Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 17:55
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb gisteren een hamstertje gekocht, ze is alleen heel erg bang. En omdat ik een geschiedenis heb met bijtgrage hamsters & ander knaagspul steek ik ook mijn hand niet zomaar in een kooi als ik niet zeker weet dat ze niet bijten.
Nu maakt mijn hamstertje een heel vreemd kraakachtig geluid zodra ik mijn hand in de kooi steek om het voerbakje te pakken oid..daarbij doet ze haar bekje zo ver mogelijk open, niet bepaald een prettig gezicht
ze is pas 5 weken dus nog erg jong, ze moet dus zeker tam te krijgen zijn..maar hoe doe ik dat? ik ben er namelijk vrij zeker van dat ze me bijt als ik mijn hand er in steek..
Oud 05-05-2004, 21:07
alguien
alguien is offline
Tja, naar mijn ervaring zijn hamsters niet echt handtam te krijgen. Het ligt natuurlijk aan de aard van het beestje en je hebt ook verschillende soorten hamsters, waarvan sommigen goedmoediger dan andere soorten - de russische en de syrische zijn geloof ik niet geschikt voor kinderen e.d. - maar volgens mij zijn hamsters over het algemeen niet 100% tam te krijgen, helaas.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 07:54
alguien
alguien is offline
oh ik had het trouwens over dwerghamsters. Weet niet of het met "gewone" hamsters anders is...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 08:16
leucomelas
leucomelas is offline
hummz.. *wordt ALTIJD gebeten door hamsters, mijn mama ook, is vast een afwijking *

maar het enigste wat je kunt doen is toch je hand voorzichtig in de bak te houden. niet omdat je de hamster wil aanraken ofsow, maar gewoon zodat het diertje kan wennen aan een hand, zodat het weet dat het niet bedreigend is.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:34
New Born
New Born is offline
Er zijn 4 soorten hamsters. 3 soorten dwerg hamsters en de syrische of goudhamster.
Je hebt de russische, de campbelli en de roborovski dwerghamster.
Campbelli dwerghamsters zijn echte bijterds. De roborovski dwerghamsters zijn heel erg snel, te snel om ze uit de kooi te kunnen halen en om mee te knuffelen, dat zijn dus meer 'kijkhamsters'.
Van de dwerghamsters is de russische het meest geschikt voor kinderen. Hij bijt niet veel en is goed tam te maken.

Ook de goudhamster is goed tam te maken en kan lief zijn.

Je moet een beetje geluk hebben met je hamster want de een bijt meer dan de andere, ik ken veel hamsters die nooit bijten. Je moet je leren dat ze niet bang voor je hoeven te zijn en als ze zich op hun gemak bij je voelen zullen ze niet zomaar bijten.

Als je haar tam wilt krijgen kun je proberen om je hand in de kooi te steken en er wat lekkers op te leggen. Ze zal het er dan vanaf halen en steeds meer vertrouwen in je krijgen, na een tijdje kan je haar dan ook uit de kooi halen.

veel succes met je hamster!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 10:17
Verwijderd
Ik heb even gezocht op internet, en daar vond ik op deze site wat informatie over het tam maken van een hamster.
Succes.

Laatst gewijzigd op 21-09-2009 om 06:50.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 12:55
AlopiA
AlopiA is offline
Dank jullie wel allemaal ik ga het gewoon proberen!
het is trouwens een goudhamstertje
Reageren

Regels voor berichten