Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 13:22
Severus
Severus is offline
Wie heeft ervaring met beide vluchtmaatschappijen en kan me vertellen over de voor- en nadelen van het reizen met deze twee? EasyJet lijkt spotgoedkoop, maar de prijzen zijn exclusief luchthavenbelasting - die komen er dus toch nog bij, dus dan zal een ticket van EasyJet ongeveer net zo duur zijn als eentje van de KLM, of niet?

Het lijkt trouwens ook wel dat hoe later je boekt, hoe duurder het wordt. Een paar dagen geleden kostte bij de KLM een vliegretour-ticket van Maastricht naar Norwich iets van 267 euro, terwijl nu iets van 342 euro kost. Blijkbaar moet ik zo snel mogelijk boeken, voordat het iets van 400 euro gaat kosten!

Maar goed, graag zou ik van jullie willen horen wat de voor- en nadelen zijn van KLM versus EasyJet, en voor welke maatschappij jullie zelf zouden kiezen.

Alvast bedankt,

Sev
Oud 16-05-2004, 20:57
martijn1985
martijn1985 is offline
Easyjet is op zich een goeie maatschappij, heb er drie keer mee gevlogen, en geen van de drie keren problemen gehad. En wat je zegt klopt, hoe later je boekt des te duurder wordt je ticket. En als je dus 6 maand van tevoren boekt scheelt het wel wat je betaalt. Maar je kunt kijken wat je moet betalen, dan moet je gewoon even dat boekingsding ingaan, en een paar schermen invullen. Op een gegeven moment staat er dan wat je all-in moet betalen.
Oud 16-05-2004, 21:05
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Frans vs. Engels
Oud 17-05-2004, 13:38
Guissie
Guissie is offline
Tja als je de luchthavenbelasting e.d erbij oprekent kom je alsnog goedkoper uit met EasyJet, dus dat over het geld.
Verder is de service bij KLM gewoon wat beter en daar betaal je dan ook voor maar ik weet niet of jij daar zo veel waarde aan hecht.

Ik zou met EasyJet gaan.
Oud 17-05-2004, 18:47
Agnès
Agnès is offline
Als je het goedkoop wilt zou ik voor EasyJet kiezen. Persoonlijk zou ik gaan voor de KLM; is wel duurder maar dan krijg je dat extra beetje luxe/service wat ik voor een vliegreis wel prettig vind.
Oud 17-05-2004, 21:06
Verwijderd
Met KLM heb ik geen ervaring, met Easyjet wel.

Ik vind Easyjet ideaal Ze doen alleen maar korte vluchten, dus langer dan een paar uurtjes zit je niet in het vliegtuig. Voor die paar uurtjes hoef ik niet super-de-luxe te zitten en behandeld te worden door de steward(es)s(en).
Het is wel zo dat je het beste meteen de eerste dag dat de tickets beschikbaar zijn, boekt. Zo heb ik in januari een retourtje Barcelona geboekt voor € 67. Datzelfde retourtje is nu € 210.
De luchthavenbelasting bij Easyjet is trouwens maar iets van € 30, wat niks is in vergelijking met sommige andere maatschappijen.
Verder moet je bij Easyjet gewoon ervoor zorgen dat je als eerste het vliegtuig inloopt, wil je zelf nog een leuk plekje uit kunnen kiezen. Je hebt namelijk geen vaste zitplaats.
Oud 19-05-2004, 09:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Severus schreef op 16-05-2004 @ 14:22 :
dus dan zal een ticket van EasyJet ongeveer net zo duur zijn als eentje van de KLM, of niet?
Nee, absoluut niet. Luchthavenbelasting is niet zo veel, euro of 7 ofzo geloof ik. Easyjet is echt veel en veel goedkoper. Ze bezuinigen o.a. op eten, 't Zijn redelijk korte vluchten, en je krijgt geen eten aan boord.
Oud 19-05-2004, 15:19
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
21 juli ga ik voor 2 weken naar engeland en ik ben met easyjet incl luchthavenbelasting enzo 101 euro kwijt

vind ik echt geen geld..

met klm zou dat veel emer zijn.

daarbij ben ik niet echt tevreden over de service bij klm. En wel weer over easyjet.
Oud 20-05-2004, 11:22
Breg
Breg is offline
heb alleen ervaring met easyjet, maar als je vroeg genoeg boekt is het veel goedkoper dan klm. Met easyjet vlieg je al voor 50 euro retour naar Londen, inclusief luchthavenbelasting. Bij KLM is een vlucht naar Londen op dezelfde dag 100 euro duurder...
Oud 20-05-2004, 18:40
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Nadeel van Easy Jet is echt de mindere service... zo krijg je bijvoorbeeld geen eten aan boord, maar dat hoeft over het algemeen ook niet aangezien het korte vluchten zijn. Verder heb je toch wel wat beenruimte minder, wat vervelend kan zijn als je lang bent.
Maar voor het grote verschil in prijs, zou ik toch zeker voor Easy Jet kiezen
Oud 22-05-2004, 11:20
Rundfunk
Rundfunk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-05-2004 @ 10:51 :
Nee, absoluut niet. Luchthavenbelasting is niet zo veel, euro of 7 ofzo geloof ik. Easyjet is echt veel en veel goedkoper. Ze bezuinigen o.a. op eten, 't Zijn redelijk korte vluchten, en je krijgt geen eten aan boord.
Luchthavenbelasting is toch ongeveer 60-80 euro of denk ik aan iets heel anders?
Oud 22-05-2004, 11:22
Rundfunk
Rundfunk is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 20-05-2004 @ 19:40 :
Nadeel van Easy Jet is echt de mindere service... zo krijg je bijvoorbeeld geen eten aan boord
Of je dat een nadeel wil noemen...
Oud 22-05-2004, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Rundfunk schreef op 22-05-2004 @ 12:20 :
Luchthavenbelasting is toch ongeveer 60-80 euro of denk ik aan iets heel anders?
Luchthavenbelastingen kunnen hoog zijn ja, maar bij Easyjet dus niet:

VERTREK
vluchttarief per volwassene/kind 125.49 EUR
plus luchthavenbelasting en toeslagen per volwassene/kind 7.50 EUR
totaal per volwassene/kind 132.99 EUR

TERUG
vluchttarief per volwassene/kind 76.49 EUR
LUCHTHAVENBELASTING per volwassene/kind 6.50 EUR
totaal per volwassene/kind 82.99 EUR

in totaal
voor 1 volwassene 215.98 EUR
Oud 22-05-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Rundfunk schreef op 22-05-2004 @ 12:22 :
Of je dat een nadeel wil noemen...
Idd, het meeste vliegtuigvoedsel is toch niet te eten. En voor die 2 a 3 uurtjes dat je in het vliegtuig ziet kan je toch gewoon zelf een lekker broodje meenemen? Voordat het eten bij iedereen geserveerd zou worden, ben je al bijna op je bestemming.
Advertentie

Regels voor berichten