Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 19:22
sientjuh
sientjuh is offline
Even een vraagje voor de zekerheid
Wanneer is een koortslip nou precies besmettelijk, als het ook echt zichtbaar is, of altijd, of....
Oud 15-04-2004, 20:29
Verwijderd
Als hij open is. Maar volwassenen schijnen er niet meer gevoelig voor te zijn. Als je het virus als kind hebt opgelopen hou je er je hele leven last van en kun je dus besmet worden door iemand die met een (open) koortslip loopt, anders niet.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:35
rare kwast
rare kwast is offline
tis best besmettelijk ja
zolang hij open is pas als er een korst vormt ofzo is het niet meer besmettelijk
vooral voor kinderen is dit heel gevaarlijk!! maar volwassene kunne het ook nog steeds krijgen
Oud 16-04-2004, 21:41
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Iets wat er mee verwant is denk ik,
Ik heb een bultje in me mond, ik d8 eerst dat het een blaar was maar hij ging niet zo snel weg en er zat ook een hard puntje in. Ik denk dus dat het een aft is ofzo, kheb me laten vertellen dat als je dat hebt het altijd terug blijft komen op verschillende plaaten en vanzelf weer weg gaat. En dat het kan komen door verminderde weerstand maar ook via zoenen ofzo.... weet iemand er meer over?
Oud 17-04-2004, 11:47
twirley
twirley is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 16-04-2004 @ 22:41 :
Iets wat er mee verwant is denk ik,
Ik heb een bultje in me mond, ik d8 eerst dat het een blaar was maar hij ging niet zo snel weg en er zat ook een hard puntje in. Ik denk dus dat het een aft is ofzo, kheb me laten vertellen dat als je dat hebt het altijd terug blijft komen op verschillende plaaten en vanzelf weer weg gaat. En dat het kan komen door verminderde weerstand maar ook via zoenen ofzo.... weet iemand er meer over?
wat moet dat dan zijn een AFT ??? huh ??? is het ook een soort korstje rond je lippen wat besmettelijk is ? en is het geen koortslip ???
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:49
twirley
twirley is offline
IK heb ook elk jaar wel meerdere keren een koortslip.
En wat nog erger is als je meerdere koortslipblaasjes hebt op je lip....
Dat is echt vreselijk irritant. en het jeukt zooo machtig.
Ik weet wel dat je er snel bij moet zijn met 'vectavir' creme dat je er snel moet opsmeren als er al een klein blaasje zit. Want toen ging het bij mij niet groter worden en het ging langzaam weg.
En jaaaa ... je kan het ook overbrengen aan je vriend door te zoenen.
Niet echt plezierig enzo....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:54
Anijs
Anijs is offline
Tis idd alleen maar besmettelijk als het open is. Ik heb een koortslip altijd ergens anders op mijn gezicht dan op mijn lip, dan is het natuurlijk geen koortslip meer Maar ik zou t liever bij mijn lip hebben want soms heb ik het bij mij oog en das echt zwaar irritant. Mensen kijken er ook anders tegen aan want ze weten niet wat het is, maar het is gewoon hetzelfde als een koortslip. Iig snel beginnen te smeren met zovirax dan is hij 2 x zo snel weg en 2 x zo klein!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:07
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Hehe, ik had nog zo tegen m'n vriend gezegd: Ik heb een koortslip... we kunnen niet zoenen. Maar goed, gebeurde dus wel. Nu is mijn koortslip weg, en hij heeft helemaal niet, niks nakkes nada.
Oud 17-04-2004, 18:39
sientjuh
sientjuh is offline
Hm ja oke ik heb geen koortslip maar mijn vriend dus wel af en toe. Heel zelden eigenlijk maar gelukkig
Wilde dus alleen maar weten offet erg besmettelijk was
Oud 18-04-2004, 18:18
twirley
twirley is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 17-04-2004 @ 13:07 :
Hehe, ik had nog zo tegen m'n vriend gezegd: Ik heb een koortslip... we kunnen niet zoenen. Maar goed, gebeurde dus wel. Nu is mijn koortslip weg, en hij heeft helemaal niet, niks nakkes nada.
Ow dus je hebt wel gezoent en hij kreeg er niks ???
hmz mijn ex... beschouwde het niet zoenen terwijl ik een koortslip had ( dat je wel even zonder zoenen kan ... )
Hmzz nou als je mij kent oeps.
Dusss het maakt dus niet erg veel uit als je gaat zoenen met je vriend terwijl iemand een koortslip krijgt ???
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:38
Verwijderd
iemand met wie je zoent terwijl je een koortslip hebt, kán besmet raken, maar dat gebeurt niet altijd. Net zoals dat als iemand die verkouden is in je gezicht hoest, het kán gebeuren dat je daardoor ook verkouden wordt, maar het kan ook niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:31
Andora
Andora is offline
ik zoen m'n vriend gewoon als ik een koortslip heb
en hij heeft nergens last van. Maar misschien komt
dat wel omdat jongens minder gevoelig ervoor zijn*lijkt me dan*?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:10
Bravo
Bravo is offline
Als het blaasje open is. Maar om iemand te besmetten, moet zijn/haar lippen ook kapot zijn.

Ik heb nl. altijd gezoend met m´n vriendje, ook al had ik een koortslip maar niemand heeft het ook gekregen.

Regels voor berichten