Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 21:33
--anarchy--
--anarchy-- is offline
naja de naam zegt het al....
Oud 03-05-2004, 22:22
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb gehoord bij de chineese winkel...
Oud 03-05-2004, 22:23
bassgirl
bassgirl is offline
ohe en dan meteen ik ben vergeten hoe t moest.. kun je me dat vertellen?... iets met groene thee en een prutje henna ofzo??? wast
Oud 04-05-2004, 07:26
Qamra
Qamra is offline
Ik haal het bij de drogist. Wel even zeven om de boomstonken eruit te halen, maar daarna is het goed spul. (je kunt er gewoon naar vragen bij een verkoopster "Verkoopt u ook losse henna?" bij ons staat het namelijk "achter")

Papje maken met water en olijfolie, en als het op je huid zit en het gaat opdrogen even nat maken met wat suikerwater (och limonade is ook goed hoor ).

Maar je kunt ook in de toko henna halen, misschien betere kwaliteit, but I can't be bothered. Daar hebben ze vaak ook van die pasta's.

Ow en even bij de apotheek een spuit en injectienaald halen (als je ze mee krijgt). Thuis de naald recht afzagen, et voila. Als je niets meekrijgt bij de apotheek, dan kun je ook gaan pielen met satéstokjes of injectiespuiten zonder naald. Coconnetjes van papier/plastic maken kan ik niet, dus dáár kan ik je niet mee helpen
Oud 04-05-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 03-05-2004 @ 23:23 :
ohe en dan meteen ik ben vergeten hoe t moest.. kun je me dat vertellen?... iets met groene thee en een prutje henna ofzo??? wast
Kook (gedroogde stukjes limoen) in water met wat suiker (tot er een rode kleur ontstaat).
Kook daarna zwarte thee of koffie erbij.
Laat het afkoelen en voeg de gezeefde henna toe, eventueel nog wat limoensap. Kun je eventueel een nacht laten staan, dan trekt alles beter in. Nu kun je de henna op je huid bregen, zorg ervoor dat je huid schoon is van olieën en zeep.
Je kunt van te voren een warme handdoek op je huid liggen zodat je porieën open gaan staan.
Zorg dat je huid droog is.
Als je henna opdroogd doe er wat limoen/suiker op d.m.v. wc-papier/keukenrolpapier.
Laat het langer dan 3 uur zitten, liefst een nacht mee slapen maar dek het dan wel af.
Een dunne laag henna is het best, dan blokkeld het minst snel van je huid af.

Maar je kunt ook gewoon zwarte thee of koffie koken in water en dan henna erbij doen, maar als je de gedroogde limoen erbij doet, wordt het nog donkerder.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:19
Verwijderd
bij ons bij t fopwinkeltje
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:59
Sigaklop
Sigaklop is offline
Dat kan je in een toko kopen ..zo een buitenlands winkeltje
Oud 04-05-2004, 21:10
Liss
Liss is offline
Ik haalde het altijd gewoon op de markt, zat in een tube en kon je gewoon gelijk op je huid doen.
Oud 07-05-2004, 12:34
bayirgul
bayirgul is offline
Citaat:
Sigaklop schreef op 04-05-2004 @ 21:59 :
Dat kan je in een toko kopen ..zo een buitenlands winkeltje
Marrokkaanse winkels of turkse winkels. uit ervaring

Regels voor berichten