Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 18:01
Marsel
Marsel is offline
Ik heb dus het idee dat ik op de een of andere manier heel erg gevoelig ben voor littekens, en dan met name op me linkerhand Geen idee waarom, maar dat zal mij natuurlijk ook wel het meeste opvallen.

Nou zit het zo, naast de 6 grote strepen van die ene keer met de boomzaag, en de andere van 4 cm van een spijker, heb ik een hele boel kleine littekentjes.

Heb bijvoorbeeld 2 maanden terug een schaafwondje op me hand gehad, bloedde eigenlijk helemaal niet zelfs, maar ik heb nu nog steeds een streep staan. En wat toch verdacht veel op een litteken gaat lijken.

Heb dat zo op wel meerdere plekjes ( op me hand bedoel ik dus ) wat eigenlijk gewone normale schaafwondjes waren, maar nu duidelijk licht en dikker weefsel.....

Iemand hiermee bekend?

( Heb ook heel erg veel last van straie ( ofzo ) heb bijvoorbeeld een 2 littekens van 1cm breed en 6 cm lang in me liezen staan, net alsof ik een operatie heb gehad, maar wat dus niet zo is. En ze worden steeds maar groter, misschien ook iets mee te maken? )
Oud 14-05-2003, 20:03
non
non is offline
hej, n vriendin van mij heeft ook n beetje last van overmatig weefselgroei ofzoiets.. (geen kanker hoor) maar als zij n wond heeft gehad (okay, das dan wel n hele wond) dan maakt het zegmaar hele 'lelijke' littekens.. je ziet ze heel goed zitten en zijn zegmaar echt dikker dan haar vel.. ze staan n beetje bol (maar ook weer niet gespannen ofzo )
tis maar of je dr aanleg hebt of niet volgens mij

owja dat striae is toch dat je huid zegmaar te ver opgerekt is ofzo, dat hebben veel zwangere vrouwen ook enzo, omdat hun borsten of buik dan bv te snel groeien. dusz denk dat dat bij jou ook in je liezen is dan.. als de dokter dat zelfs zegt

maar dat t alleen op die hand is... komt dat niet doordat je je toevallig steeds aan die hand snijdt/zaagt/whatever (okay, heel toevallig dan..)

naja, beetje vreemd idd... maar volgens mij is het gewoon erfelijk ofzo dat je (misschien wel alleen op die plaats) veel littekenweefsel aanmaakt ofzo..
Oud 14-05-2003, 20:08
Marsel
Marsel is offline
Citaat:
non schreef op 14-05-2003 @ 21:03:
....
Striae weet ik wat dat is hoor

Jah, zat ik ook wel aan te denken, dat ik die hand gewoon vaker 'beschadig' maar dan nog moet een normaal schaafwondje toch wel weg zijn na neem ik aan 2 weken ofzo. Zie het paar maanden later nog duidelijk ( lijkend op litteken etc )
Oud 11-06-2003, 14:32
Marsel
Marsel is offline
Schop hem beetje omhoog, want maar 1x gereageerd en vraag het me nog steeds af

Heb op me buik een normaal schaafwondje gekregen ondertussen ( buks die ik openklapte tegen me buik )
Nu echt hele tijd later staat er nog een donkere streep, terwijl het weer amper gebloed heeft.

En op me linkerwijsvinger ( die dus al vol zit met littekens ) heb ik zomaar opeens een litteken erbij aan de zijkant, is zelfs nooit een schaafwondje geweest ofzo.. zomaar een litteken
Vind het echt vaag.

En die 2 grote littekens in me liezen, lijkt wel of ze steeds groter worden Echt vaag hoor
Oud 11-06-2003, 14:38
Brown eye
Brown eye is offline
ik heb dat op de bovenkant van m'n onderbenen...als maar een klein wondje heb...bijvoorbeeld door et scheren....komt er al meteen een litteken...geen idee hoe et komt! tis wel lekijk maar ik zit er hemal niet mee! kan me voorstellen als je er wel mee zit...want je hebt er best veel en je handen kun je niet zo snel verbergen door kleding...dus zie je ook je littekens goed..! maarja verder kan ik er niet veel over zeggen! ik denk dat er bij jou gwoon heel veel littekenweefsel wordt aangemaakt als je een wondje hebt...kun je volgens mij nix aan doen! sterkte ermee!
Oud 25-04-2004, 18:02
jimske
jimske is offline
Citaat:
Marsel schreef op 14-05-2003 @ 19:01 :
Ik heb dus het idee dat ik op de een of andere manier heel erg gevoelig ben voor littekens, en dan met name op me linkerhand Geen idee waarom, maar dat zal mij natuurlijk ook wel het meeste opvallen.

Nou zit het zo, naast de 6 grote strepen van die ene keer met de boomzaag, en de andere van 4 cm van een spijker, heb ik een hele boel kleine littekentjes.

Heb bijvoorbeeld 2 maanden terug een schaafwondje op me hand gehad, bloedde eigenlijk helemaal niet zelfs, maar ik heb nu nog steeds een streep staan. En wat toch verdacht veel op een litteken gaat lijken.

Heb dat zo op wel meerdere plekjes ( op me hand bedoel ik dus ) wat eigenlijk gewone normale schaafwondjes waren, maar nu duidelijk licht en dikker weefsel.....

Iemand hiermee bekend?

( Heb ook heel erg veel last van straie ( ofzo ) heb bijvoorbeeld een 2 littekens van 1cm breed en 6 cm lang in me liezen staan, net alsof ik een operatie heb gehad, maar wat dus niet zo is. En ze worden steeds maar groter, misschien ook iets mee te maken? )

Ik heb net hetzelfde als u. en dan heb ik het over die twee littekens in de liezen. ook groot en lelijk en het lijkt alsof er in gesneden is! dacht dat ik de enige was ma blijkbaar zijn er nog jongens met striae. Ik ben nochtans ook niet dik, maar ik denk da da komt door het groeien en uitzette in de pubertijd. ik heb verder ook last van striae in men onderrug.
Oud 25-04-2004, 18:07
Green Day
Green Day is offline
Mjah, bekend probleem hier. Mijn huidweefsel herstelt zich slecht. Tis niet zo dat ik me er gigantisch zorgen om maak ofzo. Tis alleen wat vaag. Vorig jaar 2 kleine brand/schaafwondjes opgelopen, zijn nu ook veranderd in littekens. Maar zolang het niet overdreven wordt vind ik het best.
Oud 25-04-2004, 19:22
Masquerade
Masquerade is offline
Ik heb het vooral met mijn bindweefsel. Dat is heel gevoelig, waardoor ik nu onder de striae zit
Oud 25-04-2004, 19:23
Verwijderd
Komt dat niet door gebrek aan zonlicht? Als je weer een paar keer in de zon hebt gelopen, wordt het volgens mij wel minder hoor.
(Mijn vriend heeft hetzelfde.)
Oud 25-04-2004, 20:04
Roos
Roos is offline
Klopt,
de ene persoon krijgt sneller blijvende littekens dan de ander
Oud 25-04-2004, 21:08
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ik krijg van elk wondje wel een litteken, zelfs van me eczeem
Oud 25-04-2004, 23:03
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
jimske schreef op 25-04-2004 @ 19:02 :
Ik heb net hetzelfde als u. en dan heb ik het over die twee littekens in de liezen. ook groot en lelijk en het lijkt alsof er in gesneden is! dacht dat ik de enige was ma blijkbaar zijn er nog jongens met striae. Ik ben nochtans ook niet dik, maar ik denk da da komt door het groeien en uitzette in de pubertijd. ik heb verder ook last van striae in men onderrug.
Ga anders ff een topic van een jaar oud uppen

Edit: 2 zelfs

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 23:06.
Oud 26-04-2004, 23:59
jimske
jimske is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 26-04-2004 @ 00:03 :
Ga anders ff een topic van een jaar oud uppen

Edit: 2 zelfs
ja, EN dan???

problemen mee?
Oud 27-04-2004, 07:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
jimske schreef op 27-04-2004 @ 00:59 :
ja, EN dan???

problemen mee?
uppen is iets wat zoveel mogelijk wordt voorkomen, behalve als je écht iets dringends is in een topic waar je op terug wilt komen o.i.d.

Verder zal de topicstarter jouw reactie hoogst waarschijnlijk toch niet meer lezen omdat deze er niet van uit gaat dat de topic terug komt. Dus echt veel zin om het op deze manier te uppen (reactie geven op het probleem en dan ook niet eens de geweldige oplossing brengen) heeft het niet.

Ga eens her en der wat annoucements lezen... Want het is niet de eerste keer dat je iets onnodig upt.
Oud 27-04-2004, 18:47
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
jimske schreef op 27-04-2004 @ 00:59 :
ja, EN dan???

problemen mee?
Ja, eigenlijk wel. Vandaar dat hij op slot is.

Het is niet de bedoeling dat je oude topics, die meestal niet meer relevant zijn, te uppen dmv er in te replyen.

Regels voor berichten