Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 18:41
Yummie
Yummie is offline
Ik ben 1x blijven zitten, en nu dreig ik weer te blijven zitten.
Dat mag dus niet gebeuren. Maar op school gaat alles niet zo lekker. Ten eerste hoor ik er niet bij. Dat is al klote. 'k ben in de 1e en 2e/3e gepest en 'verstoten', Dat heeft me meer gedaan dan ik dacht. 'k heb nu opzich een leuke klas, maar ik kan mezelf niet meer aansluiten. Ik heb de neiging om me terug te trekken.
Dat doe ik dus ook. Het is mijn eigen schuld. Ik wou dat ik spontaan was en interesse toonde enzo. Maar het 'lukt' me domweg gewoon niet meer. Ik ben nu zo'n einzelganger geworden. Toen ik in de 1e klas kwam was ik leuk/spontaan ingesteld. Maar al gauw werd ik gepest en belachelijk gemaakt. Altijd als ik m'n mond opentrok kwam er gezeik over me heen. Ik werd dus erg op m'n hoede en trok me terug. Om maar niet meer op te vallen. Ik had wel een paar vriendinnen, maar dat was ook niet echt wat. Ik wenste dat ik onzichtbaar was. Ik zit nu in de 4e. Het is een leuke gezellige klas, nou ja behalve mij dan. Ik praat opzich wel es met m'n klasgenoten enzo. Maar over het algemeen kom ik over alsof nix me interesseert, ik er maar wat bij hang. Niemand krijgt hoogte van mij. Ik haat dit, echt. Ik wou dat het anders was. Buiten school om gaat alles goed. Ik heb een leuke vriend en gave vrienden. Alles oke. Maar alleen op school kan ik me niet meer goed uiten. M'n schoolwerk gaat dus ook slecht. Omdat ik bv te laat ben ermee of het gewoon niet doe. Ik heb een goed verstand en ik kan het makkelijk aan. Maar ik kan mezelf er niet toe aanzetten om me best te doen. Het is zo klote, als de leraar bijvoorbeeld een opdracht heeft voor '2 leerlingen samen' Het aantal is dan weer zo verdeeld dat iedereen met z'n 2en is en ik nog alleen ben. Tja dan moet ik me opeens weer opdringen bij iemand. Vreselijk. Echt, in m'n klas is iedereen leuk. Maar ik 'durf' niet meer.
Ik wil nu me best doen , dan red ik mijn overgang waarschijnlijk nog wel..hoop ik. Het moet gewoon. Maarja in plaats van dat ik nu bezig ben met school loop ik te vertellen hoe 'zielig' ik wel niet ben.
Naja 'k zie wel wat voor reacties ik hierop krijg.
Oud 03-06-2004, 18:48
coopergirl
coopergirl is offline
...Er doemde spontaan een hersenspinsel bij mij op; zou het eventueel wellicht niet prettig zijn een nieuwe start te maken, al is het op het MBO?

..Au fond pak je het probleem op zich niet concreet aan.. Never mind...

Succes! (f)
Oud 03-06-2004, 19:01
Yummie
Yummie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-06-2004 @ 19:48 :
...Er doemde spontaan een hersenspinsel bij mij op; zou het eventueel wellicht niet prettig zijn een nieuwe start te maken, al is het op het MBO?

..Au fond pak je het probleem op zich niet concreet aan.. Never mind...

Succes! (f)
Tja die nieuwe start had ik al toen ik de 4e in ging ,
en kijk wat ik er van gebakken heb. Nee het mbo wordt em niet,
ik ga geen 6 jaar doen voor een mbo diploma. Ik ga nu gewoon proberen het goed te doen en m'n havo scoren. xxx
Oud 03-06-2004, 19:31
phensicske
phensicske is offline
Straks lekker lang vakantie, dan kan je even bezinnen en kijken of je iets aan je durf kan doen. Die periode zal je misschien al helpen om volgend schooljaar fris opnieuw te beginnen.

Ik zou nu gewoon de rest van het schooljaar even op mijn tanden bijten en mezelf voorschotelen dat het niet lang meer is, te doen is en vooral dat het toch wel belangrijk is er door te geraken.

Vraag je gezin/vrienden om je te motiveren, dat wil wel eens helpen.

Ik heb gisteren gevraagd de computer enkele weken van mijn kamer af te halen, zodat ik minder afleiding heb en beter zal kunnen studeren. Ook mijn kamer is mooi opgeruimd, zodat ik mijn bureau niet langer als kleerkast, maar als studietafel gebruik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 19:36
Shitonya
Shitonya is offline
Denk maar zo: als je eenmaal je diploma hebt, ben je al een heel end op weg naar werk en voel je je heel wat opgeluchter en beter. Gewoon even dat papiertje halen, daarna kun je altijd nog een nieuwe start maken.

(Heb niet alles gelezen, maar denk dat je evengoed hier wel wat aan hebt)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:18
Yummie
Yummie is offline
Thanks Phensicske !
Oud 03-06-2004, 20:52
ofniet
ofniet is offline
Ik moet zeggen dat ik het mbo veel relaxter vind. Gewoon de hele sfeer, omgang met elkaar, alles is lekker gewoon en niet kinderachtig. Had ik nooit verwacht.
Zou er over nadenken als ik u was.
Oud 03-06-2004, 21:00
Yummie
Yummie is offline
Citaat:
ofniet schreef op 03-06-2004 @ 21:52 :
Ik moet zeggen dat ik het mbo veel relaxter vind. Gewoon de hele sfeer, omgang met elkaar, alles is lekker gewoon en niet kinderachtig. Had ik nooit verwacht.
Zou er over nadenken als ik u was.
Nix mis met het mbo. Maar dat zou betekenen dat ik zomaar 2 jaar verspilt heb op de havo. xxx
Oud 03-06-2004, 21:12
Maija
Maija is offline
neej dat zou ik ook niet doen, mischien was het iets anders als je het echt niet haalr op de havo, dat je echt met teveel onv, blijft zitten, maar anders zou ik het niet doen het is veel te moeilijk om van het mbo later naar t hbo te gaan!!,
Oud 03-06-2004, 22:54
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Yummie schreef op 03-06-2004 @ 21:18 :
Thanks Phensicske !

Laat even weten hoe het afloopt!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:37
Jeroenvdberg
Jeroenvdberg is offline
ik zou er gewoon goed overnadenken, zo een besluit neem je niet zomaar.
veel succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten