Dinsdag met fitniss ging het ineens mis.. ik was bezig op een toestel en inees voelde ik een vreselijke pijn in mn rechterschouder.. de volgende dag voelde ik het ook gigantisch in mn nekspier..
heb er nu al een aantal dagen een speciale pleister erop wat het gebied wat 'warmer' maakt, maar ik heb het idee dat het niet werkt!
heeft iemand tips zodat het sneller weggaat? want dit begint behoorlijk irritant te worden.
en wat zou het zijn? een verreking of een scheuring?
Het klinkt meer als een verrekking, als je spier gescheurd is voel je het verschil wel op het moment dat het gebeurt. Je kan er niet veel meer aan doen dan heel rustig aan doen en eventueel paracetamol tegen de pijn pakken denk ik
Ik denk dat een echte spierscheuring een stuk pijnlijker is dan een verrekking. Dus wat MieX al zei rustig aan met schouder en paracetamol als de pijn te erg wordt.
*FoX* schreef op 07-05-2004 @ 16:59 : en koelen je schouder/nek een aantal keer per dag met een ijszak die je in een handdoek oid kan wikkelen.
Koelen moet je alleen doen net nadat het gebeurd is, daarna is het alleen maar heel erg slecht. Warm houden dus!
(voor mijn blessure, lees: whiplash, had ik altijd een warme druivenpitkussen, zijn ook niet duur).
kitabe schreef op 07-05-2004 @ 17:45 : Koelen moet je alleen doen net nadat het gebeurd is, daarna is het alleen maar heel erg slecht. Warm houden dus!
(voor mijn blessure, lees: whiplash, had ik altijd een warme druivenpitkussen, zijn ook niet duur).
daar heb je wel gelijk in. Ik heb op het moment ook weer eens een gekneusde vinger, en om te zorgen dat die zo snel mogelijk weer geneest doe ik hem een paar keer per dag afwisselend in warm water en dan weer coldpack. (kwartiertje per keer ofzo en ondertussen elke keer wisselen) dat stimuleert de genezing. heb ik ooit van een oude sportleraar mee gekregen, en het werkt...
Verrekt waarschijnlijk. Als het gescheurd is, kun je er vaak helemaal niets meer mee. Ook al is dit moeilijk te zien bij je schouder/nek omdat je met deze al snel vrij weinig kunt. Je moet voornamelijk rust houden en de plek warm houden met een zak die je kunt warm maken ofzo. Masseren zou ik nog niet mee beginnen, omdat dit het kan verergeren. Maar als het wat soepeler wordt zou het wel uitkomst kunnen bieden.
Vooral warm houden!! Erg belangrijk.
Overigens als het gescheurd is helpt warm houden niet en koud houden ook niet meer omdat je hiervoor te laat bent.