Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 13:28
honour
honour is offline
Treinverkeer opnieuw plat door verdacht pakket

Uitgegeven: 6 april 2004 09:47
Laatst gewijzigd: 6 april 2004 10:37

GILZE-RIJEN - Het treinverkeer van en naar Gilze-Rijen is dinsdagochtend stilgelegd na de vondst van een verdacht pakketje in een stoptrein van Breda naar Eindhoven. Dat heeft ProRail verkeersinformatie laten weten. Het pakketje werd rond 9.15 uur aangetroffen.

Het station van Gilze-Rijen is inmiddels ontruimd. De trein stond daar toen het pakketje werd gevonden. Het Explosieven Opruimings Commando (EOC) is onderweg naar het station om het pakketje te onderzoeken. Treinreizigers tussen Breda en Tilburg moeten in verband met de stremming rekening houden met een vertraging van ruim een uur.

Bommeldingen

De Nederlandse Spoorwegen ondervinden de laatste tijd veel hinder van (valse) bommeldingen en de vondst van verdachte pakketjes op stations en in treinen. Maandag nog lag het treinverkeer tussen Utrecht en Culemborg urenlang stil, nadat in een intercity op station Utrecht Centraal een verdacht pakketje was gevonden.

ik vind het wel een beetje uit de hand lopen. bij elk vreemd pakketje wat de burger nu ziet, worden ze helemaal hysterisch en zorgen ze dat de politie en alles erbij komt. vind het goed dat ze voorzichtig zijn maar dit is toch wel een beetje heel erg overdreven.....

wat vinden jullie?
Oud 06-04-2004, 13:34
Tiño
Tiño is offline
nee is toch beter, anders negeren we strax een pakketje of tas of wat dan ook,en dan bleek het wel een bom te zijn, ik vind in deze tijden elk alarm op zn plaats,zodra er verdenkingen zijn
Oud 06-04-2004, 13:36
honour
honour is offline
dus voor elk doosje wat iemand niet kan plaatsen vind je dat ze alles moeten platgooien?
Oud 06-04-2004, 13:41
mmuddy
mmuddy is offline
ik ga binnenkort ook een koffer neerzetten voor de grap, kijken wat er gebeurt
Oud 06-04-2004, 13:45
honour
honour is offline
kijk dat bedoel ik. op deze manier loopt het uit de hand. mensen worden gek....
Oud 06-04-2004, 13:46
honour
honour is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 14:41 :
ik ga binnenkort ook een koffer neerzetten voor de grap, kijken wat er gebeurt
wel een leuk idee. hehehehehe
Oud 06-04-2004, 14:56
Demiurge
Demiurge is offline
Niet echt, bijna al die bommeldingen komen van lolbroeken die ff willen kijken wat er gebeurd...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:00
Gatara
Gatara is offline
Misschien wilt iemand bewust de NS failliet laten raken.
Oud 06-04-2004, 15:07
honour
honour is offline
dan denk ik dat je beter een trein kunt laten ontsporen. dat kost op den duurt meer dan die pakketjes overal neer te zetten.
Oud 06-04-2004, 16:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Vraag ik me steeds af als ik weer zo'n bericht lees, wat verstaat men onder een verdacht pakketje?

Als ik een tas zie staan in de trein of op het perron, is mijn eerste gedachte niet, oh dat is een bom...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:38
honour
honour is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 06-04-2004 @ 17:36 :
Vraag ik me steeds af als ik weer zo'n bericht lees, wat verstaat men onder een verdacht pakketje?

Als ik een tas zie staan in de trein of op het perron, is mijn eerste gedachte niet, oh dat is een bom...
dat vraag ik me ook wel es af ja
Oud 06-04-2004, 16:50
Verwijderd
Nou, zoals iemand in Utrecht een doos met boeken in de bus had laten staan en daarop had geschreven 'verdacht pakketje'.
Vervalgens lagen bussen en treinen meer dan 2 uur plat
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:05
Verwijderd
gewoon geen aandacht aan schenken, als ze echt een bom plaatsen gaan ze van te voren echt niet bellen naar de poltie.

lijkt me wel dat al quida(schrijf ik t goed?) wel de hersens bezitten en echt niet nog een bom bij de spoorwegen laten ontploffen na zo'n korte tijd, iedereen let nu overal op.

en ook nog serieus op in gaan als er een doos ligt met de tekst verdacht pakketje, vind ik een beetje overdreven
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 16:00 :
Misschien wilt iemand bewust de NS failliet laten raken.

Fat chance, de NS mag wel een private NV zijn maar als ze failliet dreigen te gaan springt de overheid echt wel bij.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:33
hansjuh
hansjuh is offline
Er zijn toch ook valse bommeldingen die voor veel ellende zorgen?
Het loopt de laatste tijd wel erg uit de hand ja. Misschien moeten er meer EOD 's komen door het hele land...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:33
Verwijderd
Misschien moeten mensen gewoon die tassen oppakken en het raam uit gooien
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als 'Madrid' er niet was geweest, hadden we al die koffertjes en pakketjes met z'n allen lekker genegeerd. Het is net als met 'Volendam': als dat niet gebeurd was, zouden ook nooit bij allerlei gebouwen en instellingen de brandvoorschriften aangescherpt en zorgvuldiger gecontroleerd zijn.

Eergister hoorde ik dat de Explosieven Opruimingsdienst een pakketje 'onschadelijk' moest maken waar met balpen "verdacht pakketje" op stond geschreven...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:38
Verwijderd
Ga ik ook doen: een pakketje in de spits rondom Amsterdam met daarop geschreven: VOORZICHTIG! EXPLOSIEF! DEZE KANT BOVEN
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2004 @ 19:38 :
Ga ik ook doen: een pakketje in de spits rondom Amsterdam met daarop geschreven: VOORZICHTIG! EXPLOSIEF! DEZE KANT BOVEN
En dan ondertekenen met 'Osama' ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:41
elledc
elledc is offline
Was hier ook onlangs gebeurd aan het station. Lag er een verdacht pakket naast de rails. Hele brigade en speurhonden werden verwittigd. De hond kwam terug met het pakket in zijn muil, het was een broodje met cocktailsaus.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:43
honour
honour is offline
Citaat:
Oud 06-04-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 06-04-2004 @ 19:41 :
Zoiets, of echt zo'n zwarte ronde kogel met een lont eruit meenemen in de trein
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:45
honour
honour is offline
Citaat:
MarkB schreef op 06-04-2004 @ 19:41 :
en dan nog zullen er mensen zijn die er in trappen
Oud 06-04-2004, 18:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2004 @ 19:44 :
Zoiets, of echt zo'n zwarte ronde kogel met een lont eruit meenemen in de trein
Ja, zo'n bom uit een Tom & Jerry-filmpje!! En daar dan heel rustig de trein mee in gaan... Voor je het weet heb je een hele coupé voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:26
Atje85
Atje85 is offline
Helft Nederlanders slaat alarm bij verdacht pakketje, zo kopte nu.nl vandaag.

Nu vraag ik me af hoe een verdacht pakketje er uit ziet? Is dat een pakketje met een hoofddoek? Een pakketje met een baard? Een zwart pakketje? Een rood pakketje met een sticker van Marx erop? Een pakketje van bont? Een tikkend pakketje? Een TNT koeriersdienst pakketje? Is het een tas? rugzak? koffer? papieren zak? Hangt het aan de boom? Staat het om een hoek. NEEN!

Het mag duidelijk zijn dat wanneer iemand een poging waagt mensen massaal op te blazen, dat ze dat niet heel verdacht ergens in een station leggen of ergens in een trein etaleren.

Stop met zoeken naar verdachte pakketjes en begin te struinen naar onverdachte pakketjes. Ja dat is een stuk moeilijker. En aangezien de mens zich slechts met zijn eigen levenstandaard bezig houdt, en niet verder ziet dan zijn gezichtsveld hem gunt, zullen onverdachte pakketjes nooit en te nimmer gevonden worden. Dat heb je waarschijnlijk pas in de gaten wanneer je aan stukken wordt gereten. Controleren we voor de zekerheid alle donkere nisjes en duistere hoekjes? Graaien we in de prullebakken in de trein? Op station? ...bang dat je voor lul staat, dat je met je vingers in de derrie grijpt? Blijkbaar beperkt de klopjacht op verdachte pakketjes zich tot wat mensen van je denken. En wanneer die kans klein is en het eigen geweten gesust moet worden, hangt heel Nederland ineens aan de telefoon. Treinpassagiers zouden je immers voor gek verklaren wanneer je uitlegt dat je de prullebakken doorneemt op zoek naar bommen.

TRING TRING
"Ik zie een verdacht pakketje agent"
"Hoezo is het verdacht"
"Ja het is zwart, het ligt er al twee minuten en net liep er een arabier verdacht voorbij"
"Hoezo was de arabier verdacht"
"Hij droeg een baard en een jurk"
"Prima we komen onmiddelijk de buurt afzetten"

Een verdacht pakketje is niets minder dan een simpel achtergelaten pakketje die je gedachten laat escaleren en de enige mogelijkheid om dat te sussen is om er een melding van te maken.

Inderdaad, zoek maar lekker verder naar verdachte pakketjes en zorgt vooral dat je geen vieze klauwen krijgt. Stel je voor dat je eraan doodgaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 19:35
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 20:26 :
Helft Nederlanders slaat alarm bij verdacht pakketje, zo kopte nu.nl vandaag.

Nu vraag ik me af hoe een verdacht pakketje er uit ziet? Is dat een pakketje met een hoofddoek? Een pakketje met een baard? Een zwart pakketje? Een rood pakketje met een sticker van Marx erop? Een pakketje van bont? Een tikkend pakketje? Een TNT koeriersdienst pakketje? Is het een tas? rugzak? koffer? papieren zak? Hangt het aan de boom? Staat het om een hoek. NEEN!

Het mag duidelijk zijn dat wanneer iemand een poging waagt mensen massaal op te blazen, dat ze dat niet heel verdacht ergens in een station leggen of ergens in een trein etaleren.

Stop met zoeken naar verdachte pakketjes en begin te struinen naar onverdachte pakketjes. Ja dat is een stuk moeilijker. En aangezien de mens zich slechts met zijn eigen levenstandaard bezig houdt, en niet verder ziet dan zijn gezichtsveld hem gunt, zullen onverdachte pakketjes nooit en te nimmer gevonden worden. Dat heb je waarschijnlijk pas in de gaten wanneer je aan stukken wordt gereten. Controleren we voor de zekerheid alle donkere nisjes en duistere hoekjes? Graaien we in de prullebakken in de trein? Op station? ...bang dat je voor lul staat, dat je met je vingers in de derrie grijpt? Blijkbaar beperkt de klopjacht op verdachte pakketjes zich tot wat mensen van je denken. En wanneer die kans klein is en het eigen geweten gesust moet worden, hangt heel Nederland ineens aan de telefoon. Treinpassagiers zouden je immers voor gek verklaren wanneer je uitlegt dat je de prullebakken doorneemt op zoek naar bommen.

TRING TRING
"Ik zie een verdacht pakketje agent"
"Hoezo is het verdacht"
"Ja het is zwart, het ligt er al twee minuten en net liep er een arabier verdacht voorbij"
"Hoezo was de arabier verdacht"
"Hij droeg een baard en een jurk"
"Prima we komen onmiddelijk de buurt afzetten"

Een verdacht pakketje is niets minder dan een simpel achtergelaten pakketje die je gedachten laat escaleren en de enige mogelijkheid om dat te sussen is om er een melding van te maken.

Inderdaad, zoek maar lekker verder naar verdachte pakketjes en zorgt vooral dat je geen vieze klauwen krijgt. Stel je voor dat je eraan doodgaat.
je begint met het woord hoofddoek, je discrimineerd en stopt mensen in hokjes, alsof het altijd moslims zijn, betwetertje
Oud 06-04-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 06-04-2004 @ 19:47 :
Ja, zo'n bom uit een Tom & Jerry-filmpje!! En daar dan heel rustig de trein mee in gaan... Voor je het weet heb je een hele coupé voor jezelf!
Nu weet ik waar ze naar moeten zoeken, naar houten kisten met 'ACME' erop
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:41
professor2
professor2 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 20:35 :
je begint met het woord hoofddoek, je discrimineerd en stopt mensen in hokjes, alsof het altijd moslims zijn, betwetertje
waarom kon ik dat nou totaal niet uit die post opmaken
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:23
M@rco
M@rco is offline
Er zijn nou al ik weet niet hoeveel rugzakken en tassen met koekjes en boeken "onschadelijk gemaakt".

Straks denkt iedereen "Ja zeg, dáár trappen we niet meer in!" en dan zit er echt een bom in.

"Help, een onbeheerde rugzak!"
"Ach, doe toch niet zo panisch, die is gewoon iemand vergeten mee te nemen. Kijk maa..." *BAF*
Oud 06-04-2004, 21:45
Shitonya
Shitonya is offline
Hey wat ziet mijn oog? Een broodtrommeltje!
Vast een lekkere boterham met pindakaas! Jam jam jam...

BOEM

Allemachtig! Rare noten gebruiken ze tegenwoordig in die pindakaas
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:53
Verwijderd
ja zeg, hallo mag ik dan niet gewoon mijn tas lekker vergeten, ik haal hem wel weer op als ik terug kom, blijkt hij onschadelijk gemaakt
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:25
PV
PV is offline
tsja, na een paar weken waait het wel weer over. Het is nu wel uiterst irritant als je er je lessen / tentamens door mist, maar wat doe je eraan he.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 23:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Ik ben moslim
En begrijpend lezen is altijd moeilijk geweest voor je zo te zien
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 21:41 :
waarom kon ik dat nou totaal niet uit die post opmaken
Ja, nu begin toch écht ernstig te twijfelen of ie wel echt VWO doet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:15
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Doe het dan in Roitterdam, dan heeft niemand er last van.
Oud 07-04-2004, 10:29
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Oei, dat is wel erg jammer...
Oud 07-04-2004, 18:50
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
om al het gezeik te beeindigen: Deze post heb ik geplaatst omdat hij hetzelfde zegt over mijn posts, in dit geval kon je mijn sig als de waarheid zien.
HET WAS DUS NIET SERIEUS BEDOELD.

ps: vwo'ers mogen ook meningen uiten, mogen ook grapjes maken en mogen ook terug reageren op posts die nergens op slaan.

dankuwel.
Oud 07-04-2004, 19:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 06-04-2004 @ 14:34 :
nee is toch beter, anders negeren we strax een pakketje of tas of wat dan ook,en dan bleek het wel een bom te zijn, ik vind in deze tijden elk alarm op zn plaats,zodra er verdenkingen zijn
Niet dus. Waar zijn we bang voor? Laten we ons nou maar gewoon voorbereiden op de klap. Let's get it over with, zou ik zeggen... Het gebeurt toch wel, als we elke keer ingrijpen wordt het dweilen met de kraan open.

Het schijnt onze straf te zijn voor wat wij hun aangedaan hebben. Nou, als wij hun mogen straffen, waarom mogen zij dat dan niet? Lijkt mij een beetje hypocriet...

Ik overdrijf het hier natuurlijk, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel. Er gaat iets gebeuren en dat weten we allemaal, we kunnen er niets tegen doen, laten we onze krachten dan ook maar sparen. Het hele land ineens ontregelen voor die handvol mensen die binnenkort het loodje gaan leggen...
Oud 07-04-2004, 19:01
Gimme more beer
Citaat:
mmuddy schreef op 07-04-2004 @ 19:50 :
om al het gezeik te beeindigen: Deze post heb ik geplaatst omdat hij hetzelfde zegt over mijn posts, in dit geval kon je mijn sig als de waarheid zien.
HET WAS DUS NIET SERIEUS BEDOELD.

ps: vwo'ers mogen ook meningen uiten, mogen ook grapjes maken en mogen ook terug reageren op posts die nergens op slaan.

dankuwel.
Houd eens op met je vwo opmerkingen. vwo-ers kunnen net zo dom zijn als vmbo-ers, nuff said...
Oud 07-04-2004, 20:06
Teerbal
Teerbal is offline
Iedere moslim is voor mij een verdacht pakketje geworden, ik vraag dan ook altijd of ze even hun jas uit willen doen, voordat ze naast me in de tram komen zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:14
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een beetje overdreven dat stillegen als je het mij vraagt, maar die doos met 'verdacht pakketje' erop geschreven
Oud 07-04-2004, 20:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 07-04-2004 @ 21:06 :
Iedere moslim is voor mij een verdacht pakketje geworden, ik vraag dan ook altijd of ze even hun jas uit willen doen, voordat ze naast me in de tram komen zitten.
Als je denkt dat je leuk bent met deze opmerking, dan moet ik je teleurstellen: dat is niet het geval.
Oud 07-04-2004, 21:12
Gimme more beer
Citaat:
Doe normaal...
Oud 08-04-2004, 17:57
MieX
MieX is offline
Wat zou er nou gaan gebeuren als ik zelf in een hoekje in de trein ga zitten en ga roepen "ik ben een verdacht pakketje en ik heb een beetje last van een opgeblazen gevoel"?

Waar ik zelf niet bij kan is dat de NS een verdacht pakketje vind op utrecht CS in de trein naar rotterdam en vervolgens de trein op het spoor tussen utrecht en den bosch zet om het te onderzoeken, kan ik weer een uur extra over de reis naar huis doen..
Oud 08-04-2004, 17:59
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-04-2004 @ 21:50 :
Als je denkt dat je leuk bent met deze opmerking, dan moet ik je teleurstellen: dat is niet het geval.
Ik zit hier niet om grappig gevonden te worden, ik ben serieus en als je het niet kan hebben moet ik jou teleurstellen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:09
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 08-04-2004 @ 18:59 :
Ik zit hier niet om grappig gevonden te worden, ik ben serieus
Des te erger
Oud 09-04-2004, 12:02
Gimme more beer
Citaat:
Teerbal schreef op 08-04-2004 @ 18:59 :
Ik zit hier niet om grappig gevonden te worden, ik ben serieus en als je het niet kan hebben moet ik jou teleurstellen
Dat is dan heel erg jammer voor je, want we nemen je niet serieus met dit soort uitspraken.
Oud 11-04-2004, 22:57
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-04-2004 @ 13:02 :
Dat is dan heel erg jammer voor je, want we nemen je niet serieus met dit soort uitspraken.
haha, mjah zal eraan denken dat ik niet serieus word genomen op dit forum
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:44
kuivaar
kuivaar is offline
Om weer ff op het onderwerp terug te komen:
Natuurlijk is het goed dat verdachte pakketjes worden onderzocht. Het vervelende is dat je vaak moeilijk kan zien wanneer een pakketje verdacht is of wanneer niet. Dit geeft een hoop onduidelijkheid en ook wel n beetje angst. Helaas is dat precies wat de terroristen willen bereiken.
Het meest lage vind ik dan nog wel die bommeldingen, eigenlijk ben je de terroristen dan gewoon een beetje aan het helpen, omdat je angst zaait en iets lamlegt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:01
Gimme more beer
Citaat:
kuivaar schreef op 12-04-2004 @ 20:44 :
Om weer ff op het onderwerp terug te komen:
Natuurlijk is het goed dat verdachte pakketjes worden onderzocht. Het vervelende is dat je vaak moeilijk kan zien wanneer een pakketje verdacht is of wanneer niet. Dit geeft een hoop onduidelijkheid en ook wel n beetje angst. Helaas is dat precies wat de terroristen willen bereiken.
Het meest lage vind ik dan nog wel die bommeldingen, eigenlijk ben je de terroristen dan gewoon een beetje aan het helpen, omdat je angst zaait en iets lamlegt.
Het moet hier toch niet zo gek worden als in Israel, waar je een potentieel terrorist bent als je je koffer laat slingeren!

Laat die pakketjes nou maar gewoon, als er een ontploft, hebben we dat ook weer gehad...
Reageren

Regels voor berichten