Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 22:41
Bezoekertje
Ik moet deze week (veeeeeeeeeel te laat begonnen, spijt spijt spijt..) een PO voor ckv-3 inleveren. Ik heb de keuze uit:

1. Het samenstellen van een collage met behulp van bestaand foto-materiaal. Het onderwerp is 'Mens en zijn omgeving'. Het begrip 'vervreemding' moet zijn verwerkt.
2. Het samenstellen van een fotomontage met behulp van bestaand fotomateriaal. Het onderwerp is vrij, maar heeft een sterkte, communicatieve inhoud (betekenis)

Iemand een beetje tips wat ik kan maken, of uberhaupt meer informatie over de opdracht want ik weet niet zo goed wat precies de bedoeling is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 22:55
Verwijderd
Nummer 1 lijkt mij het makkelijkste. Je zoekt gewoon fotos bij elkaar uit tijdschriften e.d waarop mensen en dingen te zien zijn die eigenlijk niet passen of kloppen bij elkaar of die afwijkend zijn. Contrast moet goed zichtbaar zijn. Daarna maak je er een mooie, dynamische collage van. SUcces!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 23:05
Bezoekertje
Als de foto's/afbeeldingen niet goed bij elkaar passen, en er dus contrast is, kan ik dan nog wel duidelijk tonen dat het één geheel is..?
Ik dacht zelf aan een kamer of ruimte maken, voordat ik jouw post las. Maar misschien heb jij andere tips?
Ik ben echt een CKV-n00b
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:46
Bezoekertje
Niemand die mij kan helpen??
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:51
alpha
alpha is offline
Misschien dat je het een geheel laat worden door ze allemaal zomers gekleed te laten gaan, of juist niet. Dus dat je een overeenkomst in elke foto hebt, dus allemaal een hoed dragend. Dan is alles anders, maar toch een geheel.
Oud 14-04-2004, 16:53
Balance
Balance is offline
Bij vervreemding denk ik aan de definitie die ik daarbij heb geleerd bij geschiedenis.
Vervreemding kan namelijk betekenen dan mensen deelnemen aan een productieproces, maar niet meer zelf zien wat ze maken.
Bijvoorbeeld een auto: de één maakt de banden, de volgende het dak, de ander de ruiten, iemand de lak enz.
Vroeger maakte een timmerman in z'n eentje product. Hij zag dus elk proces van begin tot het eind. Nu is men vervreemd van het eindproduct. Misschien dat je daar iets mee kan? Een productieproces van iets uit de samenleving laten zien in verschillende stappen oid?
Oud 14-04-2004, 17:20
Verwijderd
Ik denk meer aan "het vervreemden, vervreemd worden of zijn van mens en maatschappij". Misschien kan je de omgeving van de mens ('Mens en zijn omgeving') maken en dan 'vervreemd' daarvan een mens ('Mens en zijn omgeving'). Hoe? Dat mag je zelf verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:00
Bezoekertjah
Iemand een leuk idee voor een mythe verwerkt in een collage?
Zoiets als Paris-oordeel, alleen word die helaas al gebruikt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten