Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 13:38
123~RiAnNe~123
123~RiAnNe~123 is offline
Eey lieve mensen... =)

Ik heb een probleem: ik heb namelijk last van heimwee... Ik zit heer heel erg mee, want ik ben 14... En ik vind het een beetje kinderachtig om dat te hebben...
Mijn ouders gaan zaterdag het hele weekend naar Berlijn, dus moet ik gaan logeren. Van vrijdag tot zaterdag, zaterdag tot zondag EN zondag tot maandag..!! Ik heb er aan de ene kant ook wel zin in, maar hoe dichterbij het komt, hoe stommer ik het ga vinden...

Weet iemand mss wat ik moet doen...??

Alvast bedankt..!!

XxX
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:43
nl2suzy
nl2suzy is offline
Je kan er niet zo heel veel aan doen....

Misschien moet je afspreken dat je je ouders een keer belt... Het kan ook averechts werken maar bij mij werkte dat meestal wel.. Ff horen dat daar alles nog goed ging...
Oud 21-04-2004, 13:50
Saycheese
Saycheese is offline
Ik had vroeger ook erg last van heimwee, maar ik ben er overheen gegroeid.
Wat het beste helpt is zorgen dat je (bijna) helemaal geen tijd hebt om aan thuis en je ouders te denken. Ga leuke dingen doen, maak uitstapjes, maak plezier. Zo veel mogelijk. Als je niets te doen hebt is de kans groot dat je aan thuis gaat denken en dan wordt het moeilijk. Ik weet niet bij wie je gaat logeren, familie, een vriendin? Het beste is om naar iemand te gaan bij wie je je op je gemak voelt, bij wie je het niet erg vind om even te huilen als het je even teveel wordt. Ook helpt het om bij iemand op de kamer te slapen, met wie je nog lol kunt maken tot je in slaap valt. Zo lig je niet alleen in je bed, want dan ga je vanzelf aan thuis denken en wordt het weer moeilijk.
Oud 21-04-2004, 13:53
123~RiAnNe~123
Bedankt voor de reachties... =) Ik ga logeren bij mijn opa en zijn vriendin... Mijn broertje gaat ook mee...

XxX
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:56
Divina Flor
Divina Flor is offline
Eh, ik had vroegr ook last van heimwee. Is gelukkig al jaren over.
Maar wat je er tegen kunt doen..
Afleiding zoeken, als je leuke dingen doet dan gaat de tijd snel voorbij (al had ik er overdag nooit last van).
Misschien zou je een slaappilletje kunnen nemen een uur voor je gaat slapen. Dan kom je misschien wat makkelijker in slaap.
Oud 21-04-2004, 13:59
123~RiAnNe~123
Ik heb het meestal ook van te voren, dat ik denk van...: 'oohhh... nog twee dagen en dan ga ik logeren..!! en nog zo lang ook......' Dat denk ik dan, meestal (niet altijd) is het wel over als ik er ben... Maar ik weet niet of dat ook zo is, als ik naar mijn opa en zijn vriendin ga... Ik heb daar wel eens vaker gelogeerd en toen moest ik wel huilen...

XxX
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:02
123~RiAnNe~123
En dan ben ik daar van te voren ook heel erg zenuwachtig enzo.... Dan krijg ik last van m'n maag enzo...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:24
akumabito
akumabito is offline
Tegen heimwee is niet bijzonder veel te doen eigenlijk. Het is meer iets dat vanzelf over gaat. Je kan het inderdaad beperken als je jezelf goed bezig houdt in die tijd. Wat misschien helpt is 's avonds te gaan sporten ofzo, zodat je goed moe bent, en makkelijker/sneller in slaap komt.

Om van je heimwee af te komen kun je geloof ik het beste eens wat vaker "oefenen"met wat vaker van huis zijn. Ga eens wat vaker logeren bij je opa, of bij een goede vriendin ofzo.
Oud 22-04-2004, 11:27
Verwijderd
Ik heb het ook, alleen niet zo erg, pas na een week ofzo krijg ik er een beetje last van.

Het helpt bij mij altijd wel om vertrouwde voorwerpen mee te nemen, je eigen hoofdkussen bijvoorbeeld, dat ruikt naar jezelf . En vertrouwde ménsen mee nemen, nu gaat bijvoorbeeld je broertje ook mee, dat scheelt ook al. En ja, gewoon zo veel mogelijk dingen doen, zodat je geen tijd hebt om aan thuis te denken.

En praat er eens met je opa over . Die vindt het vast niet kinderachtig (want opa's vinden juist meestal hun kleinkinderen veel volwassener dan ze verwachtten) en dan kan hij er misschien rekening mee houden
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:18
PardonMe
PardonMe is offline
Je kunt er weinig aan doen..

Maar het is niet iets om je voor te schamen, je hoeft het ook niet kinderachtig te vinden. Er zijn veel mensen die last van heimwee hebben.
Oud 22-04-2004, 18:55
fib
fib is offline
Je moet gewoon zorgen dat je het naar je zin hebt. Dat je je op je gemak voelt.
Oud 22-04-2004, 19:18
123~RiAnNe~123
Morgen is het dus zover... Me ouders gaan al vroeg weg, net nu ik de eerst twee uur vrij heb...!! Kan ik ze zeker gaan uitzwaaien... Daar kan ik dus eg nie tegen...
Maajaa... zal wel moeten... *zucht*

Bedankt voor het reageren..!!

XxX
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 07:38
fib
fib is offline
sterkte

Regels voor berichten