Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
h1: elektriciteit h2: golven en trillingen h3: geluid (=golven) h4: licht (=golven) 't zal d'r ook wel aan liggen dat ik 't niet zo boeiend vind ![]() Over de moeilijkheidsgraad kan ik niet veel zeggen, dat hangt van jezelf af. Blijf gewoon je huiswerk maken, dan komt 't vast wel goed. (de meesten komen in de problemen doordat ze dingen niet maken en zo steeds verder achterlopen en het met de toets dan in 1 keer moeten inhalen. Als je je huiswerk niet maakt snap je de uitleg vaak ook niet -->neerwaartse spiraal,...) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik doe ook NG: Biologie: als je de basisprincipes leert valt er minstens een zes uit te slepen (is goed te doen). Natuurkunde: Natuurkunde vindt ik vrij makkelijk, ik doe er weinig voor maar ik sta toch een voldoende. Scheikunde: Vindt ik het moeilijkst. Je moet vrij veel leren en tegelijk ook snappen. Eist veel discipline ook met maken en daar ontbreekt het mij nog weleens aan. Wiskunde: Daar moet je wel altijd alles van maken en geluk hebben met de leerkracht want dat is zeker niet een van de makkelijkste vakken. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk: het is maar net wat je ligt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@gothic,sunrice1987: phew..
![]() ![]() @triple; wij hadden in de 4e geen bio (en in de 1e ook niet). Ik vond 't dus echt een enorme sprong qua snelheid en moeilijkheidsgraad... mja.. ook voor bio geldt weer: houd je huiswerk bij ![]() @quibus: latijn bv. kost veel tijd idd.. maar fa2 bij mij iig niet. Ik heb bijna nooit huiswerk en moet voor toetsen wel woordjes/zinnetjes e.d. leren maar in verhouding moet ik toch meer voor na/wi/sk/bi doen! Daarvoor heb ik namelijk altijd huiswerk en moet ik voor een toets ook nog eens wat opgaven maken/leren. |
![]() |
|
Ik vind bio veruit het makkelijkste. Scheikunde gaat nog wel, het is wel dat je nu veel meer moet rekenen, wiskunde gaat ook wel, maar zal volgend jaar (als ik alleen nog maar wiskunde b heb) wel iets moeilijker worden en natuurkunde is een ramp. Maar dat laatste ligt ook aan mijn leraar.
|
![]() |
Ik vind biologie en wiskunde het makkelijkst bij N&G. Biologie is gewoon leer- en inzichtwerk. Als je alles van wiskunde gewoon met aandacht maakt is het best te doen.
Natuurkunde is eigenlijk best makkelijk, maar omdat ik er nooit wat aan doe heb ik er geen geweldig cijfer voor. Eigenlijk is het alleen begrijpen en formules invullen. Scheikunde in de 4e en 6e is makkelijk, in de 5e niet ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Biologie hoeft niet per sé het moeilijkste vak uit het profiel te zijn. Ik had vorig jaar ook NG en alleen voor biologie stond ik een 6. Voor de andere vakken natuurkunde, scheikunde en wiskunde had ik een 5 of lager.
Ik had alleen voor wiskunde een negatief advies gekregen. Toch had ik besloten om NG te doen. In het begin van het vorige jaar had ik amper iets gedaan, en misschien dat het daar ook mee te maken heeft, maar ik snapte niets van scheikunde en natuurkunde. De toetsen kon ik nog zo goed leren ik bleef 4en halen, dit kwam deels omdat ik aan het begin van het jaar de stof niet mee had gekregen. Eigenlijk geldt voor alle 3 de vakken hetzelfde, de stof die je in de 4e krijgt is veel uitgebreider en diepgaander. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hehe zelfs ik heb N&G gehaald. Voor bio had ik volgens mij het hoogste van al mijn examens gehaald (maar dat was dan nog niet echt goed hoor
![]() ![]() Ik vond natuurkunde ook leuk (alleen sommige onderwerpen lagen me wat minder), zeker toen ik het een beetje door begon te krijgen (dat was uhh de 2e keer 5v ![]() Scheikunde vond ik ook wel leuk, maar niet zo leuk als sommige dat vonden, zij vonden dat echt een wereldvak, terwijl ik dat wel mee vond vallen. Wiskunde vond ik wel altijd wat lastiger, maar goed. Het is natuurlijk ook erg van afhankelijk wat jezelf leuk vind enzo. |
![]() |
|
![]() |
biologie is in verhouding tot de andere 3 wel het meeste leerwerk (als je de beta-vakken een beetje beheerst dan: anders kun je je doodleren op natuurkunde/wiskunde, maar voldoendes halen wordt dan nog lastig). Er wordt wat minder inzicht vereist dan bij vooral wiskunde, wel moet je een groot aantal termen kennen. Natuurkunde is vaak het goed interpreteren van formules en samenhang tussen verschillende grootheden (op de middelbare school tenminste). Scheikunde is een mix tussen het begrijpen van reacties en het rekenen aan reacties. Dit kan erg lastig zijn als je niet begrijpt hoe de stoffen opgebouwd zijn, maar anders is het meestal vrij makkelijk.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik doe NG en na2 en sk2. Ik vind t ni echt lastig, eigenlijk alleen wiskunde. Maar als ik overal wat voor zou doen, zou ik het wel halen. sk is trouwens niet erg moeilijk, alleen ligt t eraan welke leraar je hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
N&G of niet? Mimi98 | 8 | 11-11-2012 13:50 | |
Studeren |
Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2 xxceline | 282 | 13-06-2011 19:54 | |
Studeren |
profiel kiezen... {~boerekool~} | 22 | 31-05-2006 16:15 | |
Algemene schoolzaken |
Profielkeuze --> NT+NG zwaar? Verwijderd | 52 | 27-01-2004 22:06 | |
Algemene schoolzaken |
[VWO] Natuur en Gezondheid *Fallen_Tear* | 35 | 21-06-2002 11:55 |