Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je 'm op min zet dan koelt hij nog steeds goed genoeg ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iedere cooler met zo'n luchtverplaatsing hoor jje... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je een stille voor AMD wilt zou ik een Arctic Copper Silent nemen, eventueel temperatuurgeregeld. Die dingen hoor je echt niet en ze koelen voor hun prijs best goed. Overigens kun je een 2400+ lang niet altijd even goed overklokken. De mijne draait op 15.0 x 155 (2325 MHz) maar niet zonder voltageverhoging en extra koeling.
![]() |
![]() |
|
Weet ik, maar om een nieuwe processor te kopen, vind ik beetje onzin, ik was laast bezig met oc'en en 2180 haal ik net maar dan wordt ie beetje warm 50-60 graden ..
Nu loopt ie 2100 mhz, fsb 140 . Voltage had ik verhoogd, maar daardoor werd ie te warm ![]()
|
Verwijderd
|
Wtf, 50-60 graden, dat is toch echt niet normaal. Mijn 2400+ wordt op 2325 MHz idle 42 graden en stressed 46, dat is met een warmte opwekkende Radeon 9700 eronder. Heb je wel voldoende kastkoeling? Je kunt nog zo'n goede CPU koeler erop zetten, als je geen airflow in je kast hebt kun je lekkere temperaturen wel vergeten.
|
![]() |
|
Airflow heb ik, naja had voltage beetje hoog verhoogd
![]() En mij box koeler is niet zo goed hoor, tja als ik mijn voeding fan erop zet dan is het stressed niet hoger dan 40-45, maar dat maakt wel een herrie ![]() Ik heb btw 2 fans, eentje onder die lucht inblaast en eentje boven die het uitstoot.. owja btw 60 niet, heb ik me vergist, ik had hem in de bios op het laagste gezet dat ie ging piepen, dat was dus 50 C
Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 23:17. |
![]() |
|
Nah hou niet zo van om mijn kast open te houden, ik heb een kat en die vind de binnekant van een computer zeer leuk ..
Mijn koeler kan er natuurlijk ook verkeerd opzitten, of te weining koelpasta, ik had hem namelijk eerst op een andere moederbord, maar die was brak, toen gewoon koeler er afgehaald en cpu op een ander mobo gezet en daarna weer de koeler .. Naja, hij maakt toch te veel herrie ... Nu met Aidia meet ik uit : (7,5 x 280) 39C. en kast 30 ... LOL hij geeft aan dat het een Amd 2600 XP is, maar het is maar eentje van 2400 ...
|
Verwijderd
|
Als je koeler er verkeerd opzit zou je CPU al naar de kloten zijn gegaan. Als hij de core niet goed raakt, koelt hij niet en dan brandt dat geval binnen een paar minuten door. Te weinig of inferieure koelpasta kan natuurlijk ook, maar meestal scheelt je dat niet meer dan één of twee graden. Vaker zijn het afwijkingen in de meetdiodes van je moederbord en/of het BIOS die ervoor zorgen dat je te hoge of te lage waardes krijgt .
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet wat die koeler kost die jij wilt hebben (en ben te lui om 't even op te zoeken, ja) maar is een instap waterkoelingssetje anders geen aardige optie? Ik doel dan op de Thermaltake Aquarius II. Kost je een euri of 90/100 en je kunt er alle kanten mee op èn het is nauwelijks hoorbaar.
|
![]() |
|
luchtkoeling zowizo, heb geen zin om een heel water netwerk aan te leggen ...
Denk dat ik voor een 80mm fan ga, waar ik alles kan regelen, en misschien zo een kopere blokje van thermaright, maar kan ik een gewone cpu koeler op dat blokje zetten?of moet het alleen een fan zijn? Want dan heb je zeg maar 2x een heatsink op elkaar ...
|
Verwijderd
|
Wat bedoel je precies met het 'koperen blokje van Thermalright'? Is dat een peltier-element of gewoon een zwaar koperen blok dat je tussen de core en de heatsink plaatst? Bedenk wel dat koper de warmte beter geleidt dan aluminium, maar dat het ook duurder is - vaak hebben heatsinks alleen een onderkant van koper om de geleiding van de core naar de fins beter te maken. Die fins zijn dan van aluminium. Voor een volledig koperen heatsink zoals sommige modellen van Zalman (CNPS6000Cu bijvoorbeeld) betaal je makkelijk 70 euro.
Een warmtegeleidend koperen blokje alleen is nooit genoeg, daar moet altijd nog een heatsink plus fan bovenop. Ook bij een peltierelement moet er nog een heatsink plus fan bovenop, dat kleine oppervlak alleen kan nooit voldoende warmte afgeven om de CPU koel te houden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Wou er misschien nog een Amd 2600 XP bij kopen ...paste nog in het budget
![]() De koeler: Thermaltake Volcano 9 Silent Coolmod - application for AMD Athlon XP up to 2800+ and Intel Socket 370 & AMD Socket 462 - 3 Fan Functions in V9 - With Smart Case Fan II - Temp. Control, Fan Speed Auto Control Setting: 1300rpm at 20 ºc~ 4800rpm at 55 ºc - Temp. Sensor attach to CPU or Heatsink En het koelblok: Thermalright SLK-948-U -Afmetingen: 96 x 89 x 44 mm. -Gewicht: 600 gram Ow aardig zwaar ...
Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 17:37. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat gaat sowieso niet werken. Volgens de specificaties van AMD mag een socket-A voetje maximaal 300 gram dragen. Jij zet het dubbele erop, PLUS nog een keer een extra heatsink plus fan. Zelfs al zou je alles stevig bevestigen, dan nog sodemietert de hele boel meteen naar beneden (en breekt het je socket kapot) zodra je maar met één vinger die kast aanraakt.
Überhaupt gaat het hele zootje niet passen, want die Thermalright heatsink is een op zichzelf staand koelsysteem. Volgens de site hoort daar een 92mm Delta-fan op. Je kunt niet zomaar een koeler bovenop een andere schroeven. Mijn (welgemeende) advies: doe gewoon normaal, koop een fatsoenlijke koeler - die Thermaltake is best een redelijk ding, hoewel niet mijn keus. Ik gebruik momenteel zelf een Titan TTC-D5TB-TC die geen fluit kost (tegen de twintig euro) en heel redelijke prestaties levert, zowel qua cooling als qua geluid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ohja, ik zie het nu. Die site is blijkbaar niet bijgehouden toen de Thoroughbred-B uitkwam, want hij houdt maar rekening tot en met een Throrougbred-A (waarvan de 2100+ inderdaad de snelste is). Maar een 2100+ Tbred-A genereert enorm veel meer warmte dan een 2400+ (die er alleen in Tbred-B uitvoering is).
Ik heb 'm zelf ook en je kunt dat ding makkelijk gebruiken met een overgeklokte 2400+, hij komt niet boven de 47 graden stressed uit. Maar het was ook meer een voorbeeldje, om aan te geven dat je echt niet per se een belachelijk zware koeler nodig hebt om goeie resultaten te bereiken met een 2400+. |
![]() |
|
![]() |
http://metku.net/index.html?sect=vie...per6/index_eng
de hyper IV is goed met overclocken en je kunt er twee regelbare fans (8cm) op zetten |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2100+ bedoel je Palomino mee? Die verbruikt met 70W behoorlijk veel stroom voor die tijd. 2200+ was Thoroughbred-A, 2400+ Thoroughbred-B. Wat het exacte verschil is tussen de twee, is me nooit echt duidelijk geworden overigens. ![]() Maar een TB 2100+ verbruikt minder warmte dane en 2400+ TB hoor. Het verhaal wordt anders als je Palomino en Thoroughbred gaat vergelijken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Het show-je-systeem topic MiBe | 99 | 11-06-2011 00:23 | |
Software & Hardware |
[Mobo / processor] Biertank 52 | 30 | 06-12-2008 16:07 | |
Software & Hardware |
[Config] Een zo stil mogelijke PC Verwijderd | 120 | 10-03-2006 23:31 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] nieuwe PC D@mien | 199 | 02-04-2005 19:31 | |
Software & Hardware |
[TOTALE UPGRADE] alleen nog wat hulp nodig :D Verwijderd | 6 | 01-08-2002 21:08 | |
Software & Hardware |
Nieuwe computeronderdelen .... Verwijderd | 10 | 07-06-2002 22:40 |