Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 18:53
jetzt
jetzt is offline
ik ben al meer dan 2 maanden hartstikke verliefd op een jongen bij mij op school, gelukkig gaan we als hele goede vrienden met elkaar om...... steeds betere vrienden eigenlijk........
alleen is het nu zo dat een jonger meisje, 1 jaar jongen, ook verliefd is op hem en zo alle tijd die ik met hem kan omgaan inpikt..... ik word zo heel bang dat het nooit wat zou worden, terwijl ik dat zo graag wil.....
moet ik gewoon doorgaan met waar ik aan bezig was=> gewoon als hele goede vrienden doorgaan en zo kijken of er wat uitkomt? of moet ik er wat aan doen en dat meisje wijsmaken dat het nooit wat wordt tussen hen.... zij is 15 en hij is 18??????????????????????????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2004, 19:07
Menahem
Menahem is offline

Als ik jou was liet ik mijn vriendin écht niet haar tijd zonder mij doorbrengen met een ander die nog verliefd op haar is ook!
Oud 20-04-2004, 19:09
jetzt
jetzt is offline
die jongen is niet verliefd op haar, zij is op hem..... ik heb dus concurrentie in de strijd om hem....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:19
In_stilte
In_stilte is offline
Tjah, ik zou zeggen beslis of je je vriendschap (als je met haar bevriend bent) wilt opofferen om een jongen, want ik neem aan dat zij het je niet in dank zal afnemen als je er met hem "vandoorgaat".

Je zou het er ook met haar over kunnen hebben en dan samen een oplossing kunnen vinden, maar je zou natuurlijk ook hard om hard kunnen spelen en er alles aan doen om hem te krijgen....

It's your choice
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:33
Luna
Luna is offline
dat meisje is geen vriendin van haar dus over vriendschap gaat het nu niet. Het gaat erom dat zij concurrentie heeft van dat andere meisje, dat die ook achter dezelfde jongen aanzit.
Ik hou zelf helemaal niet van een concurrentie stijd tussen meisjes en heb ook totaal geen zin om 'de strijd aan te gaan' zegmaar. Als jij goed met hem omgaat kun je er toch wel achter komen wat hij van jou vindt? En anders vraag je aan hem wat hij van dat andere meisje vindt. Dan heb jij in ieder geval duidelijkheid.
Oud 20-04-2004, 19:42
In_stilte
In_stilte is offline
Wanneer ze invloed heeft op dat meisje door haar te zeggen dat ze te jong is voor hem neem ik aan dat ze in elk geval redelijk goede kennisen zijn. Het probleem blijft dus dat ze flinke ruzie zal krijgen als ze op die manier te werk gaat.

Wat mijn punt dus was; Wil je zo'n strijd aangaan ?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:43
jetzt
jetzt is offline
ok dat kan ik wel proberen ja....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:00
sientjuh
sientjuh is offline
Ik denk dat je je beter op die vriend van je kan richten dan op dat andere meisje, probeer uit te vinden offie jou leuk vindt, verleidt 'm enz. Waarom zou je je zo met dat meisje bezighouden? Je vriend komt er waarschijnlijk achter als je onaardig doet tegen dat meisje, en ik denk niet dat hij zoiets nou speciaal leuk van je zal vinden
Oud 22-04-2004, 17:08
jetzt
jetzt is offline
tja.......... gelukkig heb ik binnenkort een galabal waar hij ook naartoe komt... en dat meisje komt dan niet..... misschien kan ik hem dan verleiden....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb een beter idee: i.p.v. De Concurrent ( )te overtuigen dat het niets word tussen haar en hem, kun je hem beter proberen duidelijk te maken dat het wél wat kan worden tussen hem en jou! Misschien vind hij je leuk, maar als je dat niet overduidelijk laat merken (jongens hebben wat dat betreft vaak de intuïtie van een kiezelsteentje), denk hij dat je misschien liever alleen goede vrienden met hem wilt zijn, en stapt hij naar De Concurrent voor het serieuzere werk. Trek de stoute schoenen aan en zeg het 'm gewoon recht in z'n gezicht (op het gala, terwijl er een romantisch nummer gedraait word? betere sfeer kun je je niet wensen!). Jullie kunnen het goed met elkaar vinden dus hij zal je heus niet uitlachen as hij toch niets voor je blijkt te voelen. Je kan beter spijt krijgen van het feit dat je het hem hebt gevraagt en bent afgewezen, dan van het feit dat jij niets durfde te zeggen waardoor hij "ja" zei tegen De Concurrent die na het gala aan hem vroeg of hij iets in haar zag. ("had-ik-nou-maar....")
Oud 22-04-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-04-2004 @ 22:29 :
(jongens hebben wat dat betreft vaak de intuïtie van een kiezelsteentje)
Ik had hier niet 5 regels commentaar staan.

maar om de vrede te bewaren.....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:57
Verwijderd
ik sluit me aan:
Waarom achter een jongen aangaan, als je ook kunt zorgen dat hij achter jou aan zit?

Ik zou me niet zo bezig houden met dat meiske, maar richt je op hem! Als hij jou ook leuk vindt, wordt het wel wat, zo niet, da's dan wel slikken, maar nooit geschoten is altijd mis!

Veel sucses!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:
In_stilte schreef o.a:
Tjah, ik zou zeggen beslis of je je vriendschap (als je met haar bevriend bent) wilt opofferen om een jongen, want ik neem aan dat zij het je niet in dank zal afnemen als je er met hem "vandoorgaat".
Ik ben van mening; 'Wie het eerst komt, wie het eerst maalt(d?)"
Het zou geen vriendschap moeten bederven, dan is het geen vriendschap... er is voor jullie allebei een andere te vinden, dus zijn jullie gelijk, en is het dan dus zo simpel... wie het eerste komt. Ik hoop dat je vriendschap sterk genoeg is....

Alternatieve strategie... (waarschijnlijk al genoemd) Vertel hem dat je hem leuk vindt, dat hij er opzicht niets mee hoeft te doen, dat je vrienden wilt blijven.. of meer maar dat is bij hem. Vertel hem daarbij ook dat het andere meisje hem ook leuk vindt, en je het 'm daarom "wat eerder" verteld.......
Je ziet wel wat er gebeurd, hij zal eerlijk kiezen. Of niet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-04-2004 @ 22:29 :
ik heb een beter idee: i.p.v. De Concurrent ( )te overtuigen dat het niets word tussen haar en hem, kun je hem beter proberen duidelijk te maken dat het wél wat kan worden tussen hem en jou! Misschien vind hij je leuk, maar als je dat niet overduidelijk laat merken (jongens hebben wat dat betreft vaak de intuïtie van een kiezelsteentje), denk hij dat je misschien liever alleen goede vrienden met hem wilt zijn, en stapt hij naar De Concurrent voor het serieuzere werk. Trek de stoute schoenen aan en zeg het 'm gewoon recht in z'n gezicht (op het gala, terwijl er een romantisch nummer gedraait word? betere sfeer kun je je niet wensen!). Jullie kunnen het goed met elkaar vinden dus hij zal je heus niet uitlachen as hij toch niets voor je blijkt te voelen. Je kan beter spijt krijgen van het feit dat je het hem hebt gevraagt en bent afgewezen, dan van het feit dat jij niets durfde te zeggen waardoor hij "ja" zei tegen De Concurrent die na het gala aan hem vroeg of hij iets in haar zag. ("had-ik-nou-maar....")

Ik kan het niet beter zeggen Perfecte post
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:44
AngelLena
AngelLena is offline
Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan hem. Als hij verder geen gevoelens voor jou heeft dan houdt het hele verhaal natuurlijk snel op, maar het is wel zaak om daar achter te komen. Je kan daarmee beginnen door hem te vertellen dat je het rot vind dat dat meisje hem van jou afpakt of dat dat iig zo voelt, zonder verliefdheid erbij te betrekken in de eerste instantie. Dat je jullie momenten samen erg begint te missen. Als hij hierop reageert met dat je je niet zo aan moet stellen ed, dan is zijn keuze duidelijk, weet je genoeg. Biedt hij zijn excuses aan en laat hij weten om meer tijd voor jou vrij te maken, dan kan je nog eens verder gaan kijken. Maar ook niets overhaast doen, als hij het gevoel krijg geforceerd te raken dan verlies je hem er alleen maar mee, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Zo af en toe iets laten doorschemeren werkt vaak wel aardig.
Oud 25-04-2004, 10:54
Talon
Talon is offline
Citaat:
jetzt schreef op 20-04-2004 @ 19:53 :
ik ben al meer dan 2 maanden hartstikke verliefd op een jongen bij mij op school, gelukkig gaan we als hele goede vrienden met elkaar om...... steeds betere vrienden eigenlijk........
alleen is het nu zo dat een jonger meisje, 1 jaar jongen, ook verliefd is op hem en zo alle tijd die ik met hem kan omgaan inpikt..... ik word zo heel bang dat het nooit wat zou worden, terwijl ik dat zo graag wil.....
moet ik gewoon doorgaan met waar ik aan bezig was=> gewoon als hele goede vrienden doorgaan en zo kijken of er wat uitkomt? of moet ik er wat aan doen en dat meisje wijsmaken dat het nooit wat wordt tussen hen.... zij is 15 en hij is 18??????????????????????????
dat leeftijdsverschil maakt niets uit
als het niks word door dat meisje, dan horen jullie ook neit bij elkaar.
Als hij echt gek is van jou, dan kijkt hij niet naar dat meisje, en doet hij dat wel, dan geeft hij geen moer om je.
Maar dit wil je vast niet horen he..
dus..

hij word toch niet verliefd op zo'n jong meisje!
jij bent veel leuker, blablabla

Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 11:51
Susanne
Susanne is offline
Wat is er mis met concurrentie, ik vind dat altijd wel leuk moet ik zeggen.. Beetje moeite doen geeft toch ook voldoening, en trots dat je 'm aan de haak geslagen hebt
Oud 26-04-2004, 07:36
[CP]X-Ray Cat
[CP]X-Ray Cat is offline
Citaat:
Ik zou niet beginnen over dat leeftijdsverschil hoor, wat maakt dat ene jaar nou uit? Als het nou om een kleuter ging ofso, zou je een kans maken, maar een 15 jarige meid heeft toch wat meer verstand in d'r hoofd (neem ik toch aan).

Eigenlijk twijfel ik eerder aan jou, om op zo'n belachelijke manier je concurrentie uit te gaan schakelen... Nee.

Praat gewoon met die gast, zeg dat je hem toch wat leuker dan leuk vind en vraag om duidelijkheid.
Oud 27-04-2004, 23:17
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
of moet ik er wat aan doen en dat meisje wijsmaken dat het nooit wat wordt tussen hen.... zij is 15 en hij is 18??????????????????????????
Hahaha bitch

En alsof 15 of 16 zoveel verschil maakt??!
Oud 29-04-2004, 23:44
kayce
kayce is offline
Ik vind wel dat er weer verschil zit tussen 15 en 16, maar ze hoeft inderdaad niet zo te bitchen over dat meisje omdat ze 15 is en zij toevallig een jaartje ouder.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 09:19
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 22-04-2004 @ 23:08 :
Het zou geen vriendschap moeten bederven, dan is het geen vriendschap...
Sommige mensen denken hier toch anders over

ontopic:
Ik zou het met hem erover hebben... vertel het hem rustig, meer kan je denk ik niet doen...

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten