Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 23:03
renate01
renate01 is offline
Ik heb nu al een half jaar een hele lieve vriend.
Het ene moment gaat het echt geweldig en het andere moment.. tsja.. niet dus.
Dan vallen dr pijnlijke (lange) stiltes enzo.. Dat ligt ook vooral aan mezelf. Vroeger was ik onwijs verlegen, maar dat valt tegenwoordig al reuze mee Ik weet nooit goed wat ik hem moet vertellen. Hij is mn eerste (serieuze) vriendje. Met vriendinnen lukt t praten wel heel goed, maar met hen praat ik over dingen waar ik bij hem niet gelijk over zal beginnen..
Hij praat wel over dingen, maar weet nooit goed wat ik terug moet zeggen en dan ist weer stil.. uit mezelf begin ik niet zo gauw over een onderwerp...

En als ik dan weer een niet-zoveel-terug-zeg-bui heb, is hij gelijk weer beetje sip enzo.. en bang dat ik t uitmaak. Zn ex had t na bijna 3 jaar van de ene op de andere dag uitgemaakt en nu issie bang dat ik dat ook doe...

Af en toe heb ik echt een hekel aan mezelf dat ik niet goed kan praten, om t zo maar te zeggen... ik vind t echt zo kut.. ik snap mezelf niet waarom ik het niet goed kan..

weet niet wat ik met dit verhaal wil bereiken, maar heb t ff van me af geschreven.. en dat voelt wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 23:11
Balance
Balance is offline
Jouw vriend is dus voornamelijk bang dat jij het van de ene op de andere dag uitmaakt. Wat moet je daarvoor doen: ook tíjdens het probleem met hem praten. Laat hem weten wat er speelt, dat je niet weet wat je moet zeggen en dat er nogal vaak (pijnlijke) stiltes vallen waarvan je niet weet hoe je ze op moet lossen. Jullie kunnen er dan samen over praten en mocht het toch ooit zover komen dat je het uitmaakt komt het niet als een verrassing voor hem. Maar nog mooier is natuurlijk als jullie samen een oplossing vinden. Houd het probleem iig niet voor jezelf.
Oud 03-05-2004, 03:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Praten hoeft ook niet altijd
Soms kan 1 blik, 1 aanraking al zoveel meer zeggen dan alle woorden op de wereld
Oud 03-05-2004, 08:12
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 03-05-2004 @ 04:17 :
Soms kan 1 blik, 1 aanraking al zoveel meer zeggen dan alle woorden op de wereld
precies
Als je bij die pijnlijke stiltes gewoon lekker tegen hem aankruipt enzo. Samen lekker een beetje knuffelen. Vaak haalt dat de spanning goed weg. Wanneer je daar dan lekker met zijn 2en ligt hoef je niet zo veel te zeggen, maar heb je wel de kans om over wat serieuze onderwerpen te praten. Laat hem maar goed merken dat je hem echt niet kwijt wil.
En je kan hem natuurlijk ook gewoon vertellen wat je ons hier verteld hebt
Oud 03-05-2004, 13:16
Maurice
Maurice is offline
neurieen..
fluiten..
verliefd kijken.

er zijn inderdaad zoveel leukere dingen om te doen dan kletsen.
Oud 03-05-2004, 13:20
Denise84
Denise84 is offline
Schrijven, als je niet kunt praten. Leuke mailtjes of gewoon geschreven brieven die je hem geeft.
Oud 03-05-2004, 13:20
sandelaaatjuh
sandelaaatjuh is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 03-05-2004 @ 09:12 :
precies
Als je bij die pijnlijke stiltes gewoon lekker tegen hem aankruipt enzo. Samen lekker een beetje knuffelen. Vaak haalt dat de spanning goed weg. Wanneer je daar dan lekker met zijn 2en ligt hoef je niet zo veel te zeggen, maar heb je wel de kans om over wat serieuze onderwerpen te praten. Laat hem maar goed merken dat je hem echt niet kwijt wil.
En je kan hem natuurlijk ook gewoon vertellen wat je ons hier verteld hebt
Het is echt zo. Heb ik ook weleens met mijn vriend, maar als k dan lekker bij hem ga liggen is het weer helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 03-05-2004 @ 04:17 :
stiltes zijn idd niet erg, maar pijnlijke stiltes wel. Want pijnlijk betekent dat het vervelend is voor beide partijen.
Reageren

Regels voor berichten