Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 16:26
toemba
toemba is offline
Hey

Ik zit met een probleempje.. Een tijdje geleden had ik een vriendin. Dit ging zo'n 8 maanden goed, maar toen kwam ik een ander meisje tegen. Hier werd ik spontaan ZO ONTZETTEND verliefd op (en zij op mij) dat ik mijn toenmalige vriendin heb verlaten voor dat meisje (dat dus nu mijn vriendin is)

Ik besefte van tevoren wel wat een onwijze klotestreek het was enz, maar kwam tot de conclusie dat ik voor mezelf moest kiezen.. En ik was ervan overtuigd want zo heftig verliefd was ik echt nog nooit geweest.

Dat is nu 7 maanden geleden. Ik heb dus nu ruim 7 maanden wat met mijn vriendin, en het gaat ook super goed. Ik had alleen mijn ex een tijdje niet gesproken / gezien. Sinds een paar weken zie ik haar weer heel vaak, en ik heb nu last van een soort van spijtgevoelens.. Heel vaak als ik haar nu zie denk ik: hoe zou het gegaan zijn als ik het niet had gedaan? Moet ik dit aan mijn vriendin vertellen? Moet ik mijn ex proberen terug te winnen? ALs ik zo twijfel, ben ik dan wel toe aan een vaste relatie?

Mensen met ervaring met dit probleem die mij toevallig van advies kunnen voorzien??
Oud 06-05-2004, 16:28
Last Resort
Last Resort is offline
Je moet het zeker niet aan je vriendin vertellen, althans nu nog niet. Ga er een tijdje goed over nadenken, zorg eerst eens dat je zelf weet wat je nou eigelijk vindt. Heb je alleen spijtgevoelens, of voel je meer voor je ex?
Oud 06-05-2004, 16:30
toemba
toemba is offline
Ja dat kan ik dus niet zo goed uit elkaar houden.. Ik weet het zelf niet, dat is de ellende..

Maar los gezien daarvan: mocht ik gevoelens hebben, het vertrouwen komt toch nooit meer terug na zoiets???
Oud 06-05-2004, 16:33
Luna
Luna is offline
Citaat:
toemba schreef op 06-05-2004 @ 17:26 :
Moet ik mijn ex proberen terug te winnen?
tssk, denk je dat zij jou terug zou nemen na wat je haar geflikt hebt?
Maargoed, ik denk dat jijzelf de enige bent die kan bepalen hoe jouw gevoelens nu zijn voor beiden. Daaruit zul je dus zelf de conclusie moeten trekken wat je wilt.... Ik zou er een paar dagen heel goed overna denken en dan een beslissing nemen.
Oud 06-05-2004, 16:35
toemba
toemba is offline
Je hebt gelijk..

Maar dat maakt het er allemaal niet minder makkelijk op.
Oud 06-05-2004, 16:36
Last Resort
Last Resort is offline
Zoals ik al zei, probeer eerst dr achter te komen wat je nou eigenlijk voelt en vindt.
Oud 06-05-2004, 16:44
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
mischien een triotje
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 16:45
Luna
Luna is offline
lolbroek.
Oud 06-05-2004, 16:49
Lilything
Lilything is offline
Geen makkelijke situatie,
hoe weet je zeker dat je over een tijdje niet je 'huidige' vriendin terugwil?
Oud 06-05-2004, 17:06
toemba
toemba is offline
Ja maak me maar belachelijk

ik heb wel een serieus probleem hier, hou reacties als "triootje" even voor je..

En ik weet inderdaad niet wat ik wil.. Daarom vroeg ik me dus af of er mensen waren die wel eens in dezelfde situatie hebben gezeten en mij wilden vertellen wat ze gedaan hadden (en hoe het afgelopen is)..
Oud 06-05-2004, 17:17
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
toemba schreef op 06-05-2004 @ 18:06 :

ik heb wel een serieus probleem hier, hou reacties als "triootje" even voor je..

En ik weet inderdaad niet wat ik wil.. Daarom vroeg ik me dus af of er mensen waren die wel eens in dezelfde situatie hebben gezeten en mij wilden vertellen wat ze gedaan hadden (en hoe het afgelopen is)..
ja, ik snap wel dat je graag je verhaal kwijt wil,
maar kijk,
als iemand nu vertelt: kben bij me oude vriendin terug en kben zooo gelukkig, dan kun jij dat toch ook niet meteen doen? is een hele andere situatie
Oud 06-05-2004, 18:51
Luna
Luna is offline
Citaat:
toemba schreef op 06-05-2004 @ 18:06 :

Ik heb het een keer met een vreindje uitgemaakt omdat ik een andere jongen leuk vond(maar er waren ook nog wel andere redenen). 3 dagen later had ik iets met die andere jongen en na een maandje was het weer uit. Stomme zet dus. Ik denk niet dat die situatie vergelijkbaar was.
Als je echt niet weet wat je wilt zou ik even afstand nemen van beide om uit te kunnen maken wat nou jou eigen gevoel voor beiden is. Neem even een paar dagen/weken de tijd om tot jezelf te komen en je eigen gevoel te laten spreken. Dat wil dus niet zeggen dat als jij voelt dat je terug wilt naar je exvriendin die jou ook terug zal nemen... (maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.) succes
Oud 06-05-2004, 18:57
ilse
ilse is offline
zou het maar niet aan je vriendin vertellen, inderdaad eerst maar eens er achter komen wat je zelf nou echt voelt. toen je je ex niet zag, miste je haar toen helemaal niet??
Oud 07-05-2004, 06:54
Verwijderd
Ik zou het zelf nooit uitmaken als ik niet zeker was dat de andere relatie beter zou zijn...je zegt dat het super goed gaat tussen jou en je huidige vriendin, wat is dan het probleem? Je denkt als je je ex ziet: "hoe zou het gegaan zijn als ik het niet had gedaan?" moet ik dat zien als echte spijt of alleen als nieuwsgierigheid? Ik bedoel, ik denk ook wel eens aan een ex en denk dan "hoe zou het gegaan zijn als ik het niet had gedaan?", maar dat ik dat denk geeft absoluut niet aan dat ik er spijt van heb dat zij nu ex zijn en mijn huidige vriend mijn vriend. Heb jij voor jezelf niet iets wat je per se bij je vriendin moet voelen? Als je bv. echt een echt vaste relatie wilt en je gelooft in het huwelijk ed, dan zou je je af kunnen vragen of je met haar oud wilt worden ed of niet.

En onthoud ook dat verliefd zijn niet eeuwig duurt, verliefd zijn gaat meestal over en wordt dan houden van (met stukjes verliefdheid), maar dat hoeft geen reden te zijn om weer te 'switchen' (en is het dat wel, dan zou ik idd na gaan of je wel toe bent aan een vaste relatie).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 07:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2004 @ 07:54 :
Ik zou het zelf nooit uitmaken als ik niet zeker was dat de andere relatie beter zou zijn...
Hmm, ja, maar hoe weet je vantevoren dat een relatie met een ander beter zou zijn, zonder je huidige relatie op 't spel te zetten?

Kan me trouwens ook best voorstellen als je zoiets doet, dat de partner dan zoiets heeft van "Ja dag, waarom ben je aan 't kijken of 't met die soms beter kan, is 't soms met mij niet goed genoeg? Doe als een ouwe tomaat en rot maar 'n end op."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 07-05-2004 @ 08:19 :
Hmm, ja, maar hoe weet je vantevoren dat een relatie met een ander beter zou zijn, zonder je huidige relatie op 't spel te zetten?
100% zeker weten doe je het nooit idd, maar ik denk dat je daar toch wel een gevoel bij hebt. Als je relatie echt echt goed zit, ik denk niet dat je het dan uitmaakt...maar das mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 09:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2004 @ 08:55 :
100% zeker weten doe je het nooit idd, maar ik denk dat je daar toch wel een gevoel bij hebt. Als je relatie echt echt goed zit, ik denk niet dat je het dan uitmaakt...maar das mijn mening.
Dus als je relatie echt goed is, zou je 't nooit uitmaken en nooit rond kijken.

Maar als je relatie niet echt goed is, houd je 'm dan nog wel aan en ga je dan wel rondkijken?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 07-05-2004 @ 10:13 :
Waarom zou ik?

Citaat:
Maar als je relatie niet echt goed is, houd je 'm dan nog wel aan en ga je dan wel rondkijken?
Ligt er aan hoe slecht die relatie is. Maar echt rondkijken in de zin van 'op zoek naar een leukere jongen' doe ik niet als ik een relatie heb.

Maar mijn relatie is gelukkig super.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 09:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2004 @ 10:20 :
Waarom zou ik?
Nee idd, waarom zou iemand

Citaat:
Ligt er aan hoe slecht die relatie is. Maar echt rondkijken in de zin van 'op zoek naar een leukere jongen' doe ik niet als ik een relatie heb.

Maar mijn relatie is gelukkig super.
T'was ook niet zozeer op jouw relatie bedoeld hoor;

.. als iemand niet tevreden is in een relatie en gaat rondkijken .. vind ik persoonlijk 't niet eerlijk dat je je partner eigenlijk aan 't lijntje houd. .. toch? .. Maar als je een goede relatie hebt, kijk je niet rond en vind je geen betere ..

Dus in dat geval vind ik het statement "Ik zou het zelf nooit uitmaken als ik niet zeker was dat de andere relatie beter zou zijn" raar .. want dat zegt eigenlijk dan dat een huidige relatie niet goed genoeg is .. .. maar dat je 't ondanks nog niet uitmaakt omdat je nog geen betere relatie hebt gevonden?

Ik hou van mieren zeiken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 07-05-2004 @ 10:32 :
Dus in dat geval vind ik het statement "Ik zou het zelf nooit uitmaken als ik niet zeker was dat de andere relatie beter zou zijn" raar .. want dat zegt eigenlijk dan dat een huidige relatie niet goed genoeg is .. .. maar dat je 't ondanks nog niet uitmaakt omdat je nog geen betere relatie hebt gevonden?
Het kan ook zo zijn dat de relatie prima loopt, maar dat je op het moment dat je iemand anders tegen het lijf loopt, je realiseert dat het met hem/haar nog (veel) beter klikt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:29
Verwijderd
nee sorry kan je hier echt niet bij helpen... situatie is heel bekend, maar ik heb er absoluut geen spijt van.. wel hele erge twijfels in het begin maar die zijn weg..

zet alles op een rijtje, maar vertel nog niks aan je vriendin en je ex... dat kan ze alleen maar meer pijn doen, als jij niet weet wat je wilt..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:43
Sparkle.
Sparkle. is offline
Je moet ophouden met je "vriendinnen" vergelijken. Dat werkt alleen maar frustrerender.

Je moet je bij jezelf gaan afvragen, wat je voor je huidige vriendin voelt. Als je dat niet weet, is het misschien beter om even afstand te nemen. En gaan nadenken wat je wel/niet voelt voor je ex.
Oud 07-05-2004, 11:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Marcade schreef op 07-05-2004 @ 10:13 :
Misschioen kan die vraag voortgekomen zijn uit het punt wat nou een goede relatie is? Is een goede relatie, dat je hevi verliefd bent en nooit ruzie hebt? Is een goede relatie dat alles goed loopt, maar dat je gevoel niet helemaal goed zit? OF is een goede relatie alleen als de gevoelens helemaal goed zitten, de omgang met elkaar goed is etc etc?

Wat is "een goede relatie"?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-05-2004 @ 12:01 :
Misschioen kan die vraag voortgekomen zijn uit het punt wat nou een goede relatie is? Is een goede relatie, dat je hevi verliefd bent en nooit ruzie hebt? Is een goede relatie dat alles goed loopt, maar dat je gevoel niet helemaal goed zit? OF is een goede relatie alleen als de gevoelens helemaal goed zitten, de omgang met elkaar goed is etc etc?

Wat is "een goede relatie"?
In mijn mening is een goede relatie, een relatie waarin ik en mijn partner alles in kunnen vinden waar we behoefte aan hebben in een relatie.

En dat is iets wat een ieder voor zichzelf uit moet maken, lijkt me? Dat is iets wat bij een ieder verschilt.. de een zoekt iets anders in een relatie dan de ander.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten