Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 14:46
digitalnrg
digitalnrg is offline
Hey !
Ben al een poosje geleden met deze auto begonnen in 3dmax.



@ 95 %

Dus nu is het modellen zo ongeveer wel klaar. Nu hetgeen waar ik niet zo goed in ben.. texturen.

Maar met de tutorials erbij kom ik er wel uit

ca around !

De oudere screenshots en meer @ http://www.digitalnrg.net/phpBB2/viewtopic.php?t=113

__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 15:11
Verwijderd
Ik vind de auto in zijn geheel wat te weinig detail bevatten...Meer polygonen gebruiken zou het er wel mooier opmaken.
Bovendien vind ik de banden te geribbeld.

Ik ben iig benieuwd hoe het eruit komt te zien met textures. Moet niet moeilijk zijn trouwens, gewoon een diffuse kleur met hoge glans en raytrace
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:01
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
In Vray zit ergens een optie die raytrace nabootst, geen verschil en tig keer sneller.
Leuk autotje, niet erg realistisch maar ik weet niet of je daarvoor ging.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:04
digitalnrg
digitalnrg is offline
tja, is mn eerste model
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:21
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
ok, wat ik me afvraag is waarom iedereen met max begint, pak dan Maya...
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:06
digitalnrg
digitalnrg is offline
Citaat:
Captain N schreef op 26-04-2004 @ 17:21 :
ok, wat ik me afvraag is waarom iedereen met max begint, pak dan Maya...
ik vraag me juist af waarom je maya zou moeten pakken
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:15
Verwijderd
Detail niveau is erg laag, en die banden + profiel kloppen gewoonweg niet. Maar voor een eerste model niet slecht. Nu idd nog ff texturen en het camerastandpunt wat spannender maken.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:24
Ostard
Ostard is offline
als je eerst max pakt leer je over weg gaan met 3D vectoren ik bedoel jij gaat toch ook in een sloot springen als je niet weet hoe diep het is en je kan niet zwemmen... of wel? moet het enigste wat naar mijn mening de auto mist zijn niet de band met een redelijk profiel of wat dan ook neehj het mist de glans van een auto (want nu zou je hem in een goedkoop spel kunnen zetten, anders in bijv een b mid town madness I) de garage/gazon waar hij in/op hoord te staan

maar ga zo door
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 19:58
digitalnrg
digitalnrg is offline
Ostard Als je ff leest kon je lezen dat dat nou juist nog moest gebeuren

Beng !



Nog ff een mooie schaduw erbij fixen
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:32
Verwijderd
Het oogt een beetje cartoony. Ik weet niet of dat je bedoeling was, though.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:38
digitalnrg
digitalnrg is offline
Citaat:
N00dles schreef op 26-04-2004 @ 21:32 :
Het oogt een beetje cartoony. Ik weet niet of dat je bedoeling was, though.
waar zou dat aan liggen ? mischien de banden ofzo..
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:41
Verwijderd
Aan het plastic uiterlijk. Het ziet er uit als een speelgoed autootje.

- Neem een ander camera standpunt: schuin op raamhoogte, en volledig in beeld.
- Doe ook meer glans op de wagen. Hogere specularity dus.
- En een goede belichting wil ook helpen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:44
digitalnrg
digitalnrg is offline
hijs nog niet af

Dus de meeste punten die je geeft komen nog goed !

Nog iedeën voor:
- En een goede belichting wil ook helpen natuurlijk.
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:47
Ostard
Ostard is offline
heej Je zij spiegels maar hij is wel goed geworden .. maar erm Zet echt een background er bij ik denk dat het wel wat vetter word ... en je glans is wel net
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:53
digitalnrg
digitalnrg is offline
ik doe geen achtergrond

het word zo'n showpic.. in een witte omgeving met doffe schaduwen
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
digitalnrg schreef op 26-04-2004 @ 21:44 :
Nog iedeën voor:
- En een goede belichting wil ook helpen natuurlijk.
Skylight

Of anders het minder renderintensieve 'dome of light' (stuk of 16 spotlights in een koepelvorm geplaatst.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:35
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Ostard schreef op 26-04-2004 @ 19:24 :
als je eerst max pakt leer je over weg gaan met 3D vectoren ik bedoel jij gaat toch ook in een sloot springen als je niet weet hoe diep het is en je kan niet zwemmen... of wel?maar ga zo door
Waar heb jij het nou weer in godsnaam over
Max en maya gebruiken dezelfde technieken, alleen is maya veel uitgebreider, beter om in te animeren en heb je niet tig plugins nodig als in max.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 22:14
digitalnrg
digitalnrg is offline
Citaat:
ik bedoel jij gaat toch ook in een sloot springen als je niet weet hoe diep het is en je kan niet zwemmen

Wanneer ga ik dat ook doen ?
Wel een leuke hobby van jouw

/ff ontopic nu weer
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 01:32
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 26-04-2004 @ 22:35 :
Waar heb jij het nou weer in godsnaam over
Max en maya gebruiken dezelfde technieken, alleen is maya veel uitgebreider, beter om in te animeren en heb je niet tig plugins nodig als in max.
Nou...dat zou ik niet zeggen. Alle 3d-programma's hebben zo zijn voor- en nadelen, ze blinken allemaal ergens anders in uit. Ik kan niet zeggen dat ik bekend ben met Maya, maar wat ik heb gelezen van enkele "pro's" is dat je uiteindelijk met alle grote 3d tools vrijwel hetzelfde resultaat kan krijgen (ook al zul je voor enkele specifieke dingen inderdaad plug-ins nodig hebben). Roepen dat het één beter of uitgebreider is dan de ander is wat dat betreft gewoon niet waar.


- overigens, voor een goede, realistische glans en reflectie zou ik de relatief nieuwe HDRI (High Dynamic Range Image) techniek toepassen. Met google zijn wel wat handige tutorials/voorbeelden te vinden. Kun je erg overtuigende, fotorealistische reflectie mee krijgen.

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 01:35.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 07:26
Ostard
Ostard is offline
Maya is uitgebreider maar dat betekent ook dat het dus moeilijker in gebruik is voor iemand die er nog niet veel van weet en alleen de basis nodig heeft...

Hoe zit het met lightwave dan ?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:43
digitalnrg
digitalnrg is offline
Ow yea ±P




zo als jullie kunnen zien word ie oranje
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:49
Ostard
Ostard is offline
Ik vin em wel strak
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:16
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Verschil tussen 1e en laatste plaatje is heel groot. Vind hem wel mooi geworden uiteindelijk.. ik kan het niet dus vind het knap
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:29
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Ostard schreef op 27-04-2004 @ 08:26 :
Maya is uitgebreider maar dat betekent ook dat het dus moeilijker in gebruik is voor iemand die er nog niet veel van weet en alleen de basis nodig heeft...

Hoe zit het met lightwave dan ?
Lightwave gebruik ik, is naar mijn mening ook de gebruiksvriendelijkste van allemaal, maar de features vallen in het niet bij maya, al weet ik niet hoe het in versie 8 zit, animeren en voornamelijk riggen schijnt echt stukken makkelijker geworden te zijn.

Iig, maya wordt steeds meer de standaard, max wordt ook veel gebruikt maar zoals ik al zei bevat maya meer features en dergelijke en veel moeilijker dan max is het echt niet te leren...

Citaat:
Nou...dat zou ik niet zeggen. Alle 3d-programma's hebben zo zijn voor- en nadelen, ze blinken allemaal ergens anders in uit. Ik kan niet zeggen dat ik bekend ben met Maya, maar wat ik heb gelezen van enkele "pro's" is dat je uiteindelijk met alle grote 3d tools vrijwel hetzelfde resultaat kan krijgen (ook al zul je voor enkele specifieke dingen inderdaad plug-ins nodig hebben). Roepen dat het één beter of uitgebreider is dan de ander is wat dat betreft gewoon niet waar.
Dat de een uitgebreider is dan een ander is gewoon een feit, dat het beter is heb ik nooit gezegt.
Lightwave wordt bijna niet gebruikt in de games en film business, maar ik zweer erbij gewoon omdat het voor mij lekker werkt, het is ook heel goed mogelijk om in lightwave hetzelfde resultaat te bereiken als in max of maya, qua modeleren doen ze niet voor elkaar onder, het gaat meer om de extra features en om het feit dat de een gewoon populairder is in de pro business dan de ander en als je dit allemaal in gedachten houd vind ik maya gewoon de beste keus om mee te beginnen en verder op in te gaan.

Om maar weer ff ontopic te gaan , leuk model...nog steeds niet erg realistisch maar het ziet er wel leuk uit.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:09
Ostard
Ostard is offline
Zo heb ik ook weer wat geleerd... alleen het neppe is is dat ik alleen 3d max heb en geen maya en jah ik ben toch al niet zo'n 3d'er want als je later gaat 3d'en moet je Verdomde goed zijn ... en heb ik geen zin in .

ontopic.. klopt het dat bij het boven aanzicht je de grond ziet van langs de roosters op de motor kap ... want ik weet of dat in real life ook zo is ... en erm was het de bedoeling hem realistisch te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 17:16
digitalnrg
digitalnrg is offline
Citaat:
Ostard schreef op 27-04-2004 @ 16:09 :
Zo heb ik ook weer wat geleerd... alleen het neppe is is dat ik alleen 3d max heb en geen maya en jah ik ben toch al niet zo'n 3d'er want als je later gaat 3d'en moet je Verdomde goed zijn ... en heb ik geen zin in .

ontopic.. klopt het dat bij het boven aanzicht je de grond ziet van langs de roosters op de motor kap ... want ik weet of dat in real life ook zo is ... en erm was het de bedoeling hem realistisch te maken?
Dat is altijd wel een beetje de bedoeling ja

Ik zag het zelf ook.. maar dat komt nog wel goed
Binnekort ga ik deze afronden en dan weer wat abstracten dingen maken..

Was wel leuk om te maken ! maar word wel een beetje saai zo

Ik vind uhm best wel leuk geworden

/ oja en de motor zit achterin
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 17:23
Ostard
Ostard is offline
Niks gezegt ... maar erm dan eigenlijk wel is de voorkant dan de kofferbak?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 17:50
digitalnrg
digitalnrg is offline
dacht het wel

__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:19
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
ik vind de voorruit raar, maar verder koel
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:30
digitalnrg
digitalnrg is offline
voortaan maak ik wel een niet bestaande auto
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:41
wildeman
Avatar van wildeman
wildeman is offline
mooi!

je ziet veel vooruitgang per plaatje

check je pm trouwens even
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:49
Ostard
Ostard is offline
Misschien moet je es een Vliegtuig doen ... ken je lekker veel details fixen ... auto ook maar dat zie je niet op de auto meer in de auto ... dus aah ... misschien een idee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:14
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
De voorruit moet kleiner en schuiner.
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 27-04-2004 @ 14:29 :
Dat de een uitgebreider is dan een ander is gewoon een feit, dat het beter is heb ik nooit gezegt.
Lightwave wordt bijna niet gebruikt in de games en film business, maar ik zweer erbij gewoon omdat het voor mij lekker werkt, het is ook heel goed mogelijk om in lightwave hetzelfde resultaat te bereiken als in max of maya, qua modeleren doen ze niet voor elkaar onder, het gaat meer om de extra features en om het feit dat de een gewoon populairder is in de pro business dan de ander en als je dit allemaal in gedachten houd vind ik maya gewoon de beste keus om mee te beginnen en verder op in te gaan.
Nee ok, Maya zul je idd sneller tegenkomen in de film/animatie wereld. En dat zal zijn redenen uiteraard wel hebben. Maar als je kijkt naar wat de animators bij blizzard (Warcraft III filmpjes) of Blur (met hun Rockfish short film) met MAX weten te creeren zie je dat het verschil tussen Maya en MAX vrij irrelevant is voor een beginner. (Immers, met de juiste tutorials zal het allebei goed te doen moeten zijn om te leren)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:46
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Bij de eerste blauwe vond ik het echt niets met veel te weinig datail enz maar die laatste was al behoorlijk aardig vind ik.

Maar de echte blijft mooier :


Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 12:18
digitalnrg
digitalnrg is offline
dat is de nieuwe versie

Ik heb de eerste gemaakt.
__________________
http://www.digitalNRG.net dat zei je ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.