Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2004, 07:45
EggeD
EggeD is offline
Hey daar. Ik heb wat last van ontsteking bij mijn verstandskies en de tandarts heeft me waterstofperoxide (H2O2) voorgeschreven, dit zou de bacterien in zuurstofarme omgevingen doden. Het gebruik ervan is echter niet zo makkelijk. Het is de bedoeling dat ik het aanleng met water, het vervolgens in een spuit opzuig om het ten slotte onder het tandvleesflapje om mijn kies te manoeuvreren en leeg te spuiten. Alles goed en wel, ik heb het wat geoefend met water en heb het gisteravond zelfs helemaal gedaan. Ik weet alleen niet of ik het goed doe. De tandarts meende dat het zou gaan bruisen, maar dit doet het pas als ik het weer uitspuug in de gootsteen.

Heeft iemand ervaring met dit soort medicatie en kan hij/zij me vertellen of ik het goed doe ?
Oud 30-04-2004, 09:08
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik mijn verstandskiezen had laten verwijderen, moet ik een beetje waterstofperoxide in een maatbekertje doen en daar wat water bij doen en dan opzuigen met zo'n spuit. Je steekt je spuit op de goede plek en drukt hem leeg. Door de kracht gaat de rotzooi die daar zit al voor een groot gedeelte weg. Je moet dan nog even, een minuutje ofzo, je mond blijven spoelen met dat spul, voor je het uitspuigt. Je ziet dan dat het bruist als je het uitspuugt.
Als je het zo doet, lijkt het me dat je het goed doet .
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:17
Somebody Special
Somebody Special is offline
Precies wat ik dus 2x heb gehad (en nu nog heb).
Vervelende 'flapjes'.
Je doet het goed, snap alleen niet waarom je het aan moet mengen.
Ga naar de apotheek en koop een flesje waterstofperoxide 3 %, in het spuitje en spuiten maar.

Dat in je mond houden hoefde ik niet, heeft ook geen zin want het zal niet onder het flapje komen (bovendien is het super goor) en schuimen doet het toch wel.
Oud 30-04-2004, 10:39
EggeD
EggeD is offline
Bedankt voor jullie replies meiden. Ik denk inderdaad niet dat het met spoelen onder dat flapje komt. Van te voren moet ik namelijk eerst een minuut met mijn tong worstelen om dat flapje omhoog en die spuit op zijn plek te krijgen. Geheid is dat flapje weer omlaag zo gauw ik die spuit weghaal.

Deed het bij jullie ook pijn ? Als ik halverwege die spuit ben (dat is dus ongeveer 8 ml) gaat het behoorlijk steken en doen.

Ik had al zo'n flesje met 3 op 100 peroxide; de tandarts raadde aan het tot 1,5 % aan te lengen dus dat doe ik. Beetje klungelig maar ach, het werkt wel, het doet me denken aan de scheikundelessen van vroeger hehe.

@Special: Hoe lang komt jouw kies al door ? De mijn al zeker 3 jaar ... Maar dat schijnt normaal te zijn he ?
Oud 30-04-2004, 10:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb er geen verstand van, maar wat bedoelen julie met een "flapje"?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:02
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-04-2004 @ 11:52 :
Ik heb er geen verstand van, maar wat bedoelen julie met een "flapje"?
Nou voordat je verstandskies doorkomt is er alleen tandvlees. Als ie helemaal door is, is er alleen kies. In de tussentijd krijg je van die belachelijke flapjes. Wacht ik laat het zien:

Ik heb ook een beetje een flap aan de binnenkant van mijn mond.
Oud 30-04-2004, 11:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 30-04-2004 @ 11:17 :
Precies wat ik dus 2x heb gehad (en nu nog heb).
Vervelende 'flapjes'.
Je doet het goed, snap alleen niet waarom je het aan moet mengen.
Ga naar de apotheek en koop een flesje waterstofperoxide 3 %, in het spuitje en spuiten maar.

Dat in je mond houden hoefde ik niet, heeft ook geen zin want het zal niet onder het flapje komen (bovendien is het super goor) en schuimen doet het toch wel.
Ik heb dat spul gehad toen mijn verstandskiezen eruit gehaald waren, dus dan heeft spoelen wel zin, omdat het hele gebied schoon moet zijn, en niet alleen in het 'gat'.
Ik kreeg 3%waterstofperoxide en moest dat 50-50 mengen met water, dat stond ook in de gebruiksaanwijzing. Bovendien hoefde ik niet de hele spuit te vullen, maar gewoon een deel ervan...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-04-2004 @ 12:02 :
Nou voordat je verstandskies doorkomt is er alleen tandvlees. Als ie helemaal door is, is er alleen kies. In de tussentijd krijg je van die belachelijke flapjes. Wacht ik laat het zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb ook een beetje een flap aan de binnenkant van mijn mond.
Ik heb in m'n mond ook zo'n flapje. Aan 1 kant bovenop m'n, denk ik doorkomende, verstandkies.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:48
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 30-04-2004 @ 12:18 :
Ik heb dat spul gehad toen mijn verstandskiezen eruit gehaald waren, dus dan heeft spoelen wel zin, omdat het hele gebied schoon moet zijn, en niet alleen in het 'gat'.
Ik kreeg 3%waterstofperoxide en moest dat 50-50 mengen met water, dat stond ook in de gebruiksaanwijzing. Bovendien hoefde ik niet de hele spuit te vullen, maar gewoon een deel ervan...
Tja, vreemd dat als het op het flesje staat mijn tandarts er niets van gezegd heeft.
Ik moest idd ook spoelen na het eruit halen van 2 verstandskiezen, bah wat is dat spul goor .

@ EggeD:

De eerste ontstoken verstandskies duurde ongeveer 3 jaar met doorkomen (niet zolang ontstoken hoor ) en de 2e en laatste is nu een jaartje bezig door te komen, zit nog maar een klein stukje maar gaat er toch uit voor hij helemaal door is.

Ik heb genoeg plek maar wil hem weg hebben voordat, wat bij bijna iedereen gebeurd, vroeg of laat, hij gaat ontsteken/rotten (verstandskiezen zijn zwakker dan je gewone tanden/kiezen).
Oud 01-05-2004, 08:50
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 30-04-2004 @ 22:48 :
Tja, vreemd dat als het op het flesje staat mijn tandarts er niets van gezegd heeft.
Ik moest idd ook spoelen na het eruit halen van 2 verstandskiezen, bah wat is dat spul goor .

@ EggeD:

De eerste ontstoken verstandskies duurde ongeveer 3 jaar met doorkomen (niet zolang ontstoken hoor ) en de 2e en laatste is nu een jaartje bezig door te komen, zit nog maar een klein stukje maar gaat er toch uit voor hij helemaal door is.

Ik heb genoeg plek maar wil hem weg hebben voordat, wat bij bijna iedereen gebeurd, vroeg of laat, hij gaat ontsteken/rotten (verstandskiezen zijn zwakker dan je gewone tanden/kiezen).
Gisteravond heb ik het voor de grap ook gespoeld, wazige bijsmaak joh. Zoiets heb ik nog nooit gegeten

Bij mij schijnt er plek te zijn dus gunt de tandarts me een kans. Ik vind het ook veel te zonde om er nu plotseling zo rigoreus 2 kiezen uit te trekken omdat er eentje een beetje stribbelt. Verder vertrouw ik wel op de sterkte van mijn tanden/kiezen, ik heb er nooit problemen mee gehad, de tandarts haalde er zelfs altijd de assistentes bij om me een paar seconden aan te gapen...

Regels voor berichten