Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 14:35
M1ch43l
M1ch43l is offline
Ik zit nu op het sprengeloo in apeldoorn (rot school).

Daarvoor waren wij een andere school, totdat we gefuseert waren met die grote K*t school..

Nu is het dus alsmaar erger geworden..

Eerst mochten we van het schoolplein af bij 2 of meer tussenuren, nu niet meer..

en nu mogen we ook geen diskman meer luisteren in de aula.. Bepaalde groepen op onze school (gothic, metalheads) mogen hun siraden niet meer dragen..

en nu mogen de meisjes ook geen korte rokjes / truitjes enz aan..

Nu mijn vraag: MAG die school al die regels wel stellen ivm de kleren, siraden enz ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2002, 14:44
Black Reina
Black Reina is offline
op wat voor schoool zit jij?? belachelijk! maar volgens mij kunnen ze dit gewoon make
gelukkig moge we bij ons zoveel mogelijk sieraden om en mag je je kleden zoals je wilt en vannet schoolplein af wanneer je wilt, discman mag ook
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 14:53
tacidvs
tacidvs is offline
Ga dan naar een andere school als je huidige je niet aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 14:55
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ga dan naar een andere school als je huidige je niet aanstaat.
en wat als het verder wel een hele goede school is, waar ze goed les geven en goede uitleg geven etc??
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:14
Verwijderd
Discman kan ik me ergens nog wel voorstellen. Dat goths etc. geen sieraden meer mogen dragen vind ik belachelijk. ik weet ook niet zeker of het wel mag. Moet ik ff navraag naar doen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:18
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Black Reina schreef:

en wat als het verder wel een hele goede school is, waar ze goed les geven en goede uitleg geven etc??
Dan moet je consequenties gaan trekken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:33
Balance
Balance is offline
discman en van schoolplein af mogen we ook niet...

en van een andere klas hoorde ik ook dat ze daar sommige gothic's gewoon flink naaien met 'jouw soort staat me niet aan' en daarom maar extra vaak eruit sturen of lage cijfers geven...

hoorde pas ook van iemand dat ze voortaan lange jurkjes en rokken aan moest doen van een docent, mja... niet dat ze d'r wat van aan trekt

maar alle sieraden enzo mag allemaal wel gewoon, dat vind ik wel heel stom!!! kdenk eigenlijk dat de school dat niet kan maken, je doet niks wat niet mag ofzo of uitlokt tot iets wat niet mag.....
Oud 16-05-2002, 15:59
Boogie
Boogie is offline
jullie worden iig de vrijheid van meningsuiting ontnomen. Maar het verbieden van walkmans mag en het niet mogen van dragen van bepaalde kleding mag volgens mij helaas ook, omdat het op sommige scholen verplicht is een uniform te dragen
Oud 16-05-2002, 17:33
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Ik vind het zwaar onzin. ik mag altijd van hetschoolplein af, ook wel in 1 tussenuur, of tussen de lessen door. Dickman is ook geen probleem, als je hem maar niet te hard zet in de klas, anders hebben anderen er last van. sieraden mag je zelf weten, korte rokjes en truitjes ook.
Oud 16-05-2002, 20:15
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik vind die regel van kleding echt belachelijk. Als school verbiedt je dan toch gewoon je leerlingen om zichzelf te zijn. Ze kunnen niet zeggen dat bijv. gothics zich niet zo zouden mogen kleden. Dan moeten ze gewoon alle kledingstijlen verbieden en iedereen een schooluniform laten dragen, maar niet zeggen van jullie wel maar jullie niet.

Bij ons mag je gelukkig zelf weten wat je aantrekt. Ik geloof alleen dat als een meisje echt een heel kort truitje aan heeft dat 't ongeveer een bh is dat er wel iets van wordt gezegd.

Je mag ook altijd 't plein af bij ons. Behalve als je in de 1e en de 2e klassen zit. Maar ik kan me nog herinneren dat daar niet op gecontroleerd werd.

Discmans enzo mag je niet in 't klaslokaal op. Maar leraren zeggen er alleen wat van als ze echt met de les gaan beginnen of bezig zijn. In de gangen mag je er ook geen op (wordt ook vaak nooit iets van gezegd) In de aula maken ze er geen probleem van.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:48
M1d0
M1d0 is offline
Dat van weglopen op van het schoolplein vind ik ook pure onzin. Volgens mij mag het ook niet bij onze school maar iedereen doet waar 'ie zin in hebt...

Maar als je weggaat (tandarts), dan moet je dus zeker melden dat je weggaat. Echt belachelijk....

En die sieraden. Pff, ook onzin...
Oud 17-05-2002, 10:45
Verwijderd
wat voor scholen zitten jullie allemaal zeg

ik mag dragen wat ik wil
ik mag van het schoolplein af wanneer ik wil (behalve als ik les heb natuurlijk)
en ik mag ook muziek luisteren in de aula ja niet tijdens de les maarja dat spreekt ook wel voor zich

en ik d8 dat onze school streng was
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 12:23
Aurora
Aurora is offline
Jezus wat een middeleeuws gezeik zeg
Oud 20-05-2002, 14:17
Suusjuh
Suusjuh is offline
Bij ons mag je altijd van het schoolplein af (okeej als je eerste en tweede klasser bent niet, ook wel logisch maybe). Zelf in de pauzes, we moeten het allemaal zelf weten.

Discmans/telefoons/ander elektrische apparaten mag op mijn school ook niet, het is zelfs verboden, Je MOET en ZAL je mobiel uitzetten anders wordt het maar een weekje corveeen.

Dat met die kortje rokjes en truitjes ken ik ook. Zo had ik vorig jaar zomer ook een kort rokje aan. Toen zei m'n mentrix ten me: "suus als je op deze school gerespecteerd wilt worden moet je eens fatsoenlijke kleding dragen, dit ziet er niet uit! Het lijkt wel of je op vmbo zit ofzo" Toen hebbik dus ook de hele zomer demonstratief alleen maar korte rokjes aangehad, en het liefst in zo'n felle kleur dat ze er blind van werd!!

De sieraden bij ons op school valt allemaal nog wel mee. Alleen als die gotic-luitjes (zo noemt men dat tog) gaan zwemmen/gymen/fietsen/hardlopen/etc moeten die sieraden wel af maar dat lijkt me eigenlijk wel heel normaal.

Voor de rest valt het allemaal nog wel meej...
Oud 20-05-2002, 14:27
Souris
Souris is offline
Citaat:
M1d0 schreef:
Dat van weglopen op van het schoolplein vind ik ook pure onzin. Volgens mij mag het ook niet bij onze school maar iedereen doet waar 'ie zin in hebt...

Maar als je weggaat (tandarts), dan moet je dus zeker melden dat je weggaat. Echt belachelijk....

En die sieraden. Pff, ook onzin...
vrij logisch dat je je moet melden als je weggaat.
stel je voor dat er brand uit breekt dan moeten ze wel weten waar iedereen is...
Oud 20-05-2002, 15:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
crazyellow schreef:

vrij logisch dat je je moet melden als je weggaat.
stel je voor dat er brand uit breekt dan moeten ze wel weten waar iedereen is...
nou, bij ons zit er maar heel soms iemand in het concierge hok en toch moet je je afmelden. tja... als er niemand zit en er is ook geen administratie aanwezig (die is d'r tot 10.00 uur) dan gaan de meesten met een tandarts/dokter afspraak of als ze ziek zijn toch echt naar huis hoor!
Gevolg: niemand meldt zich tegenwoordig meer af en alles wordt een zooitje...
Vaak, als je je dan toch afmeld, schrijven ze niet eens wat op... ze geven je alleen een briefje mee die je ouders moeten ondertekenen, dat je wel exact op dát tijdstip weg was gegaan, en niet nog 10 minuten had gespijbeld
dus met een mogelijk brand, hebben ze niks aan dat systeem!

bij mijn vriendin werd pas nog naar huis gebeld, waar ze was. zat ze ff in de mediatheek, de les was nog niet eens 10 minuten bezig, terwijl ze de uren daarvoor gewoon op school was...
en de docent had d'r nog niet gemist, alleen de locatieleider. Werd ie woest tegen d'r ouders dat ze zich niet had afgemeld enz.... bleek ze gewoon op school te zitten, dus ouders ook ongerust waar hun dochter was...
stom systeem!
Reageren

Regels voor berichten