Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 19:58
heldine
heldine is offline
Je komt wel vaker op een feest, maar hier ben je nog nooit geweest. [spinvis]

De lamp straalt donker licht uit en je verschuilt jezelf in de klamme dekens. Je ademt de zoete lucht rustig in, langzaam, om niet in de liefde te stikken.
‘Kusje’ fluistert een stem, en je voelt frisse lucht in je gezicht. Ontwaak uit de realiteit, mijn Alice, volg mij, jouw konijn. En ik ren. Ik ren, ren, loop, ren.
Zonder te weten dat ik daadwerkelijk zo lang kon rennen. Kon ik dat? Kon ik wat. Ik kon alles.
Over paden van gruis, wegen van wolken, bruggen van krokussen. Mijn haar zit vast aan de maan, daarom zweef ik af en toe even, lijkt het haast. Ik zie mezelf rennen, struikelen, en net op tijd vallen in een rivier van limonade. Verdrinken? Alleen in de vergetelheid.
Moest ik ontwaken. Ontsnappen uit het paradijs? De ideeën waren mij ontglipt. En ik werd nooit meer wakker.

Laat me slapen [Acda en de Munnik]
Oud 23-04-2004, 20:14
KIET
KIET is offline
Of het proza is weet ik niet, maar volgens mij is het coma - da's met een 'c' Tenzij jij iets anders bedoelt natuurlijk.

En wat het stukje betreft: wat het ook is, het is niet mijn stijl. Het idee is wel mooi, ik vind het alleen niet lekker lezen.
Oud 23-04-2004, 20:23
heldine
heldine is offline
nee, ik deed expres koma, omdat ik coma te duidelijk vond. maar het is idd een belabberde titel, hopelijk schiet me nog iets beters te binnen.

edit: bovendien lijkt koma een beetje op "kom maar" --> volg het konijn
Oud 23-04-2004, 20:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mooi
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:49
lovetear
lovetear is offline
Hmm, ik kom niet zo vaak op dit forum, maar op jouw aanraden heb ik het even gelezen. Ik weet weinig tot niets van verhalen schrijven, dus een goed gefundeerde mening hoef je niet te verwachten, maar ik vind het wel mooi. Er hangt een bepaalde rustige sfeer omheen, terwijl het toch behoorlijk snel doorleest. Leuk gedaan met die songteksten. Ja, ik vind het mooi.
Oud 26-04-2004, 08:21
øskar
øskar is offline
wow! Dit vind ik nou echt mooi. Alles klopt gewoon aan je verhaal; woordkeus, zinsbouw, afgezien van een foutje de interpunctie ook (komma voor en moet weg) en je stijl bevalt me zeer. Het leest zeer prettig. Het einde laat me echter wel met wat vraagtekens zitten, maar dat maakt niet uit. Als laatst wil ik nog even twee leuke stukjes quoten die ik echt leuk vind;
Citaat:
wegen van wolken
ik houd van alliteratie
Citaat:
struikelen, en net op tijd vallen
geweldig gevonden.
Oud 26-04-2004, 14:42
Charlottetje
Charlottetje is offline
buiten dat stukje van het konijn: "mijn Alice, volg mij, jouw konijn." Vond ik het best een grappig stukje en inderdaad: struikelen en net op tijd vallen. echt super leuk gevonden!

Charlotte
Oud 26-04-2004, 14:50
EggeD
EggeD is offline
Hey, echt leuk geschreven. Heel beeldend, vooral het haar aan de maan, ik zie het zo voor me. Vederlichte sprongetjes, net ballet (:
Oud 26-04-2004, 18:56
dromenvanger
dromenvanger is offline
Mooi geschreven, leest ook vlotjes, en toch net niet vlot genoeg om er te licht overheen te gaan

En ik zou niet weten of het proza is, doet dat er iets toe?
Reageren

Regels voor berichten