Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 14:17
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Hey,
Dit is nu al een aantal weken aan de gang, en weet eigenlijk niet zo goed wta ik ermee aan moet.
ben altijd al een vrolijke meid geweest, nooit veel zorgen gehad. Nu ben ik sinds een aantal weken enorm down.. niets wat ik doe is leuk, mensen doen nie aardig etc.... En huil ook bijna iedere dag...
wat is dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2004, 14:24
Verwijderd
ik wilde beweren dat het de puberteit was. maar aangezien je 19 bent. ik weet het ook niet. heb je eigen zorgen? neem je zorgen van anderen op je? maak je je druk over iets? slaap je slecht? zijn er veranderingen in je omgeving waar je aan moet wennen? het kan van alles zijn. misschien moet je erachter zien te komen en kijken of je erover kan praten. en misschien heb je ook wel gewoon effe een dip. dan kom je daar vanzelf weer uit.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:09
domokun
domokun is offline
Sorry voor de botte reactie: Misschien ben je ongesteld?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:11
Verwijderd
sorry maar ik kan jou echt niet vertellen wat het is. Ik ken je niet en weet ook niet of er de laatste tijd iets veranderd is. Dat kun je beter zelf nagaan...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 15:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
domokun schreef op 06-05-2004 @ 16:09 :
dat ben je meestal niet een aantal weken..
Oud 06-05-2004, 17:53
coopergirl
coopergirl is offline
No offense, maar een ieder ervaart in zijn leven wel een periode wat het ietwat minder verloopt.... Dat is een natuurlijk proces, though..
...Mochten je klachten niet overgaan, raadpleeg dan je huisarts.

Overigens; wij zijn niet bevoegd te diagnosticeren..
Oud 06-05-2004, 20:30
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
domokun schreef op 06-05-2004 @ 16:09 :
god zekker een jongen... die denken altijd als er wat is dat je dan maar gelijk ongesteld moet zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 06-05-2004 @ 21:30 :
god zekker een jongen... die denken altijd als er wat is dat je dan maar gelijk ongesteld moet zijn...
Helaas moet ik je gelijk geven, lijkt wel of meisjes allen problemen hebben als ze ongesteld zijn.

ontoppic: Heb je iets meegemaakt onlangs? Bijv. iemand die overleden is, of scheidingen? Hoeft niet eens zo te zijn dat je het toen erg aantrok, maar kan wel zo zijn dat het nu boven komt.

Heb het zelf ook gehad, in een jaar tijd waren er iets van 15 mensen, die mij close waren, overleden en nog een paar mensen gescheiden, nooit problemen mee gehad. Tot twee jaar terug toen kwam het uit mijn "verdrijfput voor emoties".
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:07
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
nee,ik ben niet ongesteld.
Het enige wat zou kunnen lijden tot het somber voelen en misschien zelfs depri zijn, is een periode in mijn leven geweest toen ik een jaar og 8/9 was. Maar daar heb ik nooit egt last van gehad, dus kan me bijna niet voorstellen dat ik daar ruim 10 jaar later last van kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:32
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 06-05-2004 @ 22:32 :
Helaas moet ik je gelijk geven, lijkt wel of meisjes allen problemen hebben als ze ongesteld zijn.
Dan denk ik dat jij niet zoveel meisjes echt goed kent. Het kan zijn dat iemand in die periode emotioneler is, maar dat betekend niet dat er op andere momenten geen problemen zijn. 't is sowieso onzin dat meisjes alleen dat problemen zouden hebben. En eigenlijk vind ik het nogal beledigend dat er zo over gedaan wordt, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:34
Verwijderd
Citaat:
blauwpotlood schreef op 07-05-2004 @ 09:07 :
nee,ik ben niet ongesteld.
Het enige wat zou kunnen lijden tot het somber voelen en misschien zelfs depri zijn, is een periode in mijn leven geweest toen ik een jaar og 8/9 was. Maar daar heb ik nooit egt last van gehad, dus kan me bijna niet voorstellen dat ik daar ruim 10 jaar later last van kan krijgen.
Als dat indruk heeft gemaakt en je het bv. nooit verwerkt en/of weggestopt hebt, dan kan het best dat dat nu naar boven komt...

Als het niet vanzelf over gaat, dan kan je denk ik idd het beste een keertje langs je huisarts gaan. En/of er met mensen in je omgeving over praten, dat helpt soms ook.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2004 @ 09:32 :
Dan denk ik dat jij niet zoveel meisjes echt goed kent. Het kan zijn dat iemand in die periode emotioneler is, maar dat betekend niet dat er op andere momenten geen problemen zijn. 't is sowieso onzin dat meisjes alleen dat problemen zouden hebben. En eigenlijk vind ik het nogal beledigend dat er zo over gedaan wordt, maar goed.
haha, nou het zou voor velen wel een opluchting zijn, als we alleen dán problemen hebben en de rest van de maand niet
maar idd... sybje... je verkijkt je er wel een btje op.
Oud 07-05-2004, 08:36
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 07-05-2004 @ 09:34 :
haha, nou het zou voor velen wel een opluchting zijn, als we alleen dán problemen hebben en de rest van de maand niet
Ik zou idd maar al te graag willen dat het waar was.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2004 @ 09:32 :

Sommige mensen reageren inderdaad wèl heftiger annex emotioneler annex prikkelbaarder door de hormoonhuishouding die tijdelijk van slag is tijdens de menstruatieperiode. (hoe-heet-dat-nu-ook-alweer-syndroom?!).

Overigens, ik sluit me helemaal bij jouw post aan, though
Oud 07-05-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 07-05-2004 @ 09:36 :
Sommige mensen reageren inderdaad wèl heftiger annex emotioneler annex prikkelbaarder door de hormoonhuishouding die tijdelijk van slag is tijdens de menstruatieperiode. (hoe-heet-dat-nu-ook-alweer-syndroom?!).
Pre-menstrueel syndroom
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2004 @ 09:38 :
Pre-menstrueel syndroom
Thanks!
Mijn hoofd functioneerd 's ochtends niet optimaal, hihihi
Oud 09-05-2004, 17:47
prinsrob
prinsrob is offline
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je regelmatig slaapt is mijn ervaring.

edit: en excuses voor de kick
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:13
Billy_bob
Billy_bob is offline
een fase in je leven
Oud 09-05-2004, 20:41
Maija
Maija is offline
even over dat prikkelbaarder en down zijn als je ongesteld bent, ik wete persoonlijk van mezelf dat als ik heel erg down ben, (zo down dat mn nep-glimlach niet meer helpt)
En een vriend aan me vraagt of er iets is, en ik zeg nee, en hij vraagt heb je buikpijn ofzo, ben je ongesteld.. dan zeg ik vaker gewoon ja, omdat hij anders door gaat vragen en ik niemand wil vertellen van mijn problemen, meestal is ongesteld zijn ook een excus om niet over je problemen te praten..

(een beetje off-topic maarja)

Regels voor berichten