Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien komt het door de verveling?
Of toch door iets dat je al die tijd dwars zit, maar je niet weet hoe je het zeggen moet, wil of kan? De gedachtes "ik doe het nooit meer" is een heel goede. Maar bedenk ook waarom je het niet meer wilt, bijvoorbeeld omdat je eigen onnodig pijn doet. Huil liever 10 emmers vol, dan je eigen te verminken met krassen. Ook anderen doe je er pijn door, er zijn genoeg mensen die je willen helpen als je ergens mee zit. En ook als je nergens mee zit, zijn er genoeg die graag met je praten. 'k zelf vind het heel jammer dat zulke gedachtes over krassen in je op komen, je bent immers een heel leuke meid om te zien, om mee te praten, mee te chatten. En ook vast om leuke dingen mee te doen, nu kan ik dit laatste niet uit ervaring zeggen, maar toch weet ik zeker, dat als je de lust hebt om leuke dingen te doen, je ook kunt doen wat je wilt. Al dit maakt je een leuk mens, je bent immers zoals het verleden je gemaakt hebt. Het verleden kun je niet veranderen, hooguit een plaatjes je geven in je hart. De toekomst wordt bepaald door jou zelf. Wil je met krassen en alles door het leven gaan, en je gevoelens onderdrukken? Of wil je liever het leuke meisje zijn die plezier heeft in het leven en over al haar gevoelens kan praten? Ik hóóp eerlijk gezegd dat laatste ![]() De drang om te krassen moet ergens vandaan komen denk ik, 'k heb er geen, tot weinig ervaring mee om er een feit van te maken. Maar als je geen reden hebt om te krassen, doe het dan niet. In principe is er nooit een rede om het te doen omdat het niets oplost, praten wel.
|
Ken het zelf ook, dat krassen. Tis natuurlijk goed om afleiding te zoeken. Alleen dat helpt op korte termijn. Tis effectiever om uit te zoeken wrom je wil krassen. Bij mij komt het bijv. door frustraties. Als ik dan frustraties oplos, komt krassen ook minder voor! en dat helpt dus op langere termijn! Maar het is denk ik per persoon ook anders hoe je ermee om moet gaan/het af leren. Succes iig, en hoop dat je hier iets aan hebt.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
vaag gevoel. Takumi | 10 | 20-07-2004 19:52 | |
Psychologie |