Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 14:17
bezorghoer
bezorghoer is offline
Hallo,

ik heb een (mischien nogal dom) vraagje, namelijk: is het mogenlijk om 2 grafische kaarten in één PC te stoppen. En zo ja, hoe wissel ik dan af? Hiermee bedoel ik het volgende:

Ik heb een ATI Radeon 9700 PRO en speel vaak de game Call of Duty. Ati+CoD=Trouble, dus ben ik van plan om een nVidia GeForce FX 5600 erin te gooien, maar dan wil ik wel dat CoD met die kaart draait, en bijvoorbeeld Raven Shield met de ATI kaart (dat loopt sweet ) Maar is dat ten eerste mogenlijk, en ten 2e hoe wissel je om?

Laat het me AUB weten.
Greetz, Bas.
Oud 23-04-2004, 14:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je hebt toch maar één AGP slot in je computer zitten, of is die GeForce een PCI versie?

Volgens mij zijn er een hele berg problemen verholpen laatst met de nieuwere ATi drivers. Je kan eens kijken of je wel de nieuwste drivers hebt, en anders kan je misschien eens kloten met de omegadrivers. Misschien dat daar nog iets aan verbeterd is.
Oud 23-04-2004, 17:04
Verwijderd
Bestaat er eigenlijk wel een PCI-versie van de Geforce FX-serie? Ik zou die Radeon 9700 maar gewoon mijn hoofdkaart laten zijn (op het AGP-slot dus) want die is véel sneller dan die FX5600. Je bent dus aangewezen op een PCI-versie (als die al bestaat) en daar zou ik maar geen wonderen van verwachten, want een FX5600 is al gruwelijk traag in de AGP-versie.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:50
Darko
Darko is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 18:04 :
Bestaat er eigenlijk wel een PCI-versie van de Geforce FX-serie? Ik zou die Radeon 9700 maar gewoon mijn hoofdkaart laten zijn (op het AGP-slot dus) want die is véel sneller dan die FX5600. Je bent dus aangewezen op een PCI-versie (als die al bestaat) en daar zou ik maar geen wonderen van verwachten, want een FX5600 is al gruwelijk traag in de AGP-versie.
Er is naar mijn weten een pci versie van de FX 5200, maar die is ook met agp niet aan te raden..
Oud 23-04-2004, 18:54
Verwijderd
Als minstens 1 van je 2 kaarten PCI is is het sowieso erg leuk om 2 monitoren aan te sluiten. Moet de rest van je configuratie het wel trekken, en je moet ruimte hebben op je bureau, maar het is wel vet!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:22
bezorghoer
bezorghoer is offline
@ SisterOfMercy:
Met de nieuwe drivers heb ik het probleem nog steeds

@ nare man:
wtf, ik wist niet eens dat er nog PCI en AGP versies van bestaan...
Oud 23-04-2004, 22:04
Verwijderd
Nouja, die bestaan er misschien ook niet, dat weet ik dus niet. Volgens Darko is er wel een PCI-versie van de FX5200, maar die is dus niet echt bruikbaar - het ding is langzamer dan een Geforce4 MX, zo ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:20
Jolt
Jolt is offline
Als cod niet bij je loopt, klopt er iets niet aan je instellingen bij mij loopt ie perfect op een ati kaart
Oud 24-04-2004, 15:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 23:04 :
Nouja, die bestaan er misschien ook niet, dat weet ik dus niet. Volgens Darko is er wel een PCI-versie van de FX5200, maar die is dus niet echt bruikbaar - het ding is langzamer dan een Geforce4 MX, zo ongeveer.
Wel sneller hoor, zo'n 20%. Maar een FX-5200 moet je niet duurder kopen dan hooguit 50 euro. En zelfs dat vind ik te veel geld voor deze kaart. Het was de FX 5600 die langzamer dan de Ti 4200 was in sommige DirectX8 spellen.
Oud 29-04-2004, 10:53
Quincy
Quincy is offline
Volgens mij is twee VGA kaarten in je systeem een dubbele belasting voor je overige hardware zoals processor, geheugen en harde schijf.
Is het dan niet slim om gewoon één goede kaart te kopen zoals Ati 9800 Pro? En je zal inderdaad een PCI slot nodig hebben en vergeet niet dat die bij lange na niet zo snel is als een AGP slot die hier speciaal voor ontwikkeld is. Met de opkomst van PCI express zal dit veranderen wat trouwens een hele interessante ontwikkeling is maar niet voor jou, dit duurt nog even en = duur.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:01
Quincy
Quincy is offline
Sorry voor mijn nutteloze reactie. Een 9800 pro is geen oplossing.
Ik heb even op internet gezocht en kwam deze site tegen: http://www.call-of-duty.co.uk/viewto...t=ati+9700+pro

Hier wordt uitgelegd dat er een updat beschikbaar is voor dit probleem op Ati.com.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten