Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 21:58
Verwijderd
Ok, dit wordt een beetje lastig uitleggen maar ik ga het proberen...

Ik heb 2 hele goede vriendinnen... beste vriendinnen kan ik wel zeggen... we deden eerst altijd dingen met zijn 3-en... nu heb ik 1 van deze vriendinnen (M noem ik haar even) al een hele tijd niet gezien, en dat komt omdat ze ander werk heeft, waar ze het heel druk mee heeft... naja dat kan natuurlijk.
Maar nu heeft ze bij haar nieuwe werk, ook nieuwe vrienden gemaakt (altijd leuk natuurlijk) en gaat ze op het moment dus meer met hun om dan met ons... Is op zich geen probleem... Alleen wil ze dus nooit tegelijk met die vrienden en met ons afspreken, en wij vonden dat een beetje raar... ik bedoel, je kan ons toch gewoon voorstellen? Maja... goed... Als ze dat niet wil kan dat natuurlijk... maar nu hoorde ik van een ander meisje dat we goed kennen de echte reden...
M had haar gebeld om af te spreken, maar ze kon niet... toen zei dat meisje, dan bel je hun toch om te vragen of ze meegaan... en toen zei ze het volgende (dit ging over mijn andere beste vriendin) Nee, want zij is cantonees en mijn vrienden mogen geen cantonesen (ze is zelf dus chinees alleen dan mandarijns en wenzhounees)... Dit vind ik dus echt BELACHELIJK! Dat is toch hardstikke racistisch... En mij neemt ze dus neit mee omdat ik nederlands ben en dat is al HELEMAAL erg blijkbaar...
Ik vind het heel erg raar dat ze het bij die andere mensen niet voor ons opneemt aangezien we toch haar beste vriendinnen zijn, maar blijkbaar doet ze dus met hun mee... Dan is zij toch precies hetzelfde bezig? Dat betekent dus dat zij ook racistisch is! Ze discrimineerd dus gewoon haar beste vriendinnen!

Wat vinden jullie hier nou van?

(ik hoop dat het verhaal een beetje te begrijpen is...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 22:03
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Dat noem ik geen beste vriendin hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:08
Verwijderd
Nee dat dacht ik dus net ook... heb het net pas gehoord dat ze dit gezegd heeft en ben echt heel erg geschrokken...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:18
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nou, ik vind het echt een raar verhaal. Ik snap er echt helemaal niks van. Als ik vrienden zou hebben die mijn andere vrienden niet willen ontmoeten omdat ze een andere huidskleur hebben, uit een ander land komen, een andere sexuele geaardheid hebben, of wat voor reden dan ook, dan zou ik ze niet meer als vrienden hoeven!

Toch zou ik het voor de zekerheid eens aan haar zelf vragen, en dan meteen vragen wat zij er zelf van vindt (ik snap mensen die zoiets doen echt niet ).
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:23
Verwijderd
naja wat mijn beste vriendin dus die canto... is het helemaal raar vind ik... want ze zijn dus allebei chinees... spreken dezelfde taal enzo. alleen is de een canto en de ander mandarijns/whenzhounees weet neit of je het zo schrijft) Ik bedoel, in princiepe zelfde nationaliteit... en dan nog
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:28
miro
miro is offline
Misschien was t helemaal niet zo serieus bedoeld. Ik kan zelf ook wel ns van die lompe opmerkingen maken voor de lol (kbedoel, zij noemen mij dan ook kaaskop enzo, is gewoon lachen)

Ik denk dat je haar zelf om uitleg moet vragen. Als t echt serieus is bedoeld slaat het natuurlijk helemaal nergens op, dan is ze jou niet waard. Ik zou tenminste niet met een racist willen omgaan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:29
Boeing 747-400
Citaat:
niesssah schreef op 31-03-2004 @ 23:23 :
naja wat mijn beste vriendin dus die canto... is het helemaal raar vind ik... want ze zijn dus allebei chinees... spreken dezelfde taal enzo. alleen is de een canto en de ander mandarijns/whenzhounees weet neit of je het zo schrijft) Ik bedoel, in princiepe zelfde nationaliteit... en dan nog
Niet lullig bedoelt, maar volgens mij zou ik het verschil niet eens kunnen zien...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:31
miro
miro is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 31-03-2004 @ 23:29 :
Niet lullig bedoelt, maar volgens mij zou ik het verschil niet eens kunnen zien...
Dat was ik ook al aan het denken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:41
Verwijderd
haha, nou dat is dus ook zo, je ziet helemaal geen verschil... mijn vriend is ook chinees en die schijnt dan weer singaporenees te zijn, maar ik zie echt geen verschil... en dat maakt het dus nog veel stommer!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:43
Boeing 747-400
Citaat:
niesssah schreef op 31-03-2004 @ 23:41 :
haha, nou dat is dus ook zo, je ziet helemaal geen verschil... mijn vriend is ook chinees en die schijnt dan weer singaporenees te zijn, maar ik zie echt geen verschil... en dat maakt het dus nog veel stommer!
Mensen beoordelen op zulke zaken is sowieso al erg dom.... Ik zou er echt snel eens met haar over gaan praten. Dan heb je wat duidelijkheid. Ik vraag me trouwens af waarom ze dan niet met cantonese chinezen willen omgaan? Is er daar een soort van 'strijd' tussen de onderlinge bevolkingsgroepen? ( ik had hier toch bijna soorten geschreven )
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik zou het maar gewoon aan die vriendin zelf vragen, klinkt een beetje dom dit, ze zal vast wel een reden hebben als ze dit al echt gezegd heeft.

Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 31-03-2004 @ 23:29 :
Een Chinees zal misschien het verschil tussen een Duitser en een Nederlander ook niet zien, terwijl dat ook iets is wat veel Nederlanders nogal een verschil vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je avatar van Pucca vind ik trouwens errug vet
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:49
Verwijderd
Zelfde taal is volgens mij niet zo, zitten wel verschillen tussen volgens mij.

Ik snap het wel hoor, het gaat niet om haar mening, zij weet hoe die andere vrienden over nederlanders/cantonezen denken. En ze wil gewoon geen ruzie tussen jullie. Misschien heeft ze het wel eens voor jullie opgenomen, maar weet ze dat het geen zin heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 23:01
Verwijderd
@ gespleten geest: Thnx

Maar ze spreken dus wel dezelfde taal... (normaal spreken mandarijnse chinezen mandarijns, maar M en die beste vriendin spreken allebei canto) en mijn vriend en die cantonese beste vriendin zeggen dus ook dat ze het verschil neit zien of iemand canto is of mandarijns of iets anders... En ik snap dus niet dat ze met mensen wil omgaan die discrimineren terwijl ze die beste vriendin neit eens kennen... je kan toh niet zeggen ik mag geen cantonese mensen terwijl je niet eens weet hoe ze is? En ik heb tot nu toe nog nooit van een strijd gehoord tussen canto's en mandarijnen terwijl ong. mijn hele vriendenkring bestaat uit chinesen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 23:31
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Net als de rest denk ik dat je beter uitleg kunt vragen ja. Blijft ze koppig dan is het misschien handig om je vriendschap te 'herevalueren'.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 23:48
Verwijderd
ik heb dus rustig om uitleg gevraagd maar ze zegt dat het niet zo is... en daarna is het uitgelopen in ruzie ook om andere dingen die er gebeurd zijn... en nu... weet ik dus ff niet meer wat ik met haar aanmoet... Ik ben echt teleurgesteld nu...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 23:56
_Moby_
_Moby_ is offline
best raar dat je zoveel Chinesen in je vriendengroep hebt , zo veel wonen er toch niet in Nederland...

Maar die mensen waar M mee om gaat (die dus misschien de oorzaak van het rascistische gedrag van M zijn), waar komen die vandaan? Gewoon Nederlanders of ook Chinees?
Oud 01-04-2004, 00:10
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 01-04-2004 @ 00:56 :
best raar dat je zoveel Chinesen in je vriendengroep hebt , zo veel wonen er toch niet in Nederland...
Mijn ma had het daar een half jaar geleden over.
Zij: Ik zie ze heel veel. Je moet er maar eens op letten.
Was mij nl ook niet opgevallen, maar als je erop gaat letten..

Valt het nog niet zo erg op

Ontopic: ik zou gezien de situatie een tijdje wachten en kijken wat er gebeurd. Wie weet gooi je anders olie op het vuur terwijl je het goed bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 06:50
Verwijderd
Nou eigenlijk zijn er heel veel chinesen in Nederland... loop bijv maar een door Amsterdam, en dat met name door china-town Van die andere groep weet ik dat het ook chinesen zijn, maar neit precies welke afkomst verder... Ik voel me wel echt heel erg rot over die ruzie gister, want zo was het dus niet bedoeld... Heb ook echt heel weinig geslapen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:38
belledonne
belledonne is offline
ik heb de andere reacties niet allemaal gelezen, maar het zou goed kunnen dat je het verkeerd begrepen hebt.. je zou het namelijk ook zo kunnen zien:

je vriendin wil niet dat jullie met elkaar in contact komen, omdat haar vrienden cantonezen en nederlanders niet mogen. maar het kan best zijn dat ze jullie heel aardig vind, en die andere vrienden apart ook. ze brengt jullie niet met elkaar in contact omdat ze niet wil dat jullie door haar vrienden gediscrimineerd zouden worden, dus in dat geval zou ze jullie tegen haar "discriminerende" vrienden willen beschermen..
want ze heeft toch niet gezegd dat zijzelf niet van cantonezen en nederlanders houdt? (lijkt me sterk trouwens want anders zouden jullie ook geen vriendinnen zijn )

t kan natuurlijk ook zijn dat IK het verkeerd begrepen heb, want ik weet niet op wat voor toon je vriendin het vertelde..

wat die hele discussie hieromheen betreft, welke chinezen met wie om zouden gaan; die vrienden van je vriendin komen zelf uit china en kennen (denken ze) de verschillen tussen de ene chinees en de andere, ik zou ze daarop niet beoordelen want zij komen toch zelf uit china. niet dat het terecht is ofzo wat ze doen, helemaal niet ..maar jullie twee hoeven toch niet met die vrienden van die andere vriendin om te gaan?? ik denk niet dat je vriendin het zo kwaad bedoelde, maar ik zou het nogmaals proberen uit te leggen en ook zeggen dat jullie elkaar misschien wel verkeerd begrijpen.

naja

in elk geval veel sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten