Oud 23-04-2004, 13:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik heb dit altijd de dag nadat ik drugs op heb (ephedera vixen, ephedera! ). Het enige wat mij dan tot rust brengt is bier drinken en gewoon zorgen dat je niet in situaties raakt waar je veel bij moet denken. ALs ik dan mijn kamer ga schoonmaken ben ik met 20 dingen tegelijk bezig.

Deel het dus goed en doe alles stap voor stap.
Reageren

Regels voor berichten