Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2001, 18:12
John Sickbock
John Sickbock is offline
Soms zie je de ogen van katten 'gloeien'. kheb het zelf nooit gezien (in het donker), maar wel eens gehoord dat het zelfs in het donker gebeurd. Dus het kan niet alleen weerkaatsing zijn. wie kan me hier wat meer over vertellen? het zag er best eng uit die ene x en ik wil graag weten wat het nou precies is...
Oud 12-05-2001, 19:49
ginger
ginger is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Soms zie je de ogen van katten 'gloeien'. kheb het zelf nooit gezien (in het donker), maar wel eens gehoord dat het zelfs in het donker gebeurd. Dus het kan niet alleen weerkaatsing zijn. wie kan me hier wat meer over vertellen? het zag er best eng uit die ene x en ik wil graag weten wat het nou precies is...

katten hebben een soort reflector in hun ogen die het ligt weerkaatsen, zodat ze veel beter kunnen kijken in het donker. en over dat donker en hun gloeiende ogen, echt donker is het dan niet, want anders zou je helemaal niks zien, ja en dan doen hun ogen het natuurlijk ook niet meer. snap je?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2001, 21:26
John Sickbock
John Sickbock is offline
Hoe kun je door een reflector die het licht naar de toeschouwer kaatst nou beter zien?
Oud 13-05-2001, 14:36
ginger
ginger is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Hoe kun je door een reflector die het licht naar de toeschouwer kaatst nou beter zien?

nou het normale licht valt erin en ook nog eens het licht dat weerkaatst wordt valt in het oog. daardoor krijgt de kat dubbel zoveel licht in de ogen en kan hij dus beter zien in het donker? snap je?

Met citaat reageren
Oud 13-05-2001, 20:37
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
ginger schreef:
nou het normale licht valt erin en ook nog eens het licht dat weerkaatst wordt valt in het oog. daardoor krijgt de kat dubbel zoveel licht in de ogen en kan hij dus beter zien in het donker? snap je?
ik snap wat je bedoelt, maar ik geloof niet dat je gelijk hebt. Als je iets ziet komt dat doordat er licht in je ogen valt, en licht dat in jouw ogen valt valt niet in die van de kat, en die ziet dus niet beter.
Oud 14-05-2001, 12:46
ginger
ginger is offline
tuurlijk heb ik wel gelijk, want door die reflectoren valt er dubbel zo veel licht in de ogen van de kat. en hoe meer licht er in de ogen valt hoe beter je kan zien! dat is toch logisch.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2001, 12:48
ginger
ginger is offline
sorry ik snap alleen niet het stukje. het licht dat in jouw ogen valt, valt niet in de ogen van de kat. kan je me dat ff uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2001, 15:24
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
ginger schreef:
sorry ik snap alleen niet het stukje. het licht dat in jouw ogen valt, valt niet in de ogen van de kat. kan je me dat ff uitleggen?
Met genoegen

een reflector in de ogen van een kat zou helpen als hij licht, dat anders niet in de katte-ogen zou vallen, er wel in zou laten vallen. maar deze reflector lijkt het licht juist van de kat vandaan te sturen, namelijk naar jouw ogen.

hmmm niet zo duidelijk vrees ik, nog een poging dan maar
Je kunt alleen iets zien door licht op te nemen, dat geldt ook voor camera's. en als je licht uit de ogen van de kat ziet komen, is het natuurlijk niet opgenomen door de kat. (dan zou het er niet meer zijn, en kon je het dus ook niet zelf opnemen)
Al het licht dat de kat in jouw ogen kaatst (en erlangs enzo) komt niet in de katte-ogen, en helpt dus helemaal niet voor het beter zien.

hmmmm ik hoop dat het zo duidelijk is, anders zeg je het maar. dit moet toch goed uit te leggen zijn lijkt me, dus als dit niet duidelijk is probeer ik het gewoon opnieuw
Oud 16-05-2001, 09:55
ginger
ginger is offline
oh bedoel je het zo! nu snap ik het. ja hoe dat eigenlijk zit weet ik ook niet, maar dit verhaal heb ik tehoren gekregen bij bio. maar niet al het licht wordt extra in het oog weerkaatst, maar wel een groot gedeelte.
ja het kan natuurlijk ook zijn dat die reflector werkt als een soort zoeklicht maar dat lijkt me een beetje ver gezocht.

groetjes Ginger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten