Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Opvoeren heeft ten eerste naar mijn mening weinig zin en daarnaast is 2200 Mhz een beetje een overschatting van de capabiliteiten van deze processor. 2000 Mhz gaat je nog wel lukken ![]() En dat kan met deze processor en een goed moederbord vaak (jah, let nu goed op ![]() ![]()
|
www.tweakers.net got tech forum/ overlocken sub fora faq lezen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan hem niet tot 2200MHz overclocken, TB-A is niet zo goed over te clocken, 1940MHz zou je wel moeten kunnen halen. Als je geinteresseerd bent in overclocken dien je je hier eerst goed in te verdiepen, lees bijvoorbeeld mijn overclocking cursus: http://www.fluffles.net/computers/hardware/overclocking
|||
Citaat:
2200+ kan sneller zijn in spellen dan de 2.4GHz, maar gemiddeld zal laatstgenoemde toch sneller zijn. Citaat:
Bij Thoroughbred-A is bij 1800MHz de rek er gewoon een beetje uit. Thoroughbred-B en Barton komen wel tot 2250MHz.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu een 2400+ Tbred-B, welke zonder voltageverhogingen en zonder bijzondere koeling op 2325 MHz wil draaien (15x155). En als je de verhalen op de bekende OC-sites leest, dan schijn je een 1700+ Tbred-B ook makkelijk op die snelheid te kunnen krijgen. Het is net als met de ouwe Celeron destijds, het zijn gewoon allemaal dezelfde chips. En de Barton 2500+ klokt helemaal geweldig over. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En als je alle Duron/Celeron cores slecht noemt, tja. Wat is slecht vraag ik me dan af. Als je voor 39 euro een processor hebt die zich na een flinke overclock kan meten met high-end processors? Slecht is zeer relatief als je het zo bekijkt. ![]()
||
Citaat:
Ik heb geeneens zin meer om er op in te gaan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maargoed op een of andere vage manier is me cpu nu al rond de 50 graden ![]() terwijl ik 2 fans op 7,5 volt heb en een zo'n fan in een slot, naast me videokaart.... btw enlight is het goed als ik van je overclock documentatie een pdf maak?
|
![]() |
||
Citaat:
mjah ik weet niet, ik vraag me ook af of die temps kloppen, er veranderd nauwelijks wat.. en hoe ver ik ook klok (ok, er zijn grenzen) temps veranderen nauwelijks? maar ik wil risico niet lope dat ik ver klok en hij crashed telkens.. maar ik denk dat het niet aan temp ligt want die is "maar" 60 graden voeding lijkt me niets mis mee, spirtec 340watt ofzow uit mn chieftec kast van 3 jaar terug ![]() hoewel, mn hdds flippen de laatste tijd ook.. en als ik 1 bepaalde ccfl aanzet reboot mn pc.. terwijkl de 6 fans en andere 3ccfls het wel doen
||
Citaat:
![]() neej, dat ik die core heb is geen geluk.. dat is uiterst zorgvuldige core uitkiezen.. er zijn op got ongelooflijk veel en lange topics geweest over 1700+ en 2100+ in die tijd.. het was zelfs zo erg dat bedrijven speciale cores apart hielden en vermelden op site enz.. er was in die reeks maar ene enkele cpu die niet enorm te clocken was
||
Citaat:
||
Citaat:
Overklokken is ook niet gevaarlijk, alleen als je domme dingen gaat doen. Daarom is het zaak je eerst goed te laten informeren. Teneinde dit doel te bereiken heb ik een Overclock-guide geschreven: http://www.fluffles.net/computers/hardware/overclocking
||
Citaat:
overklokken is niet gevaarlijk, zolang je maar weet WAT je eigenlijk aan doen bent ipv "ik verhoog gwoon mn FSB" hoever je overclockt kan gaan ligt voor 100% aan de core... de uiterterste waardes die je core aankan vereisen echter wel betere koeling natuurlijk.. dus dat de ene 2000 haalt en de andere niet ligt aan de core van de cpu waterkoeling is helemaal niet zoveel beter.. het is de grootste fabel dat je er extreem verder door kunt clocken.. de temperatuur scheelt wel iets hoor, maar lager dan kamertemp kan je met normale waterkoeling en radiator natuurlijk nooit komen... dit kan alleen als je met peltiers gaat werken mijn waterkoeling hield mijn cpu op een 23-25 graden.. en luchtkoeling hield deze op 35.. dus zo enorm veel scheelt dat niet waterkoeling is echter wel stil (hoewel die zalman koelers ook enorm stil zijn)
||
Citaat:
Hierbij mag wel gemeld worden dat een peltier zélf zo'n 150W genereert. Dus als je processor 60W doet, komt er door de peltier nog eens 150W bij, en 210W koel je alleen goed door middel van een goede waterkoeling-setup. Al met al zijn peltiers milieuvervuilend, weinig praktisch en eigenlijk overbodig. Ze zijn ook niet goedkoop en voor dat geld kun je beter gewoon een snellere processor kopen.
||
Citaat:
![]() ![]() maar een andere cpu kopen ipv een peltier is juist wat de OCers niet willen.. het gaat juist om het ocen.. niet om hoe snelle cpu ze hebben ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Topicstarter heeft ook niet helemaal niet meer gereageerd, *zucht*.
|
![]() |
|
|