Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
heyy mensen nog een vraagje,
koopman-fabrikanten probeerden door voorraadvorming de prijs van katoenproducten te beïnvloeden. Als de prijs laag was, brachten zij maar weinig producten op de markt maar bleven wel produceren. Steeg de prijs daardoor weer dan konden zij hun voorraad verkopen. maar ik snap nie helemaal wat bedoeld wordt..is t zo dat de prijs steeg door de voorraadkosten die men doorberekende in de producten? of is tzo dat prijsstijging plaatsvond en de mensen t nie erg vonden, want ze hadde t product al lang nie meer gehad?sorryvoor t vage verhaal hopelijk weet iemand t..thnx! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb de twee topics even samengevoegd. Ontopic: Als er ergens weinig van beschikbaar is, dan is zo'n product dus schaars. Als iets schaars is en veel mensen willen het tóch hebben, dan wordt het product duurder. Door maar heel weinig op de markt te brengen maakten de producenten de producten dus schaars. De prijs steeg en doordat zij gewoon voldoende produceerden konden zij veel producten verkopen tegen een hoge prijs.
||
Citaat:
||
Citaat:
voor elk product dat hij maakt krijgt hij hetzelfde bedrag en op die manier weet de boer ook wanneer hij genoeg gemaakt heeft.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als het slecht gaat geeft de grootgrondbezitter gewoon minder opdrachten aan de boer. hij heeft dan geen kosten van dure machines die stil staan. voor de boer is dit nadelig omdat hij stukloon krijgt. hij krijgt dus betaald per product die hij maakt. als de grootgrondbezitter/handelaar minder opdrachte ngeeft krijgt de boer minder betaald. zo ligt het risico bij de boer niet bij de handelaar |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zal ook uitleg proberen te geven op jou vraag. als de prijs van een product laag is brengt dit weinig op. de fabrikanten gaan nu wél door met fabriceren maar niet met verkopen. hierdoor stijgt de vraag (want er is weinig aanbod). als de vraag stijgt zijn mensen meer bereid om het voor een hogere prijs te kopen, ze brengen dan dus meer, voor een hoge prijs op de markt. ze hielden de prijzen dus kunstmatig hoog. wanneer er weinig vraag naar het product was, boden ze het gewoon niet aan, omdat ze (denk ik) eigenlijk wel wisten dat er vroeg of laat vraag zou komen, waardoor ze het vervolgens voor een hoge prijs konden verkopen. maar dat haal ik eruit hoor, ik kan de plank ook volkomen misslaan. op je eerste vraag... de antwoorden van konijn en balance zijn denk ik wel correct, omdat ik eigenlijk hetzelfde antw. wilde typen en toen die van hen zag staan... en ik kan me dat ook nog herinneren van de uitleg van mij lerares.
|
@ balance, ik bedoel met mijn verhaaltje hetzelfde, maar het van jou is duidelijker.
@ ts, je hebt niks meer aan mijn verhaaltje, behalve misschien bevestiging dat het echt wel klopt... (dat gevoel krijg ik tenminste, als andere mensen hetzelfde antw. geven).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Geschiedenis suikerprinses | 500 | 23-05-2005 18:32 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[GS] Combination Act Denkie | 1 | 23-05-2004 16:49 |