Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
'k Ben nu moe en ga slapen. Later kom ik er wel eens op terug. *gaapt* |
![]() |
||
Citaat:
Meer voor filosofie, vind ik eigenlijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder zei ik het ook al in mijn vorige post. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
denk dat dat ook wel voor mij geldt. en ik probeer al mn angsten te overwinnen, maarja, dat wil niet altijd even goed lukken ![]() Ik weet niet of dit nou helemaal het antwoord is waar jezelf aan zat te denken, maar dit is mijn mening... |
![]() |
||
Citaat:
ik heb 1x n meisje op tv gezien. die had helemaal geen doel in haar leven. die leefde gewoon van dag tot dag. op straat was ze meestal. zij was heel hard geworden, maar ik had niet het idee dat ze depri was ofzo. maar het is misschien wel heel belangrijk om doelen te stellen, wat jij ook zegt. beetje onsamenhangent verhaal, hoop dat je dr wat uit kan halen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Aangezien leven uit chemische reacties is voortgekomen is er geen zin. Je kunt het woord zin ook niet gebruiken omdat dat een menselijk concept is. Als de mens niet had bestaan ha het concept niet bestaan, dus had je de vraag niet eens kunnen stellen terwijl er wel leven is.
Er is wel een doel. Het maken van orde uit chaos, vermeerdering. Nu je toch eenmaal leeft kun je beter overgeven aan het doel en enjoy the ride. Dus geniet. Maakt niet uit hoe. Misluk je in het leven wordt kluizenaar in siberie, of ga relaxen op malibu. Doe vooral wat je gelukkig maakt en laat je leven voor niet leiden maar leid je leven zelf. Sorry voor de slechte grammar. |
![]() |
|
![]() |
de zin van het leven....
*pakt z'n portemonnee erbij waarin hij een stukje van een interview met Spinvis in heeft zitten*: "De zin van het leven bestaat niet. Ik kan er ook niks aan doen. 'Zin' is een menselijk concept: in de natuur bestaan alleen maar oorzaak en gevolg. Je bent niets meer dan een tijdelijk voertuigje voor je genen. Ik vind het ook een kinderlijke fantasie om te geloven in het eeuwige leven..."
|
Zo ver ik kan zien, zit er niet echt een nut in het leven.
Laat staan een mening. Het komt gewoon op het simpele neer. Huisje, boompje, beestje. Je gaat naar school, je vind werk, je werkt tot je 65e, 5 of meer jaar pensioen voordat je doodgaat. Ondertussen zit je in een emotionele rollercoaster. Je word verliefd, misschien meerdere keren. Met een beetje geluk trouw je, krijg je kinderen. Dat was het wel zo'n beetje.
|
Op deze wereld is niets zeker, behalve de dood en de belastingen. (Benjamin Franklin)
het enigste wat wij hier op aarde doen is jezelf verrijken (leren boeken lezen mooie dingen zien) en andermans levens verrijken (hun blij maken hun iets te laten zien) dus wat is de zin van het leven. elkaars levens verrijken.
||
Citaat:
![]() Wat de algemen zin van het leven is weet ik niet. Misschien is daar ook wel helemaal geen antwoord op. Ikzelf vind, maar dat is meer iets algemeens, dat je er het beste van moet maken en dat je anderen !en! jezelf zo gelukkig mogelijk moet laten bestaan. |
![]() |
|
De zin van het leven hè... Ik heb al eerder deze thread beantwoord maar zou mn antwoord toch graag ff willen bijstellen.
Nu is de zin van mn leven: Proeven, ervaren, uitproberen, voelen. Ik wil me laten leiden door mn gevoel tot het doen van dingen die ik leuk vind of voor mezelf nuttig acht. Ook ervaar je een keer iets wat minder leuk is, dan is dat iik nuttig in de zin dat je weet wat je niet leuk of prettig is, dus dat je zoiets niet weer moet doen. En als ik die leuke dingen gevonden heb, ga ik daar gewoon lekker mee door en vind ik daar bevrediging en genot in. Dit zal ik niet alleen kunnen, dus heb ik daar andere mensen bij nodig die me hierin steunen en helpen. Als het bijvoorbeeld ff niet meezit. Op mijn beurt kan ik andere mensen ook helpen. Zelf ben ik ook gelovig, alleen staat dat nu vanwege een paar persoonlijke dingen in de weg bij het doen van dingen die ik leuk vind. Ik denk dat ik daar later ook wel weer zingeving in kan vinden, maar nu ben ik jong en wil ik geen dingen in mn leven missen, ik wil later geen spijt hebben van hetgeen ik niet gedaan heb. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Toen ik een jaar of 16 was liet ik me ook volledig leiden door mijn gevoel, maar vond daar geen bevrediging in. Ik denk dat je de zin van het leven kunt vinden door behalve je gevoel ook je verstand in te schakelen, daarvoor heb je dat immers tot je beschikking. Ik zou het jammer vinden als ik niet van al mijn 'features' gebruik zou maken.
Wat voor de één zinnig is, is voor de ander onzinnig. Toch merk ik dat ik sinds ik idealen heb die mijn leven zin geven. (Ik loop toch rond op deze aarde, dus waarom zou ik niet mensen helpen, samen met andere mensen iets aan de wereld beter maken). En ik vind het nog leuk ook. Toen ik 16 was dacht ik dat de wereld om mij draaide en dat ikzelf het belangrijkste was. Iedereen vond mij een ontzettende ego en ik had geen vrienden. Nu ik meer op anderen gericht ben heb ik opeens vrienden en ben populairder. Ik denk dat als iedereen zichzelf wat minder belangrijk vindt, en openstaat voor de anderen dat de wereld daardoor een stuk leefbaarder is. En ja, ik geloof, maar wil dat niet ongevraagd aan iedereen opdringen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
please help me hoe pijp je een jongen echttttttt goed? Suikermeid | 58 | 22-05-2010 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
opstel Engels Burat | 11 | 26-01-2005 22:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gundam Wing fanfic "Beauty" Monochrome | 3 | 22-02-2003 07:23 | |
Psychologie |
Emotie versus Rede proycon | 5 | 26-03-2002 11:22 |