Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 21:13
Sigaklop
Sigaklop is offline
Hey mensen, ik wou jullie mening hebben over een liefdesrelatie tussen 2 rassen. Ik heb er zelf slechte ervaringen mee, maar vinden jullie dat het mogelijk is? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

Alicia: Ik heb wat hoofdletters weggehaald en ook wat reacties over "breezertaal" trouwens.

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 11:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 21:17
Kadaver
Kadaver is offline
Gaat nooit goed....al helemaal niet met indo's

Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:39
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Waar heb jij Nederlands leren typen? Of springt je toetsenbord soms spontaan in de caps-lock?

Maar ik zie geen problemen tussen een relatie met een gekleurd persoon en een blank persoon. Één van mijn beste vrienden komt van de antillen, en die heeft een blanke vriendin. Dat gaat al heel veel jaar goed, en ik zou ook niet weten waarom niet!

Als je van elkaar houdt, is het toch niet anders dan een andere relatie!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:50
Luna
Luna is offline
ach, wat maakt een huidskleur nou uit. Ik denk dat het daar niet om gaat, meer om de culturele verschillen.
(een zwarte jongen met een blank meisje vind ik vaak heel mooi!)
Oud 13-04-2004, 21:53
Sigaklop
Sigaklop is offline
hahaha ik typte zo vaag omdat ik snel een antwoord wou krijgen maja ik ben genoeg geinformeerd
Oud 13-04-2004, 21:53
Balance
Balance is offline
Ik heb iets gehad met een donkere jongen en voor mij maakt het echt geen verschil. Vind het wel raar dat je blijkbaar het foutlopen van je relatie aan de huidskleur van je ex verbindt (gezien 'ik heb er slechte ervaringen mee')
En meis, ga alsjeblieft beter typen. Hoofdletters horen alleen aan het begin van je zin en in 'waarom' zitten ook klinkers.
Oud 13-04-2004, 21:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb er goede ervaringen mee, zonder dit soort relaties zou ik niet bestaan.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 08:24
Verwijderd
Toen ik het titel zag dacht ik meteen aan de film "save the last dance"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 08:26
Gothic
Gothic is offline
ik heb wel eens heel kort met een donkere jongen gehad en het maakte werkelijk geen enkel verschil...
Oud 14-04-2004, 10:18
Dzjes
Dzjes is offline
Ik ken een koppel (blanke jongen met een donker meisje) die na 5jaar samenzijn ,nu dus verloofd zijn
Zij woont wel al haar hele leven in België hoor, maar dan nog
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 13-04-2004 @ 22:50 :
ach, wat maakt een huidskleur nou uit. Ik denk dat het daar niet om gaat, meer om de culturele verschillen.
(een zwarte jongen met een blank meisje vind ik vaak heel mooi!)
daarkomen wel de mooiste kindjes van

maar inderdaad. het zal meer te maken hebben met cultuur e.d. maar goed. alles is in principe mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:02
Verwijderd
Hmm, een goede vriend van mij heeft nu een relatie met een curacaose (?), telt dat ook? (want dat gaat volgens mij wel goed.)

Citaat:
WooF schreef op 14-04-2004 @ 13:43 :
daarkomen wel de mooiste kindjes van
Dat ben ik het écht helemaal met je eens!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 14:26
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
volgens mij maakt kleur niet uit maar is het de cultuur...
Oud 14-04-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-04-2004 @ 15:26 :
Precies. Het is een kwestie van aanpassen. En dan niet alleen van de partner maar ook van vrienden en familie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Zelfs dat hoeft niet eens. Als je gewoon in Nederland opgroeit, zijn het gewoon pure Nederlands, maar toevallig donker...
Oud 14-04-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-04-2004 @ 17:00 :
Zelfs dat hoeft niet eens. Als je gewoon in Nederland opgroeit, zijn het gewoon pure Nederlands, maar toevallig donker...
Dan is het toch niet de kleur en niet de cultuur...?
Volgens mij heeft koekiemonstertje (en vizz ) wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:07
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Ja dat denk ik ook, zie mezelf niet aankomen met n moslim.
Heb verder goede ervaring gehad met donkere jongen, t zelfde als met blanke jongens, ik kies mijn liefjes niet uit op kleur.
Oud 14-04-2004, 16:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
o, nee... dat kan écht niet hoor!

is dit een stomme grap ofzo?
Oud 14-04-2004, 16:35
groovy
groovy is offline
er ontstaan vaak wel super mooie kindjes dan
njah, zolang de 1 de ander niet zijn of haar cultuur opdringt, vind ik dat alles kan

Liefs!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 14-04-2004 @ 17:35 :
er ontstaan vaak wel super mooie kindjes dan

Echt niet mooier of minder mooi dan anders, je hebt mooie negers en lelijke blanken maar ook lelijke negers en mooie blanken. De kans dat een gemengd paar een lelijk kreng krijgt is net zo groot als een niet-gemengd paar.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:46
juno
juno is offline
Nee. Want beide tot dan toe gescheiden gene-pools hebben extremen. Die extremen leveren wat wij als lelijk bestempelen resultaten op. In een gemixte gene-pool vallen de extremen tegen elkaar weg. Inderdaad, mooie kindjes. In ieder geval alle gemengde kindjes die ik ken. Nou zijn de meeste kindjes van nature mooi, of het echt mooi is blijkt pas als het groot wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 14-04-2004 @ 17:46 :
Nee. Want beide tot dan toe gescheiden gene-pools hebben extremen. Die extremen leveren wat wij als lelijk bestempelen resultaten op. In een gemixte gene-pool vallen de extremen tegen elkaar weg.
Wat zeg je nou? k vind dat wel een uitleg waard.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:57
Verwijderd
Dat vraag ik me ook af. Licht toe.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:45
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik vind dat dat niet gaat

Ik zou het iedergeval niet kunnen en vind het ook een beetje raar. Misschien ouderwets, misschien indoctrinatie van de media. Maar ik zeg "Een prins trouwt toch ook niet met een dienstmeid" en "Schoenmaker blijf bij uw leest"

Blank met blank en zwart met zwart.
Mijn mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 14-04-2004 @ 18:45 :
Maar ik zeg "Een prins trouwt toch ook niet met een dienstmeid"
Maar wel met het ex-vriendinnetje van een crimineel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:13
Mindfields
Mindfields is offline
Twee mensen uit mijn oude klas (de één hoogblond, de ander een neger) hebben al bijna een jaar wat met elkaar. Die jongen is ook eigenlijk helemaal Nederlands, maar het staat zo grappig bij elkaar..
Oud 14-04-2004, 19:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 17:02 :
Dan is het toch niet de kleur en niet de cultuur...?
Volgens mij heeft koekiemonstertje (en vizz ) wel gelijk.
Ik vatte het anders op. Idd, de cultuur zal eerder problemen opleveren dan het kleurtje...
Oud 14-04-2004, 20:28
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
Ik ben donker en mijn vriendje is blank. En het gaat al een paar jaar goed. Als je van elkaar houd, is het toch goed?!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:31
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
Citaat:
Maar ik zeg "Een prins trouwt toch ook niet met een dienstmeid"

Dat slaat ook weer nergens op. Dat jij alleen met mensen van je eigen ras 'omgaat' is je eigen keus, maar ga aub geen onderscheid maken. Iedereen is gelijk!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het iedergeval niet kunnen en vind het ook een beetje raar. Misschien ouderwets, misschien indoctrinatie van de media. Maar ik zeg "Een prins trouwt toch ook niet met een dienstmeid" en "Schoenmaker blijf bij uw leest"

Mijn mening
Indoctrinatie door de media? Jerry Springer en Jenny Jones? Ik denk eerder dat je ouders daar een hand in hebben gehad.
Citaat:
Een prins trouwt toch ook niet met een dienstmeid"
Ik denk dat jij eerder last hebt van het 'klasseverschil' dan de kleur. Jij associeert alles wat niet blank is met criminaliteit en armoede. Daar heb je je indoctrinatie door de media!
Maar als je een steenrijke en beeldschone prinses uit Zimbabwe tegenkwam, zou je toch wel balen dat jij de dienstjongen was.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 08:44
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 18:47 :
Maar wel met het ex-vriendinnetje van een crimineel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 10:01
Verwijderd
Cultuurverschillen kunnen natuurlijk een probleem opleveren, maar kleurverschilletjes toch niet?

Ik heb blauwe ogen en mijn vriend grijsgroene, zou dit een negatieve invloed op onze relatie hebben?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:22
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik heb een weekje iets gehad met een hele knappe donkere jongen
ja, hij was op vakantie.

nee, maar natuurlijk kan het. ik vind zwarte jongens/meisjes heel erg aantrekkelijk. ik val sneller op iemand van mijn eigen huidskleur, maar dat verranderd niets in hoe ik me zou voelen in zo'n relatie
Oud 15-04-2004, 13:23
FaZ
FaZ is offline
Ik ben zelf een halfbloed, maar ik heb wel zwart haar en een wat bruinere huid.. mijn vriendin en haar ouders vinden het geen probleem.
Oud 15-04-2004, 16:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:

Mijn mening
uh huh... wij blankn zijn dus prinsen en princessen, en "die anderen" (*kijkt hooghartig*) zijn onze dienaren? Geen belediging, maar heb jij de laatste 50 jaar onder een rots gezeten ofzo? alleen maar omdat sommige mensen wat meer pigment n hun huid hebben, zijn zij niet minder dan wij ofzo. iedereen is gelijk, en als je dat niet kan of wilt accepteren raad ik je aan om ergens in een grot te gaan wonen
Oud 15-04-2004, 17:10
Qimm
Qimm is offline
kan best *kijkt naar zus die onderhand 6 jaar getrouwd is met een indo*
Oud 15-04-2004, 17:25
Sade
Sade is offline
Natuurlijk kunnen een blanke persoon en iemand met een donkere huidskleur een relatie hebben. Mijn vriend is zelf half-indonesisch, alleen is hij toevallig blank omdat zijn vader blank was. Dat maakt hem echt geen ander persoon dan als hij donker was geweest.

Beetje jammer dat het woord rassen weer gebruikt wordt...
Oud 15-04-2004, 17:49
Ace009
Ace009 is offline
Ik vind die relatie echt wel kunnen. Wat zegt een kleurtje nou weer. ,,,Maar vaak kom er wel mooie kindjes uit die relaties
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:33
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-04-2004 @ 17:00 :
True, true.
Het is niet zo zeer cultuur, maar meer attitude. Een meisje uit staphortst kan vreemder zijn dan een neger.

Mijn vriendin heeft een Afrikaanse vader en een Nederlandse moeder. Levert weinig problemen op.
Oud 16-04-2004, 00:08
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Dicenquesoy schreef op 14-04-2004 @ 21:31 :
Dat slaat ook weer nergens op. Dat jij alleen met mensen van je eigen ras 'omgaat' is je eigen keus, maar ga aub geen onderscheid maken. Iedereen is gelijk!
Het is mijn mening, daar heb jij niks over te zeggen
Verder, ik ga wel met mensen van andere rassen om, sterker nog je kan haast niet anders als je in Den Haag op school zit. Dit hoeft niet negatief te zijn, hell mn beste vrienden zijn allochtoon.

Ik ben alleen van mening dat cultuur verschil te groot is. Het uiterlijke kenmerk van een cultuur verschil is de huidskleur. Simpel. Dat jij nou dood gegooit bent met het idee dat het slecht is om mensen te beoordelen OMDAT ze een andere huidskleur hebben is jouw probleem, ik redeneer slechts dat in 9 van de 10 gevallen dat als iemand een andere huidskleur heeft ze vaak in een andere cultuur zijn opgevoed (wat ook in nederland kan zijn met ghetto vorming) en dus vaak genoeg, in mijn geval (want de TS vroeg om de mening van mensen) niet samen kunnen gaan met een blank (meestal nederlander, maar in iedergeval west-europees) iemand.

Citaat:
Jadie schreef op 14-04-2004 @ 22:04 :
[B]Indoctrinatie door de media? Jerry Springer en Jenny Jones? Ik denk eerder dat je ouders daar een hand in hebben gehad. [b]
Of niet

Citaat:
Jadie schreef op 14-04-2004 @ 22:04 :

Ik denk dat jij eerder last hebt van het 'klasseverschil' dan de kleur. Jij associeert alles wat niet blank is met criminaliteit en armoede. Daar heb je je indoctrinatie door de media!
Maar als je een steenrijke en beeldschone prinses uit Zimbabwe tegenkwam, zou je toch wel balen dat jij de dienstjongen was.
Over het algemeen kent een zwarte(bij gebrek aan betere term minder punctueel is) meer armoede dan een blanke. America is te beschouwen als een westers land, en daar zie je toch zeker wel dat een zwarte minder verdient dan een blanke voor hetzelfde baantje.

Verder licht het er dus aan of ik zou balen het licht er dus weer helemaal aan of ik hier ben opgegroeit of in Zimbabwe. In Zimbabwe zou ik spijt gehad hebben, nu niet. Maar aannemend dat ik als blanke niet echt zou gaan werken in Zimbabwe zou ik dus volgens jou opgegroeid moeten zijn in Zimbabwe dus tsja.. dan zou ik wel spijt kunnen hebben. Maar met beroep als dienstjongen zou ik alles leuk vinden wat een beetje geld heeft voor een arme sloeber

Citaat:
SuperSanne schreef op 15-04-2004 @ 17:44 :
uh huh... wij blankn zijn dus prinsen en princessen, en "die anderen" (*kijkt hooghartig*) zijn onze dienaren? Geen belediging, maar heb jij de laatste 50 jaar onder een rots gezeten ofzo? alleen maar omdat sommige mensen wat meer pigment n hun huid hebben, zijn zij niet minder dan wij ofzo. iedereen is gelijk, en als je dat niet kan of wilt accepteren raad ik je aan om ergens in een grot te gaan wonen
god god.... jij stemt zeker links? hey je bent ook nog vergeten te vermelden dat ik alle blanke schoenmakers noemde....maar dat maakt niet uit want blanke zijn toch maar klootzakken. Als we het dan toch hebben over alles uit zn verband te rukken. (keer 10)

Wat ik er mee bedoelde is dat 2 verschillende levens(dienstmeid en prinsenleven), wat dan zou slaan op culturen, nooit samen zouden kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 06:20
Nrackhnir
Nrackhnir is offline
Citaat:

Mijn mening
helemaal gelijk
Oud 16-04-2004, 08:51
FaZ
FaZ is offline
haha zielig
Oud 16-04-2004, 10:28
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind dat mensen moeten doen wat hun gelukkig maakt..
Alleen ik zou zelf geen relatie nemen met iemand die gekleurd is.. simpelweg omdat ik me niet aangetrokken voel tot zulke mensen..
Oud 16-04-2004, 11:10
Fortisi
Fortisi is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat het erg veel verschil uitmaakt, als de cultuur echt heel erg afwijkt van de jouwe kan het problematisch worden, maar kleine verschillen maken volgens mij ook geen kont uit.
Ik val zelf trouwens over het algemeen niet op buitenlanders, alleen van die négers, van die pikzwarte jongens met zo'n prachtig hoofd oh en aziaten zijn ook mooi..o hell ik val gewoon wel op buitenlanders
Oud 16-04-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
of niet :rolleyes
Ik zou dat soort dingen eerder aannemen van mijn ouders dan een domme journalist van de Telegraaf.

Citaat:
Over het algemeen kent een zwarte(bij gebrek aan betere term minder punctueel is) meer armoede dan een blanke. America is te beschouwen als een westers land, en daar zie je toch zeker wel dat een zwarte minder verdient dan een blanke voor hetzelfde baantje.
Ja, hoe zou dat nou komen. Door de segregatie misschien? De USA is nog steeds behoorlijk rascistisch.(Zowel zwart als blank.)Het is nog niet eens 50 jaar geleden dat zwarten daar alleen maar achterin de bus mochten zitten.
[gaat niet verder offtopic]

Citaat:
(wat ook in nederland kan zijn met ghetto vorming)
Als er asociale Nederlanders wonen is het een volksbuurt, wonen er asociale buitenlanders is het ineens een ghetto.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 17:16
annetjuh
annetjuh is offline
waarom zou het niet goed gaan we leven niet 200 jaar geleden waar je bij je eigen soort moet blijven.
Het is echt Bullshit!
Oud 17-04-2004, 10:33
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Nrackhnir schreef op 16-04-2004 @ 07:20 :
helemaal gelijk
jullie zijn gewoon bang dat knappe negers met jullie meisjes gaan lopen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 13:31
Elvira
Elvira is offline
Ik heb er tot nu toe wel goede ervaringen mee. Het cultuur verschil tussen mij en hem valt eigenlijk ook wel mee, je moet gewoon voor nieuwe dingen open staan. En af en toe moet iemand zich een beetje aanpassen, maar dat is in elke relatie wel zo. Ik denk dat voor de meeste mensen de omgeving het probleem is, beetje jammer.
Oud 17-04-2004, 14:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 16-04-2004 @ 01:08 :
Het is mijn mening, daar heb jij niks over te zeggen
Verder, ik ga wel met mensen van andere rassen om, sterker nog je kan haast niet anders als je in Den Haag op school zit. Dit hoeft niet negatief te zijn, hell mn beste vrienden zijn allochtoon.

Ik ben alleen van mening dat cultuur verschil te groot is. Het uiterlijke kenmerk van een cultuur verschil is de huidskleur. Simpel. Dat jij nou dood gegooit bent met het idee dat het slecht is om mensen te beoordelen OMDAT ze een andere huidskleur hebben is jouw probleem, ik redeneer slechts dat in 9 van de 10 gevallen dat als iemand een andere huidskleur heeft ze vaak in een andere cultuur zijn opgevoed (wat ook in nederland kan zijn met ghetto vorming) en dus vaak genoeg, in mijn geval (want de TS vroeg om de mening van mensen) niet samen kunnen gaan met een blank (meestal nederlander, maar in iedergeval west-europees) iemand.

Of niet

Verder licht het er dus aan of ik zou balen het licht er dus weer helemaal aan of ik hier ben opgegroeit of in Zimbabwe. In Zimbabwe zou ik spijt gehad hebben, nu niet. Maar aannemend dat ik als blanke niet echt zou gaan werken in Zimbabwe zou ik dus volgens jou opgegroeid moeten zijn in Zimbabwe dus tsja.. dan zou ik wel spijt kunnen hebben. Maar met beroep als dienstjongen zou ik alles leuk vinden wat een beetje geld heeft voor een arme sloeber

god god.... jij stemt zeker links? hey je bent ook nog vergeten te vermelden dat ik alle blanke schoenmakers noemde....maar dat maakt niet uit want blanke zijn toch maar klootzakken. Als we het dan toch hebben over alles uit zn verband te rukken. (keer 10)

Wat ik er mee bedoelde is dat 2 verschillende levens(dienstmeid en prinsenleven), wat dan zou slaan op culturen, nooit samen zouden kunnen gaan.
Veel gelul, weinig inhoud. Ik raad u, prins van het bekrompenheidsvolg en koning van glazen bol bewoners, serieus aan om proffecionele hulp te zoeken. Of in ieder geval eens met je eigen ogen dingen te gaan bekijken i.p.v. je mening op die van de media te baseren.
Reageren

Regels voor berichten