Ik heb vrijdag bericht gekregen van de IB-Groep dat ze mijn aanvullende beurs berekend hadden. Omdat ik op dit moment nog thuiswonend ben gaan ze daar van uit. Uit hun berekening kwam dat mijn vader het volledige bedrag zou moeten betalen van ouderbijdrage + aanvullende beurs en dat ik dus verder geen aanvullende beurs zou krijgen. Mijn moeder hoeft niets te betalen (ouders zijn gescheiden). Ik weet absoluut zeker dat mijn vader niet van plan is om dat te betalen, hij betaald nu ook al minder alimentatie dan hij zou moeten betalen. Omdat ik ook geen aanvullende beurs krijg moet ik het dus alleen doen met mijn basisbeurs. Mijn vader is vorig jaar ontslagen dus hij gaat vast verlegging peiljaar aanvragen maar of er hierdoor veel veranderd weet ik niet.
Ik vind dit opzich best raar dat mijn vader alles moet betalen want als mijn vader het niet wil betalen kan ik toch niets doen? Moet ik het dan alleen doen met een basisbeurs + eventueel lening + eigen bijbaantje of kan ik nu nog aanspraak maken op een of andere regeling?