Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 23:42
filmfreak
filmfreak is offline
Voor m`n internetverbinding maak ik nog gebruik van een 56k modempje. Nu heb ik de laatste tijd heel vaak dat ik wel verbinding tot stand heb gebracht maar geen pagina`s kan laden, mail kan downloaden etc.

In het venster verbindingsstatus blijft het aantal ontvangen bytes dan steken op zo`n 300, terwijl dat normaal heel snel oploopt naar de honderdduizend. Als ik dan nog een keer of twee inbel, is er vaak wel dataverkeer. Soms lukt het wel in een keer, een andere keer moet ik 4 keer inbellen voor ik een pagina kan bezichtigen.

Al met al al heel vervelend want veel inbelkosten maar niet internetten…. Nu mijn vraag: ligt dit aan de provider (zonnet) of is het een hardware probleem (modem)?

Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 00:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2004, 00:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je misschien een firewall? Is dat Zonnet een gratis account?

Het kan inderdaad aan je provider liggen, maar ook aan een firewall die verkeer tegenhoudt. Welk besturingssysteem gebruik je?
Oud 24-04-2004, 13:16
filmfreak
filmfreak is offline
Gebruik voor zover ik weet geen firewall, maar als ik zonnet (is inderdaad gratis internet) gebruik raakt er wel altijd een vaag programmatje(?) actief. Ik zie dat als ik ctrl, alt ,del gebruik. Het heet Rnaapp, en is niet uit te schakelen met "msconfig". Ik gebruik windows 98 2nd edition als besturingssysteem. Heb net trouwens weer 2x in moeten bellen....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 13:19
filmfreak
filmfreak is offline
Er begint nu bij mij een lichtje te branden; zoek net op google naar "Rnaapp" en vind iets over modem errors etc. Weet iemand hier misschien wat meer over?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
http://www.liutilities.com/products/...ibrary/rnaapp/

Process File: rnaapp or rnaapp.exe
Process Name: Windows Modem Connection
Description: Windows Dial-Up Networking application that handles dial-up modem connections. RNAAPP only appears in your Task List if your computer tries or tried to dial out at some stage or if the computer is waiting for an in-bound connection using Dial-Up Networking.
Company: Microsoft Corp.
System Process: Yes
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No
Common Errors: N/A

Je probleem kan weg zijn als je Windows 2000/XP gebruikt. Sowieso valt een NT-besturingssysteem aan te raden. Ik lever maar beperkte support op Windows 98. Als het werkt is het fijn, zo niet, pleur er dan eerst een fatsoenlijk OS op.
Reageren

Regels voor berichten