Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 12:15
Verwijderd
Je leest hier en hoort vaak over vreemdgaan dat mensen het dan uit zouden maken.

Maar ik vraag me af, als je vriend(in) vreemd zou gaan, zou je het dan echt uitmaken?

Ik bedoel tuurlijk is er wat kapot. Maar toch het blijft degene die jij zo leuk vindt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 12:18
poesiefox
poesiefox is offline
Ik zou erg schrikken, maar ook wel de schuld bij mezelf leggen. Hij gaat niet vreemd als ik het meisje van zijn dromen ben. Wat was er mis tussen ons? En daar ga je dan aan werken. Beschouw het als een eye-opener.

Hij moet het niet nog een keer flikken, natuurlijk.
Oud 04-07-2003, 12:19
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
als mijn vriend vreemd zou gaan zou ik het dus echt WEL uitmaken. Ik zou hem dan toch echt niet meer volledig kunnen vertrouwen, en dan voelt de relatie totaal niet fijn aan. Wel zou ik zijn verhaal nog willen horen, van waarom enzo.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:20
Verwijderd
Meteen dumpen..

Als hij/zij echt van je houdt, dan zou hij/zij er niet aan denken om vreemd te gaan, ookal zijn ze nog zo stoned/dronken..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:25
Verwijderd
Ik zei in het begin tegen mijn vriend dat ik het niet uit zou maken als hij vreemd zou gaan. Hij zou het wel uitmaken als ik vreemd zou gaan. Toen heb ik er ook goed over nagedacht, en ja hij heeft toch gelijk.. ik zou het denk ik ook wel uitmaken. Het vertrouwen is dan toch weg en een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Ik denk dat je degene dan nooit meer helemaal kan vertrouwen en daar gaat je relatie (na een tijd) kapot aan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:26
Verwijderd
Ik zou het niet meteen uitmaken. Er eerst goed over praten... ik zou het iig al fijn vinden wanneer hij het me zelf verteld, dat is toch iets... En wanneer blijkt dat het hem écht écht spijt en hij het nooit meer zou doen... mja... misschien dat het dan nog goed kan komen... Ik zou wel boos zijn... niet alleen op hem, maar ook op mezelf. En misschien gaat het dan wel kapot, maar ik zou het niet meteen uitmaken...

Hij is overigens absoluut niet de persoon die een geheim kan bewaren en die het überhaupt kan verdragen vreemd te gaan... Wanneer hij het toch doet, zal hij het niet lang voor zich kunnen houden en zich schuldig voelen... dat is toch al íets...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:28
Verwijderd
ligt aan alles, de omstandigheden, t gevoel voor de ander, wat er gebeurd is en wat voor gevoel erbij kwam kijken
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:51
miro
miro is offline
Zoals ik al eerder gezegd heb, vreemdgaan vind ik respectloos en achterbaks. Als mn partner vreemdgaat heeft ie blijkbaar nog andere behoeftes naast mij. Daar zou ik niet mee kunnen leven.

En hoeveel ik ook van mn vriend hou, ik zou het hem nooit kunnen vergeven. Of ja vergeven misschien wel, vergeten niet. Het zou constant door mn hoofd rondspoken. Hij zou niks meer alleen mogen doen van mij. Zo ben ik gewoon, ik ga me gelijk beelden dr van maken.

Dus wat mij betreft. Dumpen, dan is ie me niet waard.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 12:58
Verwijderd
Nou, ik was altijd iemand die riep ja, dan maak ik het meteen uit want dan kan ik hem gewoon niet meer vertrouwen en is de relatie niet meer hetzelfde..

Als ik het me nu echter inbeeld.. Ik zou het niet direct uitmaken.. Ik zou heel veel met hem praten over het waarom en dergelijke, en kijken of we er weer uit zouden kunnen komen.

Maf hoe ik in mn vorige relatie het zeker meteen had uitgemaakt en nu niet..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 13:09
vixen
vixen is offline
Toen mn voormalige vriendje (5 keer ofzo, zonder dta ik et wist, natuurlijk) met hetzelfde meis naar bed was gegaan en ik kwam er achter heb ik het gelijk uitgemaakt. Nu moeten jongens ook echt niet vreemdgaan als ik wat met ze heb, want ik sta niet voor de gevolgen in.
Oud 04-07-2003, 13:24
luckyleo
luckyleo is offline
Bijna zeker wel, met enkele uitzonderingen. Je hebt natuurlijk siuaties waarin er toch wat verzachtende omstandigheden zijn. Dronken zijn is natuurlijk geen ecuus. Maar als me vriendin echt compleet straalbezopen heel even met een ander zoent, heeft ze wel meer kans dat het aanblijft dan dat ze compleet nuchter 10x met een andere jongen probeert te zoenen en hij hapt een stuk of 5 keer toe.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 13:48
Bruut
Bruut is offline
waarschijnlijk zou ik het uitmaken! in 80% van de gevallen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-07-2003 @ 13:20:
Meteen dumpen..

Als hij/zij echt van je houdt, dan zou hij/zij er niet aan denken om vreemd te gaan, ookal zijn ze nog zo stoned/dronken..
dus jij beweert iemands gevoelens te kunnen beoordelen op basis van 1 voorval?

waw zeg
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 04-07-2003 @ 15:09:
dus jij beweert iemands gevoelens te kunnen beoordelen op basis van 1 voorval?

waw zeg
ja dat beweer ik.

Moet de vrouw in kwestie maar niet zo dom zijn. Vreemdgaan doe je gewoon niet als je echt verliefd ben. Toen ik een vriendin had moest ik er niet aan denken om met iemand anders te gaan lopen zoenen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:31
Soezen
Soezen is offline
Zoals hier al vaker wordt vermeld, het ligt aan de situatie..
Ik zou in elke situatie natuurlijk boos en verdrietig zijn, maar om het uit te maken heb ik iets meer nodig.

We zouden moeten gaan praten. Of ie iets voelde, aan mij dacht of liever heeft dat het tussen ons over zou gaan..
Ik zou wel alles willen weten..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:44
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 04-07-2003 @ 16:31:
Zoals hier al vaker wordt vermeld, het ligt aan de situatie..
Ik zou in elke situatie natuurlijk boos en verdrietig zijn, maar om het uit te maken heb ik iets meer nodig.

We zouden moeten gaan praten. Of ie iets voelde, aan mij dacht of liever heeft dat het tussen ons over zou gaan..
Ik zou wel alles willen weten..
ja idd, dat denk ik ook, je bent tenslotte verliefd en ik denk niet dat dat helemaal weg is naar 1 misstap van je partner. Als je echt verliefd bent en een goede relatie hebt dan is die weer te plakken. Anders was de relatie daarvoor volgens mij ook al niet te veel waard.
Moet ze t natuurlijk niet nog es gaan doen.
Oud 04-07-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-07-2003 @ 13:15:
Je leest hier en hoort vaak over vreemdgaan dat mensen het dan uit zouden maken.

Maar ik vraag me af, als je vriend(in) vreemd zou gaan, zou je het dan echt uitmaken?

Ik bedoel tuurlijk is er wat kapot. Maar toch het blijft degene die jij zo leuk vindt!
Ik denk dat iedereen die gelijk uit volle borst roept uitmaken, dat die het nog nooit heeft meegemaakt!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
sunzonsoleil schreef op 04-07-2003 @ 16:47:
Ik denk dat iedereen die gelijk uit volle borst roept uitmaken, dat die het nog nooit heeft meegemaakt!
Precies...

Zelf heb ik een hele tijd terug een keer een jongen gezoend... Ik was compleet dronken en stoned en hij ook, en hopla, we stonden te zoenen... Ik heb het vijf minuten later (toen ik ineens weer helemaal nuchter was) jankend aan mijn vriend vertelt.. Ik voelde me zooo kut... Mja, hij begreep het en vond het veeel minder erg dan ik... Daarna nooit mee veel gedronken en nóóit meer geblowd... Ik wil controle houden over wat ik doe.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
nee, maar wel een soortgelijke situatie, waarna ze mij weer terugwilde.

neen, schone dame. zo gaat dat niet
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 16:16
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Citaat:
Niet helemaal mee eens. Ik heb het dan wel niet meegemaakt. Maar mijn ex was totaal niet te vertrouwen, en ik weet wel dat ik zo zeker nooit meer een relatie wil. Dus dan kan ik wel zeggen dat ik het uit zou maken als mijn vriend vreemd zou gaan, want dan is het qua vertrouwen net zo'n verrotte relatie........
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 16:48
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-07-2003 @ 13:15:
Maar toch het blijft degene die jij zo leuk vindt!
Nee, als hij vreemdgaat is hij duidelijk niet degene die ik zo leuk vind. Mocht het zich voordoen, dan is het per direct over. Dan kan hij maken dat hij wegkomt, voordat ik hem iets aandoe.
Een man die vreemdgaat is niet aan mij besteed. Er zijn vast genoeg leuke mannen die dat niet doen op deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 04-07-2003 @ 17:48:
Nee, als hij vreemdgaat is hij duidelijk niet degene die ik zo leuk vind. Mocht het zich voordoen, dan is het per direct over. Dan kan hij maken dat hij wegkomt, voordat ik hem iets aandoe.
Een man die vreemdgaat is niet aan mij besteed. Er zijn vast genoeg leuke mannen die dat niet doen op deze wereld.
Met je verstand is het mss niet degene die je leuk vindt, maar met je gevoel wel. En vaak overheerst je gevoel toch wel. Tenminste, zo zou dat denk ik bij mij zijn. Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee hoor!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:58
Gwinnie
Gwinnie is offline
Hij zit nu in Marmaris en ik sta doodsangsten uit wat daar allemaal gebeurd.

maar ik zou het wel uitmaken als hij daadwerkelijk met dat meisje (of meisjes) naar bed gaat, maar als hij er 1tje zoent valt er nog over te praten.
wat niet wil zeggen dat ik tbest vind als hij dat doet! ik zou behoorlyk pissed zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:13
Verwijderd
Dat hangt van de aard van het vreemdgaan af.

Een eenmalig slippertje in de kroeg of op een feest, onder invloed van drank, kan ik vergeven en vergeten. Dat is geen probleem. Weliswaar is de vertrouwensband dan tijdelijk weg, maar die kan terugkomen. Daarvoor zal ze mij wel moeten laten zien dat ze het echt serieus met mij verder wil proberen.

Structureel vreemdgaan ligt anders. Als mijn vriendin al drie weken een romance blijkt te hebben met een andere kerel, dan kan ze wel opflikkeren, helemaal als ze niet van plan was om ermee te stoppen tot het moment dat ik het ontdekte. Dat is namelijk gewoon smerig en is voor mij niet eens zozeer onlosmakelijk verbonden met het misbruiken van iemands liefde, maar meer met het beschamen van iemands vriendschap. Ik pik het ook niet als mijn vrienden tijdenlang achter mijn rug dingen flikken die ik niet leuk vind.

Structureel vreemdgaan ligt in dezelfde orde van grootte. Dan kan ze wél oprotten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:14
Phileine
Phileine is offline
Ik weet het ook niet zo. Ik zou het (mits het zoenen in een dronken bui was) op zijn minst nog een keertje proberen, al denk ik wel dat het vertrouwen onherstelbaar beschadigd zal zijn.

Als hij echt bewust met iemand anders naar bed is gegaan zou ik er een punt achter zetten. Daar zou ik niet mee kunnen omgaan.
Oud 05-07-2003, 18:33
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
miro schreef op 04-07-2003 @ 13:51:
Zoals ik al eerder gezegd heb, vreemdgaan vind ik respectloos en achterbaks. Als mn partner vreemdgaat heeft ie blijkbaar nog andere behoeftes naast mij. Daar zou ik niet mee kunnen leven.

En hoeveel ik ook van mn vriend hou, ik zou het hem nooit kunnen vergeven. Of ja vergeven misschien wel, vergeten niet. Het zou constant door mn hoofd rondspoken. Hij zou niks meer alleen mogen doen van mij. Zo ben ik gewoon, ik ga me gelijk beelden dr van maken.

Dus wat mij betreft. Dumpen, dan is ie me niet waard.
Helemaal mee eens
Oud 05-07-2003, 18:46
Lily
Lily is offline
Mijn vriend is een keer vreemdgegaan in een dronken bui. Ik was er helemaal kapot van en van tevoren had ik me altijd voorgenomen het meteen uit te maken als zoiets zou gebeuren. Maar toen het gebeurde en ik hem helemaal in paniek zag...kon ik dat echt niet. Ik had twee keuzes: of het niet uitmaken en me heel kut voelen omdat hij was vreemdgegaan, of het wel uitmaken en me nog veeel wanhopiger voelen omdat ik dan helemaal niks meer zou hebben. Voor mij was de keuze dus duidelijk...ik heb het niet uitgemaakt. Wel voel ik me er nu (een half jaar later) nog best vaak verdrietig over...dat zeg ik dan ook tegen hem en hij doet er alles aan om mijn vertrouwen terug te winnen en me gelukkig te maken (wat ook goed lukt, ik heb er absoluut geen spijt van dat ik het niet heb uitgemaakt destijds). Wel heb ik nu heel duidelijk met mezelf afgesproken dat als hij nog een keer vreemd zou gaan, ik het meteen zou uitmaken. Argumenten van hem om dat niet te doen, daar zou ik niet meer naar luisteren. Eén keer vreemdgaan kan een fout zijn...bij twee keer zou mijn vertrouwen in hem weer kapot zijn en daar zou ik niet mee kunnen leven. Vooral ook omdat we nu een jaar hebben en het toch best wel serieus wordt. Ook al zou mijn gevoel iets anders zeggen, zou ik toch proberen zo verstandig te zijn er geen tweede keer naar te luisteren. Maargoed...het gaat nu super tussen ons dus ik verwacht niet dat ik die keuze nog een keer hoef te maken!

Dus...denk nooit dat je zeker weet dat je het uit gaat maken...want als het gebeurt weet je pas wat je voelt op zo'n moment en hoe je er mee omgaat.

Kus!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:10
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ja, onmiddelijk

Vertrouwen staat bij mij voorop.
Oud 05-07-2003, 19:34
elledc
elledc is offline
Dronken of niet, het blijft vreemdgaan.
Ookal hou ik zielsveel van diegene, ik weet dat er iets 'gebroken' zou zijn. Het vertrouwen in elkaar zou minderen.
Er ligt ook een verschil tussen 'het bekennen van zijn misstap' en het 'verbergen ervan'. Bij het tweede maak ik er zeker een eind aan. Bij het eerste wil ik erover babbelen maar ik denk niet dat ik hem een tweede kans geef. Op dat vlak ligt het bij mij heel gevoelig. En dat weet hij al te goed
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 19:37
Maddan
Maddan is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-07-2003 @ 13:20:
Meteen dumpen..

idd, het gaat wel moeilijk worden natuurlijk, maar dat gaat echt niemand mij meer flikken (ja is al vaker gebeurd)
Oud 06-07-2003, 20:06
Verwijderd
ik zou hem dus mooi 3 dagen laten zweten en dan maar beslissen dat ik hem toch heel leuk vind. Maar het gaat er ook wel om met wie het was. Er zijn een paar meisjes waarvan ik denk dat als hij met hun zoent dan weet ik het zo net nog niet, maar ik denk dat ik het niet uit zou maken eigenlijk...
maar zou wel heel verdrietig zijn, en als het daarna niet meer werkt maak ik het wel uit. Ik ben namelijk nogal goed om het er dan steeds over te hebben bv: zoende je ook zo met haar? Was zeker wel lekker met haar? of Zou je nog een keer met dr willen zoenen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:02
Verwijderd
Ik ben het maar weer eens met Andijvie eens he

Als hij het zou verzwijgen en ik het via iemand anders zou horen, dan zou ik het trouwens véééél gauwer uit maken dan wanneer hij het me meteen berouwvol zelf zou komen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 00:24
Verwijderd
Ik zou het zeker uitmaken, waarschijnlijk on the spot zeggen "So that's the end of us" Maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat er daarna een gesprek word gevoerd en het weer aangemaakt word... je weet maar nooit eh.

Ik zou vragen wanneer, hoe en met wie. Zeggen dat ik waardeer dat hij het me verteld heeft zeker, heel boos zijn en heel teleurgesteld. Me afvragen wat er mis was met mij, of met hem... en hem vragen waarom? Een goed gesprek hebben over wat we hadden, onze relatie, en wat het nu word.

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 00:49
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik heb ooit eens gelezen in een onderzoek, dat relaties, nadat één van beide was vreemdgaan, vaak (ik geloof 75%) de relatie verbeterd.
Ik kan me alleen niet meer herinneren welk onderzoek dat was. Dus reken me er niet op af.
Maar het geeft toch te denken.... Kan het zorgen voor nieuwe positieve spanningen in een relatie?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:40
Verwijderd
Ik denk dat als ik er dan voor zou kiezen om het niet uit te maken, de relatie op een gegeven moment toch spaak zou gaan lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:03
sail fan
sail fan is offline
Mijn ex-vriendin is afgelopen maandag vreemdgegaan, en is me dat donderdag komen vertellen. Ik zou het absoluut niet uit maken, omdt ik haar niet kwijt wil, en veel te gek op haar ben. Kon me eignlijk niet zoveel schelen dat ze was vreemdgegaan, maar dan komt bij mij 1 vraag naar boven, wie kies je? Als dat voor hem is, dan is het afgelopen want t moet natruurlijk wel van 2 kanten komen, als het voor mij zou zijn, zou ik wel een goed gesprek voeren, maar ik zou het haar heel gemakkelijk kunnen vergeven, op de voorwaarde dat het nooit meer gebeurt, maar ze vind hem leuker dan mij, terwijl hij ook al een vriendin had, en het waarschijnlijk niks wordt tussen hen., maar goed, ik zou het dus niet uitmaken
Oud 23-04-2004, 17:15
Verwijderd
Ik had t niet uitgemaakt dan in mijn relatie. Maarja, hij is wel emotioneel vreemdgegaan (zo las ik dat laatst ergens).. Ik had bijna alles verwerkt toen ging t uit. Maar als ik weer een vriend zou hebben? Het zou me denk ik hetzelfde overkomen..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:22
Miracle
Miracle is offline
Up.
Oud 23-04-2004, 17:23
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 07-07-2003 @ 01:49 :
Ik heb ooit eens gelezen in een onderzoek, dat relaties, nadat één van beide was vreemdgaan, vaak (ik geloof 75%) de relatie verbeterd.
Ik kan me alleen niet meer herinneren welk onderzoek dat was. Dus reken me er niet op af.
Maar het geeft toch te denken.... Kan het zorgen voor nieuwe positieve spanningen in een relatie?
kan me er wel iets bij voorstellen.....
het opzettelijk een beetje jaloers maken of worden gemaakt kan ook wel eens voor nieuwe positieve spanningen zorgen.....
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 07-07-2003 @ 01:49 :
was t hier ook maar zo gegaan, maar dat ging t dus niet
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:59
miro
miro is offline
Citaat:
sunzonsoleil schreef op 04-07-2003 @ 16:47 :
jawel hoor
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:27
Verwijderd
je gaat vreemd..en je maakt het zelf uit..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:38
pyres
pyres is offline
mijn vriend is vreemdgegaan en toen is het wat dagen later uitgegaan. anderhalve maand uitelkaar en toen heb ik contact met hem opgenomen omdat ik met hem wilde praten. ik miste hem heel erg en hij mij. we zijn vandaag negen maanden bijelkaar en het gaat nog steeds goed.
natuurlijk hebben we het er over en de schade die is opgelopen gaat niet meer weg. het enige wat je dan kunt doen is zoveel mogelijk praten en echt de wil hebben om aan de relatie te werken. als ik of mn vriend die wil niet had negen maanden geleden dan weet ik vrijwel zeker dat we nu dan niet bijelkaar waren.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 20:05
DvoorA
DvoorA is offline
nee, ik zou het niet uitmaken. Als ik echt van iemand houd, is mijn eigen belang niet meer zo belangrijk als zijn belang. Als je iemand werkelijk liefhebt, neem dan ook zijn fouten en vergeef hem..iemand vergeven is het toppunt van liefde.

Hij moet er wel van leren...dat ik niet razend word als hij vreemdgaat, is geen vrijbrief om keer op keer met een andere meid te vrijen.

Maar ik kan goed begrijpen dat anderen het wel uitmaken na vreemdgaan Het vertrouwen is wel weg.
Oud 23-04-2004, 20:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou het niet direct uitmaken, of misschien juist wel maar dan bestaat er nog de kans dat ik hem terug zou nemen.
Als mijn vriend vreemd zou gaan, zou dat echt een klap in mijn gezicht zijn aangezien hij zoiets nog nooit bij iemand gedaan heeft en er ook echt niet over peinst. Dus dat zou dan iets zijn wat ik never verwacht zou hebben.
Hij zou écht heel erg zijn best moeten doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Er bestaat zelfs de kans dat ik hem nooit meer zou kunnen vertrouwen. En tsja, dan is de relatie toch verloren denk ik...

Maar ik zou echt 100 keer nadenken voordat ik de relatie zou beëindigen met mn vriend!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 20:27
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik zou het uitmaken denk ik. Als één van de twee vreemdgaat zit er volgens mij iets niet meer echt goed.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:11
madwoman
madwoman is offline
Gelukkig nog nooit zelf meegemaakt. Denk niet dat ik er in 1x een punt achter zou zetten. Ligt aan de situatie ook natuurlijk. Eenmalig 'fysiek' slippertje....zou ik best nog overheen kunnen komen als hij ook nog z'n best doet. Zou hij echt verliefd zijn op een ander en met haar zoenen or whatever, dan moet er veeeeeeeeeel gepraat worden, maar dan nog denk ik niet dat ik erover heen zou komen.
Oud 23-04-2004, 23:50
Verwijderd
Als het de eerste keer zou zijn dat er iets fout ging in de relatie en het was eenmalig, dan zou misschien goed kunnen komen. Maar als hij het de eerste keer uitmaakt en daarna een keer vreemdgaat, vindt hij mij kennelijk niet belangrijk genoeg. In die situatie kies ik voor mezelf.

Citaat:
Ik kan me alleen niet meer herinneren welk onderzoek dat was . Dus reken me er niet op af.
Cosmo

Citaat:
Kan het zorgen voor nieuwe positieve spanningen in een relatie?
In theorie wel. Je merkt dat je partner nog steeds begeerlijk is voor het andere geslacht en dat je beter je best moet doen om zijn/haar aandacht te trekken. Aan de andere kant blijkt dat je partner zijn/haar broek niet aan kan houden. Dat leidt weer tot allerlei negatieve spanningen mbt de partner; het vertrouwen is weg. Bovendien ga je niet een partner belonen voor zijn negatieve gedrag door sexuele handelingen te verrichten. Dan keur je het vreemdgaan goed en dat is helemaal niet de bedoeling. Positieve spanningen kunnen voorkomen maar in veel gevallen worden ze overheerst door de negatieve spanningen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 08:44
Silvie
Silvie is offline
Ja ik zou het echt uitmaken, ook al zou ik het heel moeilijk vinden.
Mijn vertrouwen in die persoon is dan totaal weg en zonder vertrouwen in een relatie vind ik niet dat bij mij een relatie stand kan houden.

Dusja, echt uitmaken
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 09:02
cyntha
cyntha is offline
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, maar ik denk dat ik het dan wel zou uitmaken. Als hij vreemd is gegaan is er wat kapot in onze relatie, vind hij mij blijkbaar niet het allerleukste meisje en is het vertrouwen in hem weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten