Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 16:57
idontcare
idontcare is offline
ik weet niet of dit hier moet ,maar ik heb geen idee waar anders dus dan maar hier.

ik vroeg me af of je tegelijkertijd met een paspoort een id kaart kan hebben? omdat je dan 2 legitimatie bewijzen hebt zeg maar??
Oud 16-09-2004, 17:00
Verwijderd
Nee als je een nieuw legitimatiebewijs krijgt, moet je de oude doorknippen. (die is dus niet meer geldig)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:02
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-09-2004 @ 18:00 :
Nee als je een nieuw legitimatiebewijs krijgt, moet je de oude doorknippen. (die is dus niet meer geldig)
hmm okee
jammer
Oud 16-09-2004, 17:06
Briseīs
Briseīs is offline
Onzin. Ik heb ze allebei. Kan gewoon.
Oud 16-09-2004, 17:08
Nuck
Nuck is offline
Kan gewoon inderdaad.
Oud 16-09-2004, 17:16
Verwijderd
waarom zou je dat willen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:20
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Briseīs schreef op 16-09-2004 @ 18:06 :
Onzin. Ik heb ze allebei. Kan gewoon.
Wat gek, want toen ik een paspoort kreeg omdat ik naar Amerika ging, hebben ze bij de gemeente mijn idee kaart stuk geknipt omdat die niet meer geldig was...
Oud 16-09-2004, 17:20
Verwijderd
ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb altijd een ID gehad maar dit jaar ga ik naar New York dus dan moet ik een paspoort halen. Maar mijn ID wil ik wel houden als dat kan want die past mooi in mijn portemonnee.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:28
Mr_Black
Mr_Black is offline
je kunt beide gewoon houden, zolang je id-kaart nog niet verlopen is. bij mij vroeg de gemeente of ik em wilde houden of niet. je kunt em wel inleveren maar ik zou dat niet doen, die id-kaart kun je nl iets makkelijker meenemen.
Oud 16-09-2004, 17:28
Auntie M
Auntie M is offline
Als je ID nog geldig is lijkt het me niet dat ze die doorknippen.

Ik heb op al een jaar geen geldig paspoort (ik dacht dat ik pas dit jaar hoefde te vernieuwen) en geen ID, vraag me af of dat porblemen kan opleveren.
Oud 16-09-2004, 17:41
Verwijderd
Hier moet je je paspoort of ID (ook al is deze nog niet verlopen) verplicht inleveren als je een nieuw paspoort/ID wilt aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:55
Gothic
Gothic is offline
ik heb beide
Oud 16-09-2004, 20:20
Fleur
Fleur is offline
Ik mocht mijn ID kaart gewoon houden toen ik een paspoort aanvroeg (vorige week), de ID kaart is tenslotte nog geldig, dus geen reden om die in te leveren.

Je moet wel opletten dat je de ID kaart wel inlevert als deze verlopen is, zodat je over 5 jaar, als je aan een nieuw paspoort toe bent, niet alsnog die al verlopen ID kaart hoeft in te leveren. (zonder die verlopen oningeleverde ID kaart krijg je geen nieuw paspoort en moet je eerst aangifte doen e.d., iig veel gezeur)

Maar het kan dus wel.
Oud 16-09-2004, 20:24
idontcare
idontcare is offline
gelukkig

ik kreeg een paspoort toen ik 3 jaar geleden met school naar tsjechie ging, daarvoor stond ik nog gewoon bij me ouders enzo. maar iets dat gewoon in je portomonee kan is veel handiger

morgen langs het gemeentehuis
Oud 16-09-2004, 20:31
Energie
Energie is offline
anders wil je gewoon even nog een extra 60 a 80 euro geloof ik was et betalen voor een ID kaart gebruik dan liever je OV kaart of School pasje ofzo
Oud 16-09-2004, 20:38
Briseīs
Briseīs is offline
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 21:31 :
anders wil je gewoon even nog een extra 60 a 80 euro geloof ik was et betalen voor een ID kaart gebruik dan liever je OV kaart of School pasje ofzo
40 euro is het.

Maargoed, bij mij had ik een id nodig omdat ik met school naar Parijs ging, en twee maanden later gingen we naar Tsjechië waar je dus (wat later bleek) niet met id naar toekon, en ik ondertussen ook 16 was geworden en dus niet meer op het paspoort van mn moeder meekon. Maargoed, daarna vond ik het wel handig omdat id in mn portemonnee paste en ik dan dus niets extra's mee hoefde te nemen als ik uitging. Schoolpasje wordt dan echt niet geaccepteerd, alleen paspoort, id, rijbewijs of bromfietscertificaat.
Oud 17-09-2004, 09:26
idontcare
idontcare is offline
ik ben vanmorgen naar het gemeentehuis geweest, het kon gewoon, volgende week kan ik em afhalen.

hij kostte 20 euro
Oud 17-09-2004, 09:55
iamcj
iamcj is offline
Als je een paspoort hebt, heb je geen ID-kaart nodig en kan je die in theorie doorknippen.

Heb je alleen een Id-kaart en je wilt buiten de EU reizen zul je een paspoort moeten halen.

Moraal van het verhaal, knip nooit zelf dit soort bewijzen door
Oud 17-09-2004, 10:30
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik heb ook beide.
Ik had al een id-kaart maar omdat ik naar Canada ging had ik ook een paspoort nodig.
Id-kaart is nog niet verlopen dus heb ik nu allebei
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:26
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-09-2004 @ 18:00 :
ik gebruik ze ook nog gewoon allebei. Als ik uitga ga ik echt mn paspoort niet meenemen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:41
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
idontcare schreef op 17-09-2004 @ 10:26 :
ik ben vanmorgen naar het gemeentehuis geweest, het kon gewoon, volgende week kan ik em afhalen.

hij kostte 20 euro
Hoe gemeen. Hier kost hij € 30,55 (Paspoort € 37,95 )
Oud 17-09-2004, 14:53
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
dreen schreef op 17-09-2004 @ 15:41 :
Hoe gemeen. Hier kost hij € 30,55 (Paspoort € 37,95 )
Die van mij kostte inderdaad ook zoiets!
Evil gemeentes!
Oud 17-09-2004, 22:10
Tiņo
Tiņo is offline
dat soort dingen kosten per gemeente anders, kan 100en %en schelen per gemeente, best vaag ,maargoed daar ging t niet over.
Oud 18-09-2004, 11:12
very drunk driver
very drunk driver is offline
toen ik mijn paspoort op ging halen heb ik mijn id kaart laten zien zodat ze weten wie ik ben.
Oud 18-09-2004, 11:30
Verwijderd
Kan allebei idd, ik heb ooit een ID kaart gehad samen met een paspoort, uiteindelijk verliep het paspoort en stond er op mijn oproep dat ik mijn verlopen ID kaart ook moest in gaan leveren, samen met het verlopen paspoort dus. (Probleem was dat ik hem kwijt was En dus via de politie vanalles kon gaan regelen.)
Maar goed, het kan dus allebei
(Ik vond zelf de ID kaart makkelijker mee te nemen naar bv. de stad, dan het paspoort. Dus daarvoor gebruikte ik die, voor vakantie gebruikte ik het paspoort.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2004, 17:40
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja, je gaat je paspoort toch niet wegdoen, omdat je een id kaart hebt,

vaak heb je eerst een id kaart en daarna een paspoort,
Reageren

Regels voor berichten