Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je kunt zó moe zijn, dat je niet eens meer in staat bent om uit je bed te komen..dus moeten je vrienden dan wel naar jou toe komen, omdat jij niet meer naar hen toe kúnt. @topicstarter: je kunt misschien een vriendinnenmiddag doen bij jou thuis met niet al te inspannende dingen als film kijken ofzo. dan kun je hen uitnodigen en zo het contact enigzinds verbeteren. sms? email? allebei? er zijn wel andere manieren om contact te houden
||
Citaat:
het is wel zo dat vrienden komen en gaan. Je huidige vrienden lijk je misschien kwijt te raken maar je komt ook wel weer andere mensen tegen. Op een nieuwe school, een sportvereniging, mensen die in je straat komen wonen, oude basisschool klasgenoten die je weer is tegen komt, op vakantie, tijdens dagjes uit, enz. en toch blijft het niet leuk om vrienden te verliezen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer dus zelf ook eens dingen te organiseren, die vriendinnen hebben zelf ook een heel druk bestaan hoogstwaarschijnlijk en ze zullen je echt niet vergeten zijn, maar het is gewoon een feit dat als je lange tijd niet op school bent, je heel veel dingen mist. |
![]() |
||
Citaat:
Dan leer je je echte vrienden wel kennen. En daar is helaas echt niks aan te doen. [edit] De mensen in mijn vriendenkring die net zo dachten als jij, ben ik nu dus kwijt als vrienden. Niet aanvallend bedoelt, maar die opvatting heerst nou eenmaal, dat pfeiffer gewoon een paar weekjes uitrusten nodig heeft.. En aangezien ik dus echt wel héél erg ziek was, raakte ik die mensen gewoon kwijt, omdat ze me niet geloofden of vonden dat ik me aanstelde. [/edit]
Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 12:27. |
![]() |
||
Citaat:
ook kan het zijn dat mensen je een tijd niet hebben gesproken en achteraf een soort van "schuld" voelden en daardoor niet meer durfden te bellen. Je zou evt. zelf nog een stap kunnen zetten door die vriendin te bellen en te vragen hoe het gaat enzo. Kijk of het contact daardoor beter wordt. Zo niet, dan is het idd geen echte vriendin en zou ik haar toch maar opgeven.
||
Citaat:
En sorry hoor, maar als jij dat er niet voor over hebt, dan ben je nooit een echte vriend geweest. Ik ben máánden bedlegerig geweest en mijn echte vrienden bleven langskomen, zonder dat ik er om vroeg, omdat ik zelf niet eens de energie had om ze op te bellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De mensen die zo dachten als ik? Daar heb jij niet echt recht van spreken toe hoor. Want ik ben daar wel 100 keer geweest, als het niet meer is. Het enige wat ik probeerde te zeggen dat het ook wel eens van iemands ander zijn kant, in dit geval dus degene met pfeiffer, zou mogen komen om iets af te spreken. Natuurlijk zijn mensen met pfeiffer ziek, dat ontken ik ook helemaal niet. Ik heb ook nooit beweerd dat je alles nog gewoon zou kunnen doen. Maar de persoon waar ik het nu over heb, waarmee ik dus nu niet meer bevriend ben, was niet zo ernstig ziek dat zij niets meer kon doen. Ze heeft zelf gezegd in die tijd, dat ze geen echte pfeiffer had, maar iets wat er op leek. En dan om dan later beschuldigingen naar ons, als vrienden, te maken dat we nooit langskwamen terwijl dat wél gebeurd is, is gewoon een vorm van aandachttrekkerij. Waarmee ik nu niet zeg, dat alle mensen met pfeiffer aandachttrekken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
even daarover: ik kan me niet voorstellen dat wanneer iemand zo ziek bent dat je alleen maar in je bed kan liggen, dat je dan mensen om je heen wil hebben. ik kan me ook voorstellend at vrienden dus denken dat je je rust nodig hebt, en dat dus willen geven. |
![]() |
||
Citaat:
dus met 2½ pil ben je de hele dag fit mar ja je moet ook nog slapen dus hou het maar bij 1¼ pil ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder denk ik dat het ook wel een beetje afhankelijk is van hoe je er zelf mee omgaat. Ik ken je niet, ik weet niet hoe jij doet tegen vrienden ed. Een vriendin van mijn heeft ook pfeiffer gehad (ze ging wel naar school en uit, enz.) en het enige wat zij kon doen was anderen afkatten, uitschelden, enz. Zij was zielig, anderen mochten niks negatiefs tegen haar zeggen ('wees eens stil' oid mocht al niet, want ze was zielig, want ze had pfeiffer (dat zei ze ook letterlijk)), je kon niet zeggen 'ik ben moe' of 'ik voel me niet zo lekker' of soortgelijke dingen, dan kreeg je meteen 'stel je niet zo aan, stom wicht, je weet niet hoe dat voelt, IK wel' oid naar je hoofd (toch jammer dat ik ook best weet hoe dat voelt - 't is alleen geen pfeiffer bij mij) en al dat soort dingen. Nou was ze daarvoor ook niet zo heel lief en toen ze weer beter was ook niet...maar zo'n 'gemene' periode zou voor mij toch ook wel reden zijn om de vriendschap met iemand op te zeggen. Ik bedoel, het is hartstikke rot als je iemand pfeiffer heeft, maar hij of zij is niet de enige op de wereld en ook niet de enige die zich rot kan voelen ed. Dat iemand chagerijnig is, prima, dat ben ik ook wel eens, maar het is niet goed dat op anderen af te reageren. Maar goed, dat kun je zelf ook wel verzinnen, denk ik. Toen ik een jaar of 16 was, ben ik ook veel vrienden verloren, om allerlei verschillende redenen (zie ook posts hier boven, voor mijn mening daarover). Ook wel eens bv. omdat ik buiten schooltijd eigenlijk nooit wat ging/ga doen, omdat ik dan moe was en ben en ook omdat ik daar eigenlijk nooit zin in heb. Ik heb nu zo iets van 'jammer dan', 't is niet anders en mensen die dat niet kunnen respecteren: die hebben pech. Gelukkig zijn er ook mensen die het wel snappen. ![]() Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 22:51. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag PixelDansje | 500 | 04-04-2008 23:18 | |
Psychologie |
Muziektopic #7 Verwijderd | 499 | 26-03-2008 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaaltje]~My Fake Gonzo Dream~ (incl. spelfouten) De Nacht | 0 | 11-06-2006 12:58 | |
Verhalen & Gedichten |
My modern love life Type | 9 | 13-03-2003 21:34 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Losing a piece of my soul,losing...you kaleidoscope | 5 | 11-12-2001 18:48 |