Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 13:30
Wasp
Wasp is offline
ik zit met een probleem. ik weet dat een andere jongen mijn vriendin leuk vindt. Ze kunnen verder goed met elkaar opschieten, en ze zien elkaar ook regelmatig. ze weet zelf ook dat hij haar leuk vindt, want op ameland (iets met school) heeft hij open kaart gespeeld.

Als ze er dan over praat met mij wat ze bv. die dag heeft gedaan, en de jongen zijn naam valt, dan krijg ik zo'n ongelooflijk kutgevoel in m'n maag, en ik heb geen idee waarom. Als ik dat dan tegen mn vriendin zeg, dat ik me kut voel op dat soort momenten, dan gaat ze zich ook kut voelen. Ik vertrouw haar voor 100 %, dat is het niet.

Verder, al gaat het om iets heel kleins, bv dat ze de stad in gaat met vriendinnen (dus niet met mij), op dat soort momenten voel ik me ook al niet echt tof.

wie o wie herkent dit gevoel en weet er wat aan te doen?
Oud 09-05-2004, 13:40
suikerprinses
suikerprinses is offline
Dit is voor mij wel een beetje een bekend probleem.

Mijn exvriendje had een ex, die hem nog helemaal leuk vond. Ze gaf dat ook eerlijk toe, en tegelijktijd zat ze mij zwart te maken.
Zij zagen elkaar ook geregeld, en ik baalde daar iedere keer weer van.

Praat er gewoon met je vriendin over. Ik denk dat dat het enige is dat helpt...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 13:44
ZerO
ZerO is offline
Je bent duidelijk extreem jaloers en misschien moet je hulp zoeken. Het klinkt negatief maar zo wordt het gevoel minder en gaat je relatie hier niet kapot aan op den duur.
Oud 09-05-2004, 13:46
Jordi
Jordi is offline
Ik heb geen vriendin ofzo, dus ik kan je gevoel ook niet echt herkennen, maar ik kan me er wel enigszins iets bij voorstellen. Wat ik alleen niet helemaal snap, is waarom je het zo erg vindt. Als je haar voor 100% vertrouwt, dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat er iets gebeurt ofzo, dus wat is dan het probleem?

Persoonlijk denk ik dat je haar misschien toch niet helemaal 100% vertrouwt (wat mij niet zo erg lijkt) en dat je toch bang bent dat er iets gebeurt tussen hun. Ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen. Jij bent inderdaad gewoon jaloers en zij zal (als ze goed met elkaar op kunnen schieten) het contact met die jongen echt niet zomaar verbreken.

Heb je enig idee waarom je het ook niet zo'n geniaal idee vindt als ze gewoon met haar vriendinnen wat gaat doen? Is dat omdat je bang bent dat ze dan andere jongens ontmoet, of omdat ze met hen wel leuke dingen doet en met jou misschien niet (weet ik niet) of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 13:59
Wasp
Wasp is offline
Kijk, ik heb gewoon niemand anders waar ik echt mee omga, op m'n vriendin na dan.. En zei dus wel. Misschien dat ik daar jaloers op ben ofzo.

Maar nee, het is niet dat ik bang ben dat ze andere jongens ontmoet ofzo.. Het is dus wel zo dat ik baal dat ze niet met mij de stad in is, en dat ze op DAT moment veel lol heeft in de stad (zonder mij)
Oud 09-05-2004, 14:20
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
dit herken ik echt een kutgevoel en wat kun je er aan doen bar weinig... heb het ook als ze smst en er staat bijvoorbeeld een keer niet in ik hou van je (hvj) dan zoek ik er altijd direct wat achter tja is fout mja gebeurt en wat kun je er aan doen niks.. verder als die jongen achter der aan zit jah... gewoon lekker met de knuffelens als hij het ziet hij moet weten dat ze van jou is en dat hij daaar niet zomaar tussen kan komen!

Groeten
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 14:21
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Wasp schreef op 09-05-2004 @ 14:59 :
Kijk, ik heb gewoon niemand anders waar ik echt mee omga, op m'n vriendin na dan.. En zei dus wel. Misschien dat ik daar jaloers op ben ofzo.

Maar nee, het is niet dat ik bang ben dat ze andere jongens ontmoet ofzo.. Het is dus wel zo dat ik baal dat ze niet met mij de stad in is, en dat ze op DAT moment veel lol heeft in de stad (zonder mij)
Mja, dat kan ik me best wel voorstellen. Ik denk dat het al heel wat zou schelen als je ook nog andere vrienden had. Dan ben je tenminste niet zo afhankelijk van haar. Maarja, vrienden maak je natuurlijk niet zomaar.
Misschien kun je echter toch proberen om af en toe iets mee te doen met wat mensen van je school/werk die je wel aardig lijken.

En anders moet je misschien ook wat vaker met je vriendin iets doen? Dan lijkt het misschien ook minder erg als ze een keertje niet met jou is...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 14:23
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 09-05-2004 @ 15:20 :
dit herken ik echt een kutgevoel en wat kun je er aan doen bar weinig... heb het ook als ze smst en er staat bijvoorbeeld een keer niet in ik hou van je (hvj) dan zoek ik er altijd direct wat achter tja is fout mja gebeurt en wat kun je er aan doen niks..
Hoe ga jij met dat gevoel om dan? Want volgens mij hebben we precies hetzelfde.

Ennuhm nee ik heb die jongen nog nooit gezien dus t zal ook wel nooit voorkomen dat we met z'n 3en bij elkaar zijn ofzo.
Oud 09-05-2004, 14:23
Dree
Dree is offline
Citaat:
Wasp schreef op 09-05-2004 @ 14:59 :
Kijk, ik heb gewoon niemand anders waar ik echt mee omga, op m'n vriendin na dan.. En zij dus wel. Misschien dat ik daar jaloers op ben ofzo.
.....Het is dus wel zo dat ik baal dat ze niet met mij de stad in is, en dat ze op DAT moment veel lol heeft in de stad (zonder mij)
Dáár moet je echt wat aan doen!
Oud 09-05-2004, 14:26
Wasp
Wasp is offline
Nah kijk ik heb wel genoeg mensen op school waar ik wel mee omga enzo, tis niet zo dat ik zo'n eenzame kluizenaar ben..

Op school is het allemaal jofel, op het werk ook.. Kijk het is gewoon..

Ik werk 3 avonden in de week, voor de rest zit ik op school, dat betekent dat er maar 2 avonden, + het weekend over zijn. En ja, dan ben ik eigenlijk altijd bij haar..
Oud 09-05-2004, 14:36
Jordi
Jordi is offline
Jij kunt dus niet zo vaak bij haar zijn als je zou willen (denk ik) en dus ben je jaloers op mensen die dus wel bij haar kunnen zijn. Tja, dat kan ik wel begrijpen.
Het schijnt geloof ik dat dat gevoel van verliefdheid (en dus de hele tijd bij haar willen zijn) met de tijd afneemt, dus misschien is dat bij jou straks ook. (hoewel ik niet weet hoe lang jullie al iets hebben)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 14:37
Wasp
Wasp is offline
7,5 maand.. en ik voel nog steeds die verliefdheidsvlagen af en toe.
Oud 09-05-2004, 14:44
Jordi
Jordi is offline
Tja, das al wel lang dan...

Ik weet het ook niet zo goed. Het probleem is dus eigenlijk dat je haar niet zo vaak ziet als je zou willen (toch?), maar je kunt haar gewoon niet vaker zien. Ja... das best vervelend. Misschien kun je toch proberen je horizon zeg maar wat te verbreden door andere vriendschappelijke contacten en misschien dat je haar dan minder gaat missen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 14:55
Wasp
Wasp is offline
Jah denk idd dat ik daar maar eens aan moet gaan werken dan..
Oud 09-05-2004, 21:22
never mind
never mind is offline
ok... ongeveer mijn verhaal:

ik kan het goed vinden met een jongen. We hebben verder gewoon niks, geen verliefdheid of iets dergelijks, alleen lol. Toch is mijn vriend elke keer verschikkelijk pissed als ik zn naam noem. Opzich vind ik dat hij hier maar aan moet wennen. Ik wil ook nog wel andere mannelijke vrienden hebben, wil geen jongens-verbot krijgen ofzo. Mijn vriend wil eigenlijk dat ik het contact met die jongen verbreek... Letterlijk gezegt... Dat doe ik dus echt niet...

mja...

ik zou je vriendin accepteren en hoogstens tegen haar zeggen dat het haar leven is maar of ze wel een beetje rekening wilt houden met jouw gevoelens.... Dat lijkt me redelijk, toch?

*slecht lopend verhaal...*

Laatst gewijzigd op 09-05-2004 om 21:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten