Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 14:34
marto
marto is offline
Misschien is dit al eens tesprake gekomen, heb het alleen niet kunnen vinden...

Heeft iemand hier het examenvak tekenen?
Wat geen jullie hiervoor leren?
Ik persoonlijk heb hele slechte cijfers gehaald op de proeftoetsen, en sta sowieso niet al te hoog, verder heb ik niet echt boeken die hulpvol zijn...

Ik hoop dat iemand een boek heeft wat wel zinvol is, en niet 5000 pagina's dik zoals de meeste kunstboeken...

alvast bedankt,,,
en succes...

ps. de kunstgeschiedenisexamens zijn veeeeeeeeel te lang, dont you think?
Advertentie
Oud 13-05-2004, 18:00
alpha
alpha is offline
Het examen is best te doen. En de tijd is normaal voor examens hoor.

Ik heb vorig jaar examen tekenen gehad en ik had niet mijn hele boek geleerd, enkel de stromingen, stijlen en die jaartallen ervan plus de kenmerken ervan. Dan kom je al een heel eind hoor!
Releax, het is simpeler dan je denkt, vaak is er iig wel iets van je antwoord goed.
Oud 14-05-2004, 10:02
treesje16
treesje16 is offline
heey allemaal
weet iemand wat je moet leren voor het eindexamenkunstgeschiedenis
bij ons op school doen ze er heel vaag over en zeggen ze dat je het maar op moet zoeken op internet, maar ik kan het dus niet vinden. we hebben we oevenexamens gedaan uit eerdere jaren amar dara had ik het gevoel mee dat je er niet ecght voor kan lewren hebben jullie dat ook???
bedankt
Oud 17-05-2004, 11:44
[capture life]
[capture life] is offline
Citaat:
treesje16 schreef op 14-05-2004 @ 11:02 :
heey allemaal
weet iemand wat je moet leren voor het eindexamenkunstgeschiedenis
bij ons op school doen ze er heel vaag over en zeggen ze dat je het maar op moet zoeken op internet, maar ik kan het dus niet vinden. we hebben we oevenexamens gedaan uit eerdere jaren amar dara had ik het gevoel mee dat je er niet ecght voor kan lewren hebben jullie dat ook???
bedankt
Onze lereaar heeft een brief gehad waarin stond wat je moest leren...Deze brief vertelde hem dat alleen de Nederlandse Barok van de 17 eeuw van belang was...dat zou erg weinig zijn. Later ontdekte mijn leraar in een blad van de vakbond een rectificatie dat wij naast de ned. Barok ook de moderne kunst, vanaf 1850, moeten leren. Is erg onduidelijk geweesat, maar volgens mij, en dus mijn leraar is het bovengenoemde wat wij moeten weten.
Oud 19-05-2004, 13:40
levi's
levi's is offline
nou, heb je het examen van vorig jaar gezien???!?

ik snap er nix van
Oud 20-05-2004, 10:30
soofjuh
soofjuh is offline
  • Examen van vorig jaar viel wel mee toch? maar idd met de stijlen en kenmerken, stromingen daarvan kom je al een heel eind. Ik ga ook ec ht niet dat dikke boek leren, alleen doorlezen ben je al kei lang mee bezig. Gewoon goed lezen op je examen en goed de bronnen bekijken, dan moet het wel goed kome toch, maar barrok en moderne kunst? okay thnx.. suc6 iedereen!
Oud 20-05-2004, 10:32
levi's
levi's is offline
onze leraar vertelde ons dat je het gouden eeuw goed moest leren! ?
Oud 20-05-2004, 10:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
levi's schreef op 20-05-2004 @ 11:32 :
onze leraar vertelde ons dat je het gouden eeuw goed moest leren! ?
Ik denk dat je toch wel alle stromingen moet kennen uit je boek. Ook alle tijden en welke werken daarin bekend zijn, dat zeiden ze tenminste bij mij. Dus niet dat je een schilderij uit de reinassance verward met die uit een heel andere tijd.
Oud 20-05-2004, 11:23
levi's
levi's is offline
zucht
Oud 23-05-2004, 16:55
Rochetta
Rochetta is offline
kan iemand mij vertellen WAT ik moet leren om een 6,5 te scoren?
Oud 23-05-2004, 17:20
LautjuHh87
LautjuHh87 is offline
eyZz

weet iemand mss hier waar k proefexamens van handv/tekenen op inet kan vinden??

snap der namelijk geen fuck van..
Oud 23-05-2004, 18:16
wendy85
wendy85 is offline
www.kunstkijker.org is een goede site voor het voorbereiden van het examen.
Je kan er een cursus kunstkijken volgen en bij tijdbalk staan alle unststromingen met info en schilderijen.
Oud 23-05-2004, 19:01
*tangled*
*tangled* is offline
heey iedereen.. ik ben druk in de weer met duits.. of ja .. probeer het althans.. ik hoop niet te veel.. veel mensen willen graag een 9 zie ik.. ik ga voor de 7! duitse teksten zijn altijd zo langdradig en gaatjesteksten.. zijn helemaal niets voor mij.. succes iedereen!
Oud 25-05-2004, 21:29
soofjuh
soofjuh is offline
pff morge lkkr dagje vrij.. en donderdag om 9uur is het dan zo ver.. kunstgeschiedenis.. moet nog wel veel doen eraan.. maar vindt ut lastig om het te leren tis zoooo veel maarja wel het hele jaar er mee bezig geweest.. ga nog oefenen met oude examens dnek ik en de kusntstromingen en kenmerken goed doorneme.
Hoe bereiden jullie het nog voor??
Oud 26-05-2004, 08:56
lisbabe
lisbabe is offline
Bij ons werd ook verteld dat je de Gouden Eeuw goed moest leren/weten
En oja, vergankelijkheidssymbolen..maar ik vraag me af of we daar echt een vraag over krijgen
En daarom hebben veel van het paleis op de dam bekeken en besproken
Het enige wat ik ga leren is de stromingen en kenmerken ervan
Daarnaast heb ik ff gekeken in oude examens, en de dingen die ik niet wist wat t betekende (zoals assemblage, ready-made etc) ff opzoeken, dak weet wat t is en ik de meerkeuze vragen wel goed kan maken

Je moet gewoon heeel goed kijken naar de bronnen
Das het belangrijkste!

Succes allemaal!
Oud 26-05-2004, 11:51
kleindraakie
kleindraakie is offline
hmm

onze leraar heeft de stofbeperking geciteerd:

CE heeft betrekking op de periode van het Romaans tot het heden met de nadruk op de periode na 1850.
Uit de periode voor 1850 valt de nadruk op de Nederlandse kunst van de 17e eeuw.

alleen n probleem, ik heb maar n heeel klein stukje van de Nederlandse kunst van de 17e eeuw

jullie?
Oud 26-05-2004, 12:38
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Citaat:
lisbabe schreef op 26-05-2004 @ 09:56 :
Bij ons werd ook verteld dat je de Gouden Eeuw goed moest leren/weten
En oja, vergankelijkheidssymbolen..maar ik vraag me af of we daar echt een vraag over krijgen
En daarom hebben veel van het paleis op de dam bekeken en besproken
Het enige wat ik ga leren is de stromingen en kenmerken ervan
Daarnaast heb ik ff gekeken in oude examens, en de dingen die ik niet wist wat t betekende (zoals assemblage, ready-made etc) ff opzoeken, dak weet wat t is en ik de meerkeuze vragen wel goed kan maken

Je moet gewoon heeel goed kijken naar de bronnen
Das het belangrijkste!

Succes allemaal!
Ik weet niet of je het nu wel weet maar ready-made s zijn bestaande dingen uit het dagelijkse omgeving gehaald om vervolgens neer gezet te worden in een museum. Dat werd gedaan door de dada-beweging (dadisme met puntjes op de i maar weet nooit hoe ik die krijg ).
Een assemblage dat is als ik het goed begrijp verschillende dingen,vormen samenvoegen tot eengeheel in de vrije ruimte een driedemensionaal beeld dus.
Niet echt super verwoord . Maar hopelijk heb je er wat aan.

Jezus wat is het trouwens moeilijk mensen. Weet iemand wat nou echt het belangrijkste is om te leren. Ik weet die stof wel maar weet iemand waar waarschijnlijk het meest over word gevraagd.

groetjes kirsten
Oud 26-05-2004, 12:42
Barbabob
Barbabob is offline
Ik hoop echt dat t mee gaat vallen morgen!! Ik denk dat je wel een paar kenmerkjes van die stromingen moet kennen, maar veel is toch gewoon beeldbeschouwen wat je dus gewoon moet kunnen en niet hoeft te leren(ik kan t alleen nie echt ...)Iemand nog tips van goede sites??
Oud 26-05-2004, 12:44
Barbabob
Barbabob is offline
Ja klopt ready mades..zijn gewoon vormen die al voordat ze in het kunstwerk gestopt zijn al kant-en-klaar zijn. Bijvoorbeeld gewoon bepaalde vormen die gegoten worden..dit bespaard tijd en alles
Oud 26-05-2004, 13:08
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
JA, idd iemand nog tips voor een goede site kan ik namelijk ook wel gebruiken.
Oud 26-05-2004, 14:57
soofjuh
soofjuh is offline
http://mediatheek.thinkquest.nl/~klb...ie=kunstkijken

Alstu
hoe doe je trouwens een fototjuh bij je naam? dat het weergegeven wordt? weet ik nog steeds niet ben wel aangemeld bij ut foto boek...
Oud 26-05-2004, 15:01
capibara
capibara is offline
hier een site van een leraar op mijnschool, betreffende kunst in de 17e eeuw.

best handig dacht ik zo
Oud 26-05-2004, 15:02
Barbabob
Barbabob is offline
dank je !! Een plaatje (avater) doe je door links boven naar mijn profiel te gaan...en dan bij opties staat da
Oud 26-05-2004, 15:03
Barbabob
Barbabob is offline
waar dan fulgrim
Oud 26-05-2004, 15:04
capibara
capibara is offline
oepsie

http://home.planet.nl/~joepdeg/school/nedknst17.html
Oud 26-05-2004, 15:11
Suey
Suey is offline
Ehm ons is verteld dat we alleen maar de 19e en 20e eeuw moesten leren. Moet je echt ook de 17e en 18e eeuw kennen of echt alles??
Oud 26-05-2004, 15:31
soofjuh
soofjuh is offline
Thnx Barbabob
gewoon kunnen toepassen met de bronnen.. Vooral beelbeschrijving. niet zo gestressd iedereen.. ik ga echt niet me dikke boek helemaal leruh hoor.. gewoon nog ff doorkijke en nog een examen oefenen. Suc6 iedereen!!>. jullie kunne ut
Oud 26-05-2004, 15:40
Barbabob
Barbabob is offline
Ja idd Want ik heb nog nix gedaan ...luktie met je avater?? Want xie nog geen plaatje !!
Oud 26-05-2004, 15:51
soofjuh
soofjuh is offline
me neither.... maaruh ik had er 1tje maar wilde toch een andere foto.. maar nu wil die dat niet meer doen geeft de hele tijd aan dat hij te groot is maar is niet so.. irri grr
Oud 26-05-2004, 16:38
Barbabob
Barbabob is offline
Ja stom he! Heb ik ook kei vaak..ik heb nu een chineese barbabob ...ach ja t gaat om t idee!! Lukt t al met je tekenen? Ik zal vanaaf wel uurtje wa doorleze dan vink t wel weer goed..Met oefenen had ik een 3,4 en een 7- Dus daar schiet ik ook nix mee op..
Oud 26-05-2004, 19:35
marto
marto is offline
oh dit is wel minder fijn,
ik heb het idee dat al die kunstgesch en tekenen leraren nogal vaag aan het doen zijn
we moesten ook zoiets als barok leren (LELIJK!) en tot nu toe ofzo, verder komt er vaak heel veel terug over architectuur, kun je nie voor leren, komt echt wel goed!
ik heb nog niet geleerd, ik zag net dat we om 9 uur al hebben? das minder!
ach, ik zie het wel hoor, ik heb 1 zo;n examen gemaakt, had er een 6,4 op ofzo,,,dusja, ik hoop dat ik zoiets weer haal! Ik wil nog ff zegge dat het weinig zin heeft om al die boeken te leren, een beetje kennis over stromingen is wel wenselijk,,,maar daar houdt het dan ook wel mee op!

ALLEMAAL VEEL SUCCES! vroeg op bed gaan want de examens zijn wel lang en vermoeiend!!!

mzzl marto
Oud 26-05-2004, 20:20
Barbabob
Barbabob is offline
Haha ja idd! We moete gewoon ff nie zo druk maken volgens mij gaat t allemaal wel meevallen! Er is idd ook tegen mij gezegd..dat we de romaanse kunst moeten kennen en dan vanaf 1850 tot nu..maar ook 17 eeuwse kunst...dus alles voor de 17e eeuw mag je overslaan vin ik en de 18e eeuw ook..en als je een grieks tempeltje voorbij ziet komen da herkenne wij vast wel !! Jullie ook allemaal veel suc6!! Ben benieuwd wat we dr van fixe morgen!! En anders...veel klage net als bij GS
Oud 26-05-2004, 20:39
levi's
levi's is offline
Weet iemand nog een site over de kunst in de gouden eeuw?

HELP!
Oud 26-05-2004, 21:06
soofjuh
soofjuh is offline
relex!! iedereen komt goed.. ik moet een 4,5 halen moet te doen zijn.. iedereen heel veel suc6 morge.. ik zie morge wel weer wat jullie er van vonde... good luck
Oud 27-05-2004, 07:09
levi's
levi's is offline
Het wordt echt moeilijk
Ik wens iedereen GOOD LUCK!!!!

het wordt zeker moeilijk, maar ik mag een 3,5 halen...

PLEAZ!
Oud 27-05-2004, 09:40
count.me.out
count.me.out is offline
omg dat was echt easy as fucking pie.
Oud 27-05-2004, 09:51
Verwijderd
het was echt heel goed te doen!

Het was ook een leuk examen met harstikke mooi beeld materiaal.

Deze is binnen
Oud 27-05-2004, 10:38
Mir-idiotA
Ik vond het saaaaaaai! godsamme!
Wel gemakkelijk, alleen kon ik niet op dat rotwoord Vanitas komen.
Ik heb wel 4 x het alfabet opgezegt in de hoop de begin letter te vinden, lol!
Oud 27-05-2004, 11:08
sammetjeuh
sammetjeuh is offline
tering...wat was dat exame lang zeg..poeh heej!
maja..een 2,6 moet ik toch wel kenne hale neem ik aan! lang leve de gewone tekencijfers!
Oud 27-05-2004, 11:17
levi's
levi's is offline
heee, ben net terug van schule. Naja ik vond het gewoon heeel vaaaag! de vragen waren gewoon raar de vraagstelling...
naja ik mag 3,5 halen dus...
Oud 27-05-2004, 11:23
Barbabob
Barbabob is offline
Soooow het was idd beeetje vaag!! Ennuhm k ben blij dat ik nie geleerd heb Want da was echt tijdverspilling...ik ga het nu nakijken..ben benieuwd
Oud 27-05-2004, 11:25
Mir-idiotA
JEZUS, ik heb maar 34 punten, en dan heb ik nog redelijk soepel gerekent!

Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 4.6 en 6.1.
Oud 27-05-2004, 11:27
levi's
levi's is offline
Citaat:
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 4.6 en 6.1.
I wish i had it 2!

Ik ga het niet nakijken
Oud 27-05-2004, 11:31
sammetjeuh
sammetjeuh is offline
en hebbe jullie al n beetje n id van je cijfer???
ik denk dat ik tusse de 5 en de 6 heb als ik de antwoorde zie.. ACH..weer n stappie verder!
Oud 27-05-2004, 11:43
Barbabob
Barbabob is offline
Wooow ik heb 37 punten (streng gerekend...) van de 74 Dus ik d8 ff een 4...maar gewoon tussen de 5 en de 6,5 !!! En had een 4,8 ofzo nodig...dus als t goed is met een 6je afgesloten !!!!
Oud 27-05-2004, 11:44
Barbabob
Barbabob is offline
Maaar...ik ga wel even klage..als je die antwoorden ziet..hoe kome ze dr op
Oud 27-05-2004, 11:46
levi's
levi's is offline
JA, iedereen moet gaan klagen!!! De vragen waren soms echt vaag!

www.eindexamen.nu

LAKS en daarna Klachtenlijn
Oud 27-05-2004, 11:50
Barbabob
Barbabob is offline
Sooow ik heb geklaagd hoor! Want er KON gewoon niet voor geleerd worden..nou dan von ik dr vragen toch echt even te moeilijk!! Dus mensjes..als we even allemaal veel gaan klagen..want als niemand wat doet dan denke ze alleen maar dat t een goed examen was..nou mocht van mij toch wel ff wat makkelijker!
Oud 27-05-2004, 11:53
Verwijderd
*klaagt ook*

achterlijke troep.
Oud 27-05-2004, 11:53
levi's
levi's is offline
Ja, niemand wist ook wat je moest leren

Regels voor berichten