Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 23:51
Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Nou ik weet eigenlijk niet of dit op de juiste plek staat en ik ben ook niet goed in die zoek machiene duz ik zeg het maar
Ik heb deze twee beste vriendinnen maar ze zitten mij de heletijd te pesten en dat wordt echt irritant en ook nog ik heb hun een keertje vertelt dat ik al een paar keertjes zelfoomd probeerde te plegen maar ze zijden dat ik me gewoon aanstelde maar als een vriendin gewoon een slechte dagje heeft en zegt dat ze wel is zelfmoord zou willen plegen dan vergaat de hele wereld en ze doen altijd net-als-of ze bezorgt zijn maar dat zijn ze in het echt niet. Ik wil eigenlijk weten wat jullie vinden of ze nou beste vriendinnen zijn of zou ik de vriendschap moeten verbreken? "

(messchien een beetje onduidelijk wat ik probeer te zeggen maar ik ben niet goed in uitleggen)
Oud 29-04-2004, 00:04
Shitonya
Shitonya is offline
Het zijn geen echte goede vriendinnen, als ze geen interesse in je tonen...
En als je SERIEUS nadenkt over zelfmoord, dan raad ik je aan om hulp te zoeken. Want als je al zulke ideeen hebt, dan kan niemand hier je meer helpen...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 00:16
phensicske
phensicske is offline
Waarom zou je zelfmoord willen plegen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 06:06
Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Citaat:
phensicske schreef op 29-04-2004 @ 01:16 :
Waarom zou je zelfmoord willen plegen?
Dat is een heel verhaal
Oud 29-04-2004, 10:01
Mu
Mu is offline
Je hoeft heus de vriendschap niet te "verbreken", maar je kunt best een beetje afstand nemen van deze meisjes. Ze zijn duidelijk geen goeie invloed. Zelfmoord willen plegen is een serieuze aangelegenheid. Je zegt zelf dat je hele wereld in zou storten als een vriendin van jou dat zou doen of proberen. Misschien moet je eens mensen zoeken die net zo bezorgd om jou zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:31
Verwijderd
Dan zijn het geen echte vriendinnen en dan moet je afstand van ze nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:48
kleinedraak
Het zijn geen echte vriendinne. Weten ze waarom je zelfmoord zou willen plegen, en weet je ook waarom die ander dat wilt?
Misschien moet je eens met ze praten of een brief schrijven.
Het kan echt zo niet langer dan, misschien kun je ze wel behouden als 'gewone schoolvriendinnen' maar ik zou toch "op zoek gaan" naar een vriendin die je wel serieus neemt. Toch zou ik ook overwegen om met iemand over je problemen te praten(ouders, mentor,huisarts) want zelfmoord plegen is niet niks, zoek iemand die je wel serieus neemt!
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:03
Maija
Maija is offline
Het zijn geen goede vriendinnen, ik zou zeggen, verbreek het contact, en zo merken ze vanzelf wel wat ze hebben gedaan..
Je vind vanzelf wel goede nieuwe vriendinnen,

Ik zou hier verder op in willen gaan, (doe ik straks wel) maar ik moet van de pc af)
Oud 29-04-2004, 14:18
finger_fish
finger_fish is offline
neej dit zijn helemaal geen goede vriendinnen!!
laat ze gaan.... ik heb ook (een tijd geleden) zoiets mee gemaakt.... ik heb voor een groot deel het contact verbroken (ik spreek diegene nu nog heel af en toe en heel oppervlakkig) en ik heb nu nieuwe vrienden en echt die zijn helemaal toppie!! het is veel fijner dat je gewoon echte goede vrienden hebt en niet van die mensen die maar doen alsof ........ goede vrienden zouden jou helpen.... en dat is wel nodig als je over zelfmoord denk!! Dan heb je zelfs alle steun nodig die je kunt gebruiken!!

tip: zoek zelf ook hulp bij een instelling.... het is heel moeilijk om het allemaal maar in je uppie op te moeten lossen en alles alleen moet verwerken enzow.......
Oud 29-04-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb deze twee beste vriendinnen maar ze zitten mij de heletijd te pesten
Vind jij dit ook zo'n tegenstelling?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:55
Maija
Maija is offline
Eventjes verder met mijn verhaal, Deze vriendinnen zijn echt niet goed voor je, mischien hebben ze het niet eens door dat ze je zoveel pijn doen, Maar het verstandigste is gewoon een tijd niet meer met ze omgaan,... als ze je echt missen en ze weer vriendinnen met je willen zijn merk je het vanzelf wel, en dan kan je het uitleggen,
En zoek ondertussen nieuwe vriendinnen,
Ik snap hoe je denkt, hij zit et serieuse zelfmoordpogingen, en daar reageren ze niet op, (ondertussen jij gewoon een klein beetje hulp vraagt, (wat voor een goede vriendin niet teveel gevraagt moet zijn) en als hun iets kleins hebben vergaat meteen de hele wereld, en moet ook iedereen weten dat ze beetje down zijn.

Ik hoop dat het wat beter met je gaat,
En als er iets is, je verhaal kwijt wilt, ofzo.. je kan me altijd een prive berichtje sturen.

Ik heb ook zelfmoordneigingen, en ruzie gehad met een vriendin, (dat ging wel om iets anders, maar ik herken sommige dingen.)
Maar ik durf het aan niemand te vertellen,

Veel succes..
Oud 29-04-2004, 15:49
Verwijderd
tsja, het ligt eraan hoe je het brengt natuurlijk. Als je opeens zegt 'ik ga zelfmoord plegen' dan zou ik iemand ook niet serieus nemen. Wel als je verder uitlegt wat er aan de hand is. je hebt er helemaal niets aan om alleen maar te melden dat je dood wilt, het enige wat je er mee opschiet is aandacht. Wel kan je de dingen aanpakken die er toe leiden dat jij zo graag dood wilt. Als je die zaken serieus brengt, zal een goede vriendin je er zeker mee helpen.

Ik zeg niet dat jij het bovenstaande doet hoor, maar je geeft een beetje weinig info.

En wat versta je onder pesten?

Bekijk je de situatie wel eens van hun kant?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:14
fergie14
fergie14 is offline
mischien dat dit hier al ergens staat...

maar negeer/ontloop ze gewoon een tijdje, kijk dan of ze aardiger gaan doen en interesse in je gaan tonen.
Als ze dat niet doen dan zijn het geen vriendinnen

groetjeZ
Oud 05-05-2004, 12:37
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Gezeligemeid schreef op 29-04-2004 @ 07:06 :
Dat is een heel verhaal
Je moet het niet vertellen, maar misschien werd het wat duidelijker op die manier. Ik zou eens een open gesprek aangaan met die 'vriendinnen' van je.

Of gaat het nu reeds beter?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:11
Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Citaat:
phensicske schreef op 05-05-2004 @ 13:37 :
Je moet het niet vertellen, maar misschien werd het wat duidelijker op die manier. Ik zou eens een open gesprek aangaan met die 'vriendinnen' van je.

Of gaat het nu reeds beter?
Het gaat niet echt beter als ik ze probeer te ontwijken gaan ze klaagen bij de mentoor en als ik het verder wil uitleggen dan willen ze niet luisteren ik wordt er gek van
Oud 05-05-2004, 13:14
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Gezeligemeid schreef op 05-05-2004 @ 14:11 :
Het gaat niet echt beter als ik ze probeer te ontwijken gaan ze klaagen bij de mentoor en als ik het verder wil uitleggen dan willen ze niet luisteren ik wordt er gek van
Op welke manier ontwijk je hen dan? Loop je nu bij andere mensen? Waarom klagen ze bij de mentor?
Wie wil er niet luisteren?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:23
Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Citaat:
phensicske schreef op 05-05-2004 @ 14:14 :
Op welke manier ontwijk je hen dan? Loop je nu bij andere mensen? Waarom klagen ze bij de mentor?
Wie wil er niet luisteren?
Ik loop niet met anderen mee nee ik loop gewoon alleen rond ik vindt het niet erg om alleen rond te lopen. Ze zeggen gewoon tegen de mentoor dat ik niet meer met hun mee loop dat ik gewoon alleen rond loop en dat ik me de heletijd aanstel enz enz me vriendinnen willen nooit luisteren
Reageren

Regels voor berichten