Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vrijdag bericht gekregen van de IB-Groep dat ze mijn aanvullende beurs berekend hadden. Omdat ik op dit moment nog thuiswonend ben gaan ze daar van uit. Uit hun berekening kwam dat mijn vader het volledige bedrag zou moeten betalen van ouderbijdrage + aanvullende beurs en dat ik dus verder geen aanvullende beurs zou krijgen. Mijn moeder hoeft niets te betalen (ouders zijn gescheiden). Ik weet absoluut zeker dat mijn vader niet van plan is om dat te betalen, hij betaald nu ook al minder alimentatie dan hij zou moeten betalen. Omdat ik ook geen aanvullende beurs krijg moet ik het dus alleen doen met mijn basisbeurs. Mijn vader is vorig jaar ontslagen dus hij gaat vast verlegging peiljaar aanvragen maar of er hierdoor veel veranderd weet ik niet.

Ik vind dit opzich best raar dat mijn vader alles moet betalen want als mijn vader het niet wil betalen kan ik toch niets doen? Moet ik het dan alleen doen met een basisbeurs + eventueel lening + eigen bijbaantje of kan ik nu nog aanspraak maken op een of andere regeling?
Oud 26-04-2004, 21:07
Verwijderd
lastige kwestie. En ik denk dat het zowiezo handig is om een baantje te hebben.

Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn vader betaald helemaal geen alimentatie. En hun inkomen is niet dusdanig hoog dat het invloed heeft op de aanvullende beurs. Dus ik krijg gewoon de volledige aanvullende beurs.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:17
martijn1985
martijn1985 is offline
Als die verlegging peiljaar wordt toegewezen dan zal blijken dat jou vader waarschijnlijk niet meer zo'n hoog inkomen heeft. Dan zal je toch wel aanvullende beurs krijgen?
Oud 26-04-2004, 22:59
PV
PV is offline
Ik denk dat even naar IB-groep bellen meer uithaalt dan onze reacties hier
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 09:12
Verwijderd
Zolang je vader je vader is (wettelijk gezien) en hij voldoende verdient, zul je het waarschijnlijk idd moeten doen met basisbeurs + lening + bijbaantje. Anders zul je één of ander iets in moeten vullen (en je vader en moeder ook volgens mij) waarmee je vader officieel afstand van jou doet, dan heb je waarschijnlijk wel recht op een aanvullende beurs.

Hoe het zit met dat verlegging peiljaar zou ik ook niet weten.

Ik denk idd dat je meer op schiet met de IB-Groep bellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten