Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 23:33
Boogie
Boogie is offline
Kan je met Excel ('97) leeftijden uitrekenen? Dat wil zeggen: ik heb een geboortedatum van iemand in kolom a staan, kan ik er dan voor zorgen dat in kolom b zijn/haar leeftijd komt te staan? Hoe? Eventueel is het mogelijk om de datum in te voeren in een apart hokje, heel mooi zou natuurlijk zijn als Excel dat zelf bedenkt.
Oud 24-03-2004, 00:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
http://www.fontstuff.com/excel/exltut01.htm
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 23:50
Boogie
Boogie is offline
Ik stuit nog op twee problemen.

1. Hij rekent alleen leeftijden uit aan de hand van het geboortejaar, heb ik het idee. Want als iemand bijvoorbeeld in juli '84 is geboren, is hij toch 20 jaar, terwijl hij op dit moment nog 19 zou moeten zijn.

2. De mogelijkheid bestaat om automatisch de datum te creëren in een cel, ik begrijp alleen niet helemaal hoe.
Oud 15-04-2004, 00:03
Boogie
Boogie is offline
Toch zou ik het graag weten...
Oud 15-04-2004, 08:37
ParisPlage
ParisPlage is offline
Zet in een andere cel de functie =VANDAAG(), en even de cel-specificatie op 'datum' zetten. Dan past de cel zich elke keer als je de file opent automatisch aan.

ik werk in de franse versie van excel, en daar heet de functie =aujourdhui()...het is eigenlijk een gokje dat hij in het nederlands =vandaag() heet, maar je komt er zo wel uit denk ik
Oud 15-04-2004, 10:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
= YEAR(B3) -YEAR(B2) - IF((MONTH(B2) > MONTH(B3)); 1; 0) - IF(AND(MONTH(B2) = MONTH(B3); DAY(B2) > DAY(B3)); 1; 0) moet het doen, volgens mij.

Misschien gebruikt jouw Excel komma's in plaats van punt-komma's als scheidingsteken voor argumenten. B2 is de geboortedatum, B3 vandaag (TODAY(), bij mij).
Oud 15-04-2004, 16:45
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 15-04-2004 @ 09:37 :
Zet in een andere cel de functie =VANDAAG(), en even de cel-specificatie op 'datum' zetten. Dan past de cel zich elke keer als je de file opent automatisch aan.

ik werk in de franse versie van excel, en daar heet de functie =aujourdhui()...het is eigenlijk een gokje dat hij in het nederlands =vandaag() heet, maar je komt er zo wel uit denk ik
Dat klopt, vandaag is Nederlands voor Aujourd'hui Thx

Citaat:
Manuzhai schreef op 15-04-2004 @ 11:36 :
= YEAR(B3) -YEAR(B2) - IF((MONTH(B2) > MONTH(B3)); 1; 0) - IF(AND(MONTH(B2) = MONTH(B3); DAY(B2) > DAY(B3)); 1; 0) moet het doen, volgens mij.

Misschien gebruikt jouw Excel komma's in plaats van punt-komma's als scheidingsteken voor argumenten. B2 is de geboortedatum, B3 vandaag (TODAY(), bij mij).
Ik begrijp totaal niet wat er staat maar het werkt wel (mits ik Nederlandse termen gebruik). Hartelijk dank!
Oud 15-04-2004, 16:58
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Boogie schreef op 15-04-2004 @ 17:45 :
Ik begrijp totaal niet wat er staat maar het werkt wel (mits ik Nederlandse termen gebruik). Hartelijk dank!
Is niet zo ingewikkeld:

- Huidig jaar - geboortejaar
- Als de geboortemaand nog moet komen 1 minder
- Als de geboortemaand de huidige maand is en de geboortedag is groter dan de huidige dag ook 1 minder
Oud 15-04-2004, 17:06
Boogie
Boogie is offline
Mjah, het ziet er moeilijker uit dan het is (maar wel te moeilijk voor mij om het zelf te bedenken ).
Reageren

Regels voor berichten