![]() |
|
Verwijderd
|
bij het jongeren lagerhuis op de vara worden allerlei stellingen gegeven waarover gediscussierd kan worden.
Dk is nu nogal '''discussierloos'' dus in dit topic gooi ik er een stelling in , als het discussieren beetje ''dood'' aan het gaan is mag je een nieuwe stelling pakken, http://www.omroep.nl/vara/jongerenlagerhuis/ of http://debatplaats.vara.nl/index.jsp http://debatplaats.vara.nl/zeepkist/zeepkist_home.jsp hij hoeft hier niet perse van te komen, maar dit is om je een beetje inspiratie te geven ![]() even kijken of dit topic werkt, hier wel serieus op reageren en niet allemaal gaan spammen ok. als we is gaan beginnen met: Murat B. is te jong voor een zware volwassen straf Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 18:35. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik wil wel weer is een topic waar iedereen beetje normaal discussiert enzo en niet die andere netnietonzintopics. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je mij een zeikerd vindt, sorry! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() thx ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een 17 jarige kan heel goed zelfstandig handelen. Dus gewoon volgens het volwassenrecht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik neem aan dat je hierbij de mensen bedoelt die geen academische vorming hebben genoten. Daarnaast: wil je alleen mensen die een studie rechten gedaan hebben zeggenschap hierover geven, of ook andere studies zoals psychologie, criminologie, die ook een verklaring kunnen geven. De strafmaat moet (uiteraard) wel bepaald worden door iemand met de mr. titel. Het volk mag van mij best discussieren maar absoluut geen invloed uitoefenen op het vonnis. Ja, ik ga eens intelligent doen... of althans een poging doen ![]() ![]()
||
Citaat:
Strafrecht is een maatschappelijk iets. Niet alleen het rechtvaardig en accuraat toepassen van een straf is een issue, maar ook de rechtvaardigheid naar de samenleving toe. Plus een soort van wraak. En de samenleving, dat is niet de rechter in zijn hoge stoel met zijn mooie kleertjes. Het volk moet daar zijn mening over uit kunnen spreken en men moet de straf tegenover het volk kunnen verantwoorden. En niet lullen dat het te ingewikkeld is voor die arme boertjes, want de samenleving is niet meer dom. Strafrecht zou begrijpelijk moeten zijn. Mijn verhaal is onsamenhangend, maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt.
||
Citaat:
Maar ik ben het met je eens dat er te moeilijk wordt gedaan terwijl het allemaal zoveel makkelijker kan.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volk moet daar absoluut NIET zijn mening over kunnen uitspreken. Dat wil zeggen, ze mogen hun mening wel geven, maar die mening mag niet (tenminste niet direct) van invloed zijn op de strafmaar. Natuurlijk zal een rechter hoger straffen als de hele samenleving gefrustreerd is, maar het volk mag niet zelf de straf opleggen. Daarvoor is het volk, ik zeg het nog maar eens, gewoon niet slim genoeg, heeft niet genoeg feitelijke en niet genoeg juridische kennis. Bovendien heeft het volk last van iets heel begrijpelijks, maar volkomen funest vanuit het oogpunt van rechtszekerheid en grondrechten: 'oh, die misdaad is ZO erg, hij MOET het wel gedaan hebben!' Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
En ik vind het ook goed dat een rechter hogere straffen oplegt als de maatschappij geschokt is. Daar uit het maatschappelijk belang zich in. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar wees eens eerlijk - hoeveel zaken kun jij mij noemen, en dan bedoel ik dus concrete praktijkgevallen, waarin iemand bijv. onterecht ontoerekeningsvatbaar is geweest? Je gaat mij niet vertellen dat jij het van een afstandje, door middel van de media beter weet dan het team van gerechtsdeskundigen, -psychologen en -psychiaters die die verdachte beoordeeld hebben ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ik moet eerlijk zeggen dat ik ook steeds meer voor jou uitleg begin te voelen, en zal die topics in de gate gaan houden ![]() Laatst gewijzigd op 04-05-2004 om 07:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|