Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 18:09
murwari
murwari is offline
Zijn er bepaalde dingen die jullie belangrijk vinden binnen je relatie waaraan je echt merkt dat je partner van je houdt? Iets dat zeker aanwezig moet zijn waardoor hij of zij toont dat het gemeend is en echt om liefde gaat?

Zijn knuffels, lieve woorden en kusjes voldoende? Of wil je meer. Volledig vertrouwen, onvoorwaardelijke steun en begrip, een beste vriend of vriendin in je partner, ....

Wat is er nodig om jullie te overtuigen dat je partner echt van je houdt?
Oud 09-04-2004, 18:22
Gothic
Gothic is offline
Door het mij te vertellen of het is soms te zien aan de manier waarop hij naar mij kijkt...
Oud 09-04-2004, 18:23
Verwijderd
Het feit dat hij een relatie met mij heeft zegt toch genoeg?
Natuurlijk wil ik wel onvoorwaardelijk vertrouwen en dat hij ook een beste vriend is enzo, maar niet omdat ik anders niet 'geloof' dat hij van me houdt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:25
Verwijderd
Door het te zeggen en door alles wat hij doet ook te laten merken dat ie meent wat ie zegt.
Woorden zijn minder waard dan daden.
Als hij zegt dat ie van me houdt, maar behandelt me niet zo, dan ben ik niet overtuigd. Zou hij een moeilijke prater zijn en bijna nooit zeggen dat ie van me houdt, dan kan ik het alsnog wel weten, als ie dingen doet waaraan ik het kan zien..

En natuurlijk wil ik volledig vertrouwen en onvoorwaardelijke steun, maar ook dit klinkt door in zijn gedrag..

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:36
Verwijderd
Geen idee, dat kan ik niet zomaar zeggen, dat is afhankelijk van zoveel dingen. Honderdmaal ik hou van je zeggen kan soms minder betekenen dan éen gedraging, dus ik onthou me van commentaar of een algemene regel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoe hij doet... Dat is nog minstens zo veelzeggend als wat hij zegt. Maar wat hij dan moet doen, dat kan ik niet echt omschrijven...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:47
fractuur
fractuur is offline
Lastig, maar over het algemeen is één blik, bewijs van vertrouwen, een complimentje zat.
Oud 09-04-2004, 19:51
Talon
Talon is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2004 @ 19:22 :
Door het mij te vertellen of het is soms te zien aan de manier waarop hij naar mij kijkt...
ook dat hoeft niet alles te zeggen, heb ik gemerkt...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:01
Gwinnie
Gwinnie is offline
Hij moet niet zijn best doen om me te overtuigen, maar me overtuigen door naar me te kijken met een blik van liefde, tegen me te praten op een bepaalde manier en me op een manier aanraken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:02
Verwijderd
Je voelt het aan of iemand echt van je houdt.. Tenminste ik voel dat aan. Ook al zegt diegene de hele tijd dat ie van me houdt en hij meent t niet, op de een of andere manier voel je toch of hij het meent. Volledig vertrouwen, onvoorwaardelijke steun en begrip, een beste vriend of vriendin in je partner, wil ik zeker weten, anders kan ik niet zijn vriendin blijven..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 20:07
Verwijderd
Een goede knuffel, een schattig kusje, lieve woorden en een vertederende blik is voor mijn voldoende om me te laten weten dat hij van me houdt. Die lieve woorden hoeft niet eens, een knuffel, kusje, of blik kan ook heel veel zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:25
murwari
murwari is offline
Zal ik het ook even beantwoorden:

Ik merk aan heel veel verschillende dingen dat mijn vriend van me houdt. Natuurlijk om te beginnen merk ik dat aan de lieve woordjes, de namen die hij me geeft, de knuffels en aanrakingen, de kusjes en de manier waarop hij soms naar me kijkt...

Maar ik vind niet dat dit genoeg is om te zeggen: hij houdt echt van me... Er is zeker meer..

De omhelzingen als ik afscheid van hem neem zeggen meer dan je op zo'n moment kan zeggen, de speciale aandacht die hij me geeft als we elkaar weer terug zien. Soms weet hij gewoon wat hij wanneer moet zeggen om mij helemaal te doen stralen.. Soms geeft hij me alleen de stilte en de knuffel als ik die nodig heb en dat doet soms veel meer dan duizend woorden, zijn arm om me heen als we slapen gaan, zijn stralende lach als ik 's ochtends m'n ogen open... Agh ik kan uren doorgaan met alle dingen op te noemen die alles samen maken dat ik gewoon weet dat hij van me houdt.

Maar het aller belangrijkste is toch wel, dat hij er is en zal zijn wanneer ik hem nodig heb. Al moet hij daarvoor eerst een reis van enkele uren afleggen.
Oud 10-04-2004, 09:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Talon schreef op 09-04-2004 @ 20:51 :
ook dat hoeft niet alles te zeggen, heb ik gemerkt...
Bij mij wel.
Oud 10-04-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 09-04-2004 @ 22:25 :
.....
Helemaal mee eens...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:07
Verwijderd
Het moet mij veel gezegd worden, omdat ik weinig tot geen (zelf)vertrouwen heb
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:37
ilse
ilse is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 10-04-2004 @ 11:07 :
Het moet mij veel gezegd worden, omdat ik weinig tot geen (zelf)vertrouwen heb
dat komt me erg bekend voor. gewoon een zoen is op het moment super, dan voel ik me gewoon echt geaccepteerd en dan denk ik wel te weten dat hij van me houdt, maar even later.... sms jes werken ook wel, maar als het tegen me gezegd wordt..
maar verder heb ik gewoon veel bevestiging nodig... en dan nog ben ik onzeker waardeloos, maar jha...
Oud 16-04-2004, 12:30
Luna
Luna is offline
Zoals al eerder gezegd is, zoals hij naar me keek, dat zei genoeg! Als hij het zei wist ik ook wel dat hij het meende want dat gebeurde na een halfjaar voor het eerst en ik weet dus dat hij dat niet zomaar tegen de eerste de beste zegt. Ik doe dat ook niet, ik zeg zoiets niet na een maand tegen iemand en heb ook gewacht tot ik het zeker wist, maar hij was me voor.
Het is niet zo dat ik constant bevestiging nodig heb ofzo, onzeker ben ik niet echt.
Oud 16-04-2004, 13:09
Verwijderd
De kleine dingen: een blik, aanraking, opmerken als ik me kut voel en me proberen op te beuren, een lief mailtje/briefje, zomaar een kaartje, een briefje achterlaten waar je t niet verwacht, eraan denken dat ik gek ben van vogels en als ie dan een aparte vogel ziet als ik er niet bij ben daar een foto van maken voor mij, weten wat ik lekker vind en me eens verrassen door dat mee te nemen, enz... (bv, ik wist dat ie gek was van zure matten, dus heb ik een stuk of 6 meegenomen voor hem, dat is dan niet veel ofzo, maar t gaat erom dat je eraan denkt en het ook gewoon weet).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:31
Verwijderd
Door hoe hij naar me kijkt, en hoe hij me 's nachts een kus geeft wanneer ik lig te slapen... me 's ochtends vroeg nog eens extra goed instopt wanneer hij als gaat werken en ik nog even mag liggen...
Dat soort dingetjes
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:57
snoopy
snoopy is offline
tis bij mij de manier waarop hij alles doet. Elke keer als ie langsloopt kan ie t niet laten me een kusje te geven. De manier waarop ie naar me kijkt. Dat ie me s nachts als ik slaap kusjes gaat geven. Dat soort dingen.
Oud 16-04-2004, 14:23
juno
juno is offline
Naast me staan tijdens een crisis.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:35
Verwijderd
Ik vind ook dat woorden minder zeggen dan daden. Op een gegeven moment heb je "ik hou van je" wel zo vaak gehoord.. dingen zeggen kan iedereen.
Ik vind het belangrijk dat hij me serieus neemt, dingen die ik vertel interessant vindt, gewoon dat ie echt interesse in mij toont, in alles wat mij maakt tot wie ik ben.
Verder dat hij me verdedigt, in me gelooft.. lieve/speciale dingen tegen me zegt, zodat ik me geliefd voel. Ook knuffelen enzo hoort daarbij. Naja er hoort eigenlijk nog veel meer bij.. ik geloof niet zo snel dat iemand écht van me houdt en écht stapelverliefd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten