Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 21:20
TiM
TiM is offline
ik heb de laatste tijd nogal moeite met in slaap te komen.
ik doe mn ogen dicht, 5sec. later weer open, kijk rond de kamer, en doe ze weer dicht...
zo lig ik soms wel 2 uur wakker ofzo.. heel irritant...
ik ben helemaal niet bang van enge films, maar daarmee ist wel gekomen
iemand die weet wat ik eraan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:26
Madgirl
Madgirl is offline
Van te voren even een boekje lezen of een muziekje opzetten kan bij mij wel eens helpen. En anders een tip van mijn moeder, die overigens niet bij mij werkt, een kop warme melk voor het slapen drinken. Slaaplekker!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:35
rare kwast
rare kwast is offline
je hebt ook van die homiopatische inslaap pillen
Oud 05-05-2004, 21:37
TiM
TiM is offline
neuh, daar wil ik niet aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
eerst andere dingen uitsluiten: is er iets ergs gebeurt? ben je ziek (geweest)? slik je nieuwe medicijnen? (zou wel heel erg toevallig zijn, maar als je ritalin/concerta slikt: naar je huisarts gaan en om melatonine vragen . je moet wel naar je arts omdat je alleen dan de verhoogde dosis kan krijgen, die lage doseringen die je in de winkel kan krijgen zijn niet opgewassen tegen medicijnen. Mijn verzekeraar vergoed het trouwens niet meer maar mijn moeder besteld ze voor me uit engeland via internet wat veel goekoper is dan ze hier kopen. overigens heeft het geen bijwerkingen, behalve dat 1 op de 1000 mensen soms las krijgt van hele lichte jeuk vlak na inname ).
Als het bovenstaande niet opgaat voor jou:
-drink 's avonds geen thee/koffie/cola/chocolademelk/energiedrankjes
-eet 's avonds geen kaas (we hebben het hier wel over vlak voor het slapen, je hoeft die kaas voor over je spagetti dus niet te laten staan )
- zorg ervoor dat je minimaal 2 uur voor het slapen niet meer achter de compu of gameconsole zit. Sommige mensen raken hier meer door gestimuleet dan anderen en hebben dan problemen met slapen
- tv kijken niet al te lang. Stimuleert je hersenen bij lange na niet zoveel als gamen en internetten, maar je kan er onrustig van worden
- eet een banaan en drink warme melk (hoe smerig het ook is)
- drink kruidenthee
- mediteer: in de bieb zijn genoeg boeken hoe je dit moet doen en op internet is er vast ook wel wat te vinden
- haal die stofnesten onder je bed weg, verschoon nou eindelijk eens dat groenige water in je vissenkom, gooi je raam open... kortom: zorg voor frisse lucht!!! In een muffe kamer duurt het langer voor je slaapt en de kwaliteit van je slaap is ook niet echt noemenswaardig. de ideale temperatuur in je kamer voor slapen ligt trouwens rond de 15 graden.

als het nu nóg niet lukt, zou ik hulp zoeken
Oud 05-05-2004, 21:42
TiM
TiM is offline
zal ik idd eens proberen, maar volgens mij ist meer, dat ik 'bang' ben.. al zou k bijgod niet weten voor wat
ik zit ook constant rond te kijken enzo
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Timsratten schreef op 05-05-2004 @ 22:42 :
zal ik idd eens proberen, maar volgens mij ist meer, dat ik 'bang' ben.. al zou k bijgod niet weten voor wat
ik zit ook constant rond te kijken enzo
misschien een soort van onderbewuste stress... probeer eens iets plantaardigs... je wilt er niet aan beginnen zeg je maar ik slik tijdens proefwerkwegen enz altijd passiefloracomplex en dat is echt ge-wel-dig spul
Oud 05-05-2004, 21:46
TiM
TiM is offline
maar 't is ook gekomen door horrorfilms enzo
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Timsratten schreef op 05-05-2004 @ 22:46 :
maar 't is ook gekomen door horrorfilms enzo
's avonds gekeken? als je er niet bang van was, waren door de spanning waarschijnlik gewoon je hersens overgestimuleert
Oud 06-05-2004, 07:53
TiM
TiM is offline
dan denk ik dat ja!
(mss heeft de scheiding van mn ouders er onbewust mee te maken?)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Timsratten schreef op 06-05-2004 @ 08:53 :
dan denk ik dat ja!
(mss heeft de scheiding van mn ouders er onbewust mee te maken?)
Die kans is wel heel erg groot ja.
Tis vrij bekend dat een scheiding toch, danwel onbewust, stress met zich meebrengt voor de kinderen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 10:03
TiM
TiM is offline
Thnx voor de hulp allemaal
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:47
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb ook altijd moeite om in slaap te komen, de laatste tijd minder omdat mn stage dagen erg vermoeiend en lang zijn dus dan duurt t maar een kwartiertje, maar anders is het een half uur/ tot 3 kwartier en soms zijn het uren.
maar ik heb dit eigenlijk al vanaf kleins af aan als kind was ik nog wakker toen mn ouders gingen slapen. heb al van doe homeopatische slaappillen gebruikt, nou de rest hier in huis deed ook ff mee voor de test > die sliepen binnen een paar min (naat dat uur voorbij was) maar ik bleef weer een uur wakker terwijl andere een kwartier nieteens halen.... HEEFT IEMAND DIT OOK??? (t kan dus bijna niet door stress komen omdat ik dit altijd al gehad heb)

en ook leuk ik hoor hier verhalen over horrorfilms dat je dan niet meer slaapt enzo.... nou bij mij ist zelfs zo als ik iets engs gezien heb horror ofzo, dan slaap ik binnen een kwartier
Oud 06-05-2004, 22:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 06-05-2004 @ 20:47 :
ik heb ook altijd moeite om in slaap te komen, de laatste tijd minder omdat mn stage dagen erg vermoeiend en lang zijn dus dan duurt t maar een kwartiertje, maar anders is het een half uur/ tot 3 kwartier en soms zijn het uren.
maar ik heb dit eigenlijk al vanaf kleins af aan als kind was ik nog wakker toen mn ouders gingen slapen. heb al van doe homeopatische slaappillen gebruikt, nou de rest hier in huis deed ook ff mee voor de test > die sliepen binnen een paar min (naat dat uur voorbij was) maar ik bleef weer een uur wakker terwijl andere een kwartier nieteens halen.... HEEFT IEMAND DIT OOK??? (t kan dus bijna niet door stress komen omdat ik dit altijd al gehad heb)

en ook leuk ik hoor hier verhalen over horrorfilms dat je dan niet meer slaapt enzo.... nou bij mij ist zelfs zo als ik iets engs gezien heb horror ofzo, dan slaap ik binnen een kwartier
aan stress kun je niet echt wennen. of je dat nou 3 dagen of je hele leven hebt, als jij er gevoelig voor bet slaap je gewoon slecht. Door die stage en die horrorfilms worden je gedachte helemaal afgeleid en ga jij je focussen op één specifiek ding (de stage en de film). Waarshijnlijk slaap je daardoor beter. Voor de meeste mensen werkt het averechts, maar als jij sneller slaapt als j een horrorfilm ziet, zou ik dat gewoon doen .
Oud 07-05-2004, 08:39
Verwijderd
Ik heb eigelijk het vage dat als ik de volgende dag er redelijk vroeg uit moet (elke zaterdag om half 6 voor werk) dat ik dan gewoon niet in slaap kan komen. Zal wel te maken hebben met het totaal geen zin hebben om zo vroeg op te staan of zo.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:53
Verwijderd
Ik heb ook ontzettend veel moeite met inslapen, maar ik weet niet precies wat je er aan kunt doen.
Je zou kunnen proberen:
- beker warme melk voordat je gaat slapen
- lezen of muziek luisteren
- warme douche nemen vlak voor je gaat slapen
- een uurtje voordat je gaat slapen stoppen met tv kijken
- je dag opschrijven helpt ook nog wel eens, omdat je dan rustiger word

succes
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:28
Antistar
Antistar is offline
Een jointje roken voor het slapen gaan

heb vroeger ook heel slecht kunnen slapen.. maar tegenwoordig een paar jointjes voor het slapengaan en je slaapt als een blok
Oud 07-05-2004, 12:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Antistar schreef op 07-05-2004 @ 13:28 :
Een jointje roken voor het slapen gaan

heb vroeger ook heel slecht kunnen slapen.. maar tegenwoordig een paar jointjes voor het slapengaan en je slaapt als een blok
jammer alleen dat je hersenen er verrot van worden
Oud 07-05-2004, 13:00
Verwijderd
Hmmm, m'n broer zegt altijd dat een glaasje Slivovic ook wel wil helpen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:31
Verwijderd
- Boek lezen
- Joint roken
- Klein glaasje whiskey ofzo
- Warme melk
- Sex
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:53
TiM
TiM is offline
mensjes.. 'k ben 13
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:02
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Timsratten schreef op 07-05-2004 @ 14:53 :
mensjes.. 'k ben 13
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen... Nee hoor geintje

Ik denk dat warme melk dan nopg het veiligste alternatief is... Ik doe t meestal ook en t helpt wel. En je hoofd gewoon leegmaken, zorgen zijn voor morgen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 01:14
p-chez
p-chez is offline
Ik liet vroeger als ik bang was ik bed gewoon een lamp aan. Zo'n leeslampje bijvoorbeeld. Of de lamp op de kamer/overloop/gang waaraan je kamer grenst (deur op kier bijv.) Dan was ik niet meer bang, en omdat ik toch wel slaperig was, deed ik m'n ogen automatisch dicht voor het licht van de lamp. En dan sliep ik zo.

Douchen/bad nemen voor 't slapen helpt ook wel.
Oud 08-05-2004, 23:12
Sawna
Sawna is offline
gewoon wachten.. wachten wachten wachten. Na een week super slecht geslapen stort je vanzelf wel in

nee maar serieus, er is niet echt super veel aan te doen, tenzij je medicijnen wilt gaan slikken. Ik kan zelf meestal ook super slecht slapen, en heb er na anderhalve week meestal wel echt last van (niets meer kunnen onthouden en dergelijke) maar na een tijdje ben je zo moe dan je wel in slaap valt.

oja en twee uur wakker liggen is niets
Oud 09-05-2004, 01:22
phensicske
phensicske is offline
Een goed ritme opbouwen wil ook wel eens helpen.

(nu nog het mezelf wijsmaken )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 10:51
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
phensicske schreef op 09-05-2004 @ 02:22 :
Een goed ritme opbouwen wil ook wel eens helpen.

(nu nog het mezelf wijsmaken )
*herkenbaar*
Oud 09-05-2004, 15:51
+knier+
+knier+ is offline
Je radio aanzetten. Zachtjes nog wel hoorbaar natuurlijk en dan op de sleep functie. Bij mij helpt dat heel goed. Ik vald an al luisterend in slaap. En de radio schakelt zichzelf na loop van tijd uit.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 05:21
TiM
TiM is offline
dat wachten, en na een week kunnen slapen helpt niet, want ik slaap al (meer dan) een maand slecht
ik kom nog steeds niet in slaap, maar heb wel iets nieuws... ik wordt gewoon steeds rond 6 uur wakker...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:20
Verwijderd
om 6 uur wakker worden is ook klote.
Ik slaap altijd met een klein leeslampje op, ook door hororfilms. Dan slaap ik binnen 20 minuten ofzo. luisteren naar iets saais kan ook helpen.
suc6 iig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 12:33
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
+knier+ schreef op 09-05-2004 @ 16:51 :
Je radio aanzetten. Zachtjes nog wel hoorbaar natuurlijk en dan op de sleep functie. Bij mij helpt dat heel goed. Ik vald an al luisterend in slaap. En de radio schakelt zichzelf na loop van tijd uit.
sluit ik me helemaal bij aan. Je moet op het volume zetten, waarbij je net geen moeite meer hoeft te doen om het te horen.... na 4 nummers ben ik altijd weg
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten