Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 10:09
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ik heb nu 3 weekjes met iemand een "relatie".. Ik ben 18 zij is 15 word binnenkort 16.. Vandaag wilde ze bij mij slapen, maar ze mag van mijn moeder niet bij me slapen, wel in een aparte kamer, wat vinden jullie daar nou van? Ik bedoel zo bijzonder is het toch ook weer niet? Ze is bang dat nou ja jullie weten wel wat gebeurd, maar sowieso zij is al ontmaagd en nou ja ze vind 3 weken wat kort, maar komop, nu liggen we ook hele dagen met elkaar op bed, gewoon een beetje knuffelen bladiebla.. En als het er van komt dan komt het er toch wel van ook al probeert mijn moeder het hier een beetje te regelen.. Ik vind het gewoon nergens op slaan, want nou ja mijn doel is helemaal niet dat we eens ff lekker gaan "seksen" ik wil gewoon naast haar liggen en knuffelen.. Gewoon bij elkaar zijn, we hadden elkaar 5 dagen niet gezien dus.. Maar wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2004, 10:23
Chris
Chris is offline
Ik ken het, toen mijn vriendin hier zou blijven slapen voor de eerste keer, vond mijn moeder het eigenlijk ook niet zo'n goed idee.
Toen haar ouders maar laten bellen (die het prima vonden) en met elkaar laten praten, toen mocht het

de conclusie was ook 'Ach, als jullie het willen doen, kunnen wij het niet tegen houden, dan gebeurt het wel ergens anders'.
Oud 07-05-2004, 10:33
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ik begrijp het wel enigszins, vooral omdat het "pas" 3 weekjes zijn. Ik zou het dan ook niet van mijn ouders mogen...

En jou "frustraties" begrijp ik ook wel hoor. Die had ik namelijk ook.
Gewoon even lekker bij hem zijn, zonder gezeur.
Oud 07-05-2004, 11:07
Spray rebel
Spray rebel is offline
Daaarom ik wil graag bij haar zijn en ik weet zeker als het niet mag dat ik toch tot half 6 of 7 bij haar zit, dus what`s the difference?!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:15
Verwijderd
Als de jeugd wil "seksen" dan kun je dat als ouder toch beter gewoon toelaten? Anders doe je het wel ergens anders. Dus ik snap je moeder niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:19
Spray rebel
Spray rebel is offline
Jep heb ik ook al gezegd, bij haar mag ik sowieso slapen, daar zou ik dus kunnen doen of gewoon overdag of voor mij part op straat, ik snap mijn moeder echt niet.. Ik zou het nou juist fijn vinden als ouderzijnde dat het niet allemaal stiekem weet ik veel waar gedaan word en in de tweede plaats dat heb ik ook al tegen mijn moeder gezegd, ik wil gewoon naast haar liggen, haar knuffelen, ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om het dan maar te gaan doen, ik zie het probleem gewoon niet..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:19
Verwijderd
Laat haar dit topic lezen!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:30
Spray rebel
Spray rebel is offline
Was ik eigenlijk ook van plan maar dan moeten er eerst nog wat meer reacties komen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:47
Elvira
Elvira is offline
Ik vind het een beetje raar van je ouders. Want zoals al eerder gezegd als jullie sex willen gebeurd het toch wel. En je bent al 18 kom op zeg. Mijn moeder was zelfs zo dat toen ik me eerst serieuze relatie kreeg ze een pak condooms voor me kocht, met aardbeismaakje. Toen was ik 17 jaar ofzo.
Oud 07-05-2004, 12:22
vagejuffie
vagejuffie is offline
ken het probleem > mijn beste vriendin heeft ook zon rotouders maar het mooiste is (als ik al een vriend zou hebben en die ook nog bij mij zou komen slapen) wij hebben geen aparte slaapkamer voor hem dan haha... moet ie wel bij mij op mijn kamer ...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:24
Verwijderd
Het lijkt me niet zo heel erg dat ze niet bij je op de kamer mag slapen toch? Waarom blijf je niet tot ver na 'bedtijd' met zijn 2 beneden op de bank zitten/liggen tot je moe genoeg bent om naar bed te gaan?
En tjah, moeilijke situatie maar in je ouders huis is je ouders wil wet, tenzij je kostgeld betaald vind ik persoonlijk. Dan heb je zelf ook eea in te brengen. Maargoed, ik mocht altijd alles en er mochten altijd meisjes blijven slapen ook toen ik 14 was.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:30
vagejuffie
vagejuffie is offline
lucky you!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
3 weken vind ik zelf ook best wel snel, eigenlijk. Mijn ouders zouden dat in ieder geval nooit goedvinden. De eerste keer dat ik bij mijn vriend mocht blijven slapen, was na 4 maanden, en alleen omdat we een heel goede reden hadden. Daarna gold ook een hele tijd de regel 'alleen als er een goede reden voor is, zoals samen naar een feest geweest, ofzo'. Tegenwoordig (na 15 maanden) mag het ook wel ooit zomaar, maar nog steeds niet heel vaak.
Tja, je hebt je er maar naar te schikken, als je nog bij je ouders woont... Veel andere keus is er niet.
Inderdaad kun je de argumenten gebruiken dat als je seks wilt, je het ook overdag kunt doen en dat je alleen maar tegen elkaar wilt slapen, maar bij sommige ouders lijkt het net of ze oogkleppen op hebben en dat soort dingen niet zien, dus of dat helpen gaat, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:45
Verwijderd
Ik vind het van de ouders zelf wel een logische reactie. Je kind wordt groot enzow. En bij gelovige ouders spreekt het voor zich .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:21
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Zoekfunctie vind mijn topic: Logeren

Kijk daar maar wat mensen er van vinden. Je moeder dit laten lezen moet je alleen doen als je een goede relatie hebt met je moeder. Het is best goed mogelijk dat zij het onzettend verkeerd opvat en dat ze zich genaaid voelt. Mijn ouders zeiden: Het is normaal dat je dit soort dingen bespreekt met leeftijdsgenoten en we waarderen je eerlijkheid dat je dit aan ons laat zien.

Maar niet iedere ouder is zo...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:25
The0
The0 is offline
3 weken vind ik opzich niet lang en kan er wat bij begrijpen dat die ouders het niet helemaal flex vinden. Daarbij is de kans groot dat haar ouders nog denken dat ze maagd is.

Oplossing: zeg hen dat je ook wel ergens anders 'je weet wel wat' kunt doen, zoals snachts in een donker steegje. Vraag ze dan wat ze liever hebben..
Oud 07-05-2004, 13:27
snoodaard
snoodaard is offline
Het lijkt me beter dan dat ze zegt: "Och ze is toch al ontmaagd, en ze is al bijna 16, lijkt me een verstandige meid, túurlijk mag ze bij je slapen". Wees blij dat er daar iemand met gezond verstand is.

Ik heb nog steeds vooroordelen mbt jongens van 18 met een vriendin van 15.
Oud 07-05-2004, 15:08
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik mag ook niet bij mijn vriend op de kamer slapen. Ondanks dat hij 22 is en ik 20, en we nu al dik anderhalf jaar verkering hebben. Zijn ouders zijn nogal gelovig namelijk. Hoe wij dat doen? Ik kruip gewoon lekker bij hem in bed, totdat we allebei willen slapen en dan ga ik naar de logeerkamer. Als hij bij mij is slaapt ie ook gewoon bij mij in bed. Ik maak er dus geen probleem meer van, waarom zou ik? Ervaring leert mij dat ik er weinig mee opschiet.

Als je moeder niet wil toegeven, gewoon de andere dingen doen die hierboven al gezegd zijn. Heeeeel lang beneden blijven, of lekker bij elkaar in bed liggen en als jullie gaan slapen zij naar de andere kamer. Kan je moeder weinig van zeggen, want overdag en 's avonds mogen jullie ook bij elkaar op bed liggen.

Dat geeft maar weer aan hoe krom het is, maar blijkbaar willen ouders graag het gevoel hebben dat ze het in de hand hebben. Wat ze niet hebben natuurlijk, maar ach laat ze in die waan als ze er niet aan willen geloven!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:16
Verwijderd
praten praten praten. Maar het blijft niet jullie huis. Das jammer maar de harde waarheid.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:12
Co
Co is offline
heb nu dik 2 maanden en het mag ook niet
mijn moeder vind me er te jong voor
als ik dan zeg dat als ik iets wil doen, echt niet zou wachten tot die éne keer, vind ze het geen goed argument. "Ja, je broer was ook 2 jaar ouder dan jij"

owja, maar ik ben mijn broer niet...
maar dan nog, ze weet dat ik gelijk heb, maar het mag niet
ik ga er ook geen ruzie om maken, maar als het af en toe in de groep gooi zal het er vast wel ns van komen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:56
never mind
never mind is offline
wat ben ik verschikkelijk blij dat mijn ouders daar niet moeilijk over doen

In deze maatschappij zie ik er de redenen ook niet meer voor, sex heb je toch wel als je er zin in hebt en een beetje puber gebruikt voldoende anticonseptie. áls je je al met iets wilt bemoeien richt je daar dan alsjeblieft op als ouder.... *zucht*... Ik mocht zelf na een weekje al bij mijn vriendje slapen, altijd goed gegaan, nogsteeds niet zwanger, nooit bevrucht geweest, geen geslachtsziektes, enz. Dát is toch waar het uiteindelijk om gaat en wat de ouders met hun 'je mag niet blijfen slapen'-praatje proberen te voorkomen??

Naja...
Oud 08-05-2004, 10:49
Verwijderd
kheb al bijna acht maand verkering en en het mag nog steeds niet.. idd zo dom he, dat je overdag en 's avonds wel bij elkaar mag liggen enz enz. net of je alleen sex na 12 uur kan hebben?!
supervervelend, maar ik kan ook wel begrijpen dat ze het niet zomaar willen. ik ben de eerste die zeg ma een vaste vriend heeft in de familie.. ze weten nog niet egt hoe "het moet"..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 11:35
Verwijderd
ik ben denk ik een beetje een uitzondering, want mn vriend en ik sliepen ook na 3 weken al bij mekaar, en er is niets gebeurt hoor...

mijn ouders hadden er geen problemen mee, en zijn ouders ook niet. Lucky me...

ik denk dat je er weinig aan kan doen op dit moment, wacht gewoon tot het wat langer aan is en probeer het dan nog eens. Ik dnek dat het ook scheeld of je vriendin met jou ouders om kan gaan en jij met haar ouders. Dan leren ze jou ook beter kennen en dan lijkt me dat je meer kans maakt.

succes
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 11:40
In_stilte
In_stilte is offline
Tjah je ouders zijn nou eenmaal de baas in eigen huis.

Ik zou zeggen probeer heel volwassen te gedragen, gewoon rustig te praten met je ouders, jouw kant uitleggen. Vooral maak geen misbruik van het privilege dat ze je wel geven; dat ze wel mag blijven slapen in 1 huis maar niet op 1 kamer.

Respecteer de mening van je ouders en heb dan gewoon nog geen sex in je ouderlijk huis (als het je daarom gaat). Slaap nog even beide alleen, laat zien dat je verantwoordelijk bent dan gaan ouders vaak wel overstag.

(ik ben zelf ook een uitzondering, mijn vader doet nooit ergens moeilijk over. Heeft het idee dat het mijn leven is en dat ik verantwoordelijk genoeg ben om zelf te beslissen. Mijn (inmiddels) ex mocht ook de 1e week gelijk blijven slapen.)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 19:23
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
3 weken.... wel kort he.... probeer het over 3 weken nog eens....
Oud 08-05-2004, 19:41
Balance
Balance is offline
je hebt 3 weken met d'r en haar 5 dagen niet gezien?
lijkt me niet echt veel.

ik vind het ronduit logisch dat ze nog niet bij je mag blijven slapen. Bij mij zou het na enkele maanden nog niet mogen.
Kijk, je hebt makkelijkere ouders, maar ik zou niet meteen verontwaardigd doen als het na 3 weken nog niet mag.
Sowieso heb jij thuis niks te bepalen, want het is hun huis.
Oud 08-05-2004, 20:16
Verwijderd
Ahaha, ik mocht na 3 weken 2 weken bij 'm blijven slapen, terwijl zijn ouders niet thuis waren. En daarna samen naar 'n festival. >:]

Maar goed, ik kende 'm dan ook al een jaar of twee.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 20:19
Mu
Mu is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 08-05-2004 @ 21:16 :
Ahaha, ik mocht na 3 weken 2 weken bij 'm blijven slapen, terwijl zijn ouders niet thuis waren. En daarna samen naar 'n festival. >:]

Maar goed, ik kende 'm dan ook al een jaar of twee.
Jezus, wat geil.

Ik neem aan dat hij je meteen het hele huis goed heeft laten zien?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 21:23
Verwijderd
nou, eerlijk gezegd vind ik dat ook wel logisch. je hebt drie weken en haar 5 dagen niet gezien... ik begrijp wel dat je ouders daar ongerust over zijn. maak hier niet te veel een probleem van, want anders laten ze het nooit toe. als je nu drie JAAR had gehad en haar 5 dagen niet had gezien... okeej. maar goed. al vind ik wel dat ouders soms te lang 'het' proberen te voorkomen. ik vind dat als je kind erklaar voor is, het toch wel zal gebeuren. en dan heb ik (als ik later moeder ben) liever dat dat thuis gebeurt en alles goed gaat, dan dat ze liggen te rommelen in het bos of weet ik waar.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 01:10
Verwijderd
Citaat:
Mu schreef op 08-05-2004 @ 21:19 :
Jezus, wat geil.

Ik neem aan dat hij je meteen het hele huis goed heeft laten zien?
Alle hoeken en gaten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 08:47
Mu
Mu is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-05-2004 @ 02:10 :
Alle hoeken en gaten.
Ik nam aan dat dat laatste meer jouw taak was?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 08:53
Verwijderd
ik heb een half jaar verkering met mijn vriend en mag nog steeds niet bij hem slapen, ookal slaap ik in de kelder en hij op zolder
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 13:30
Susanne
Susanne is offline
Ohja dat herken ik wel, mijn vader maakt daar ook zo'n probleem van. Ik mag bij hem thuis wel gewoon slapen, is echt heerlijk maarja voordat dat hier mag zijn we wel weer even verder
Oud 09-05-2004, 18:59
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ze heeft tog bij me mogen blijven slapen! Mijn 'mum' had haar moeder gebeld en of ze het goed vond en dat vond ze! En toen had mijn moeder niks meer te zeggen! Mmm ik heb gewoon gezegd dat ik wel op een luchtbed zou liggen, maar dat ding kraakte zoveel dat we toch nog naast elkaar zijn gaan liggen.. Het was al half 4 dus.. En nou ja de volgende dag heb ik het ook gewoon tegen mijn moeder gezegd en maakte ze er niet meer zo`n drama over alleen dat zij het toch niet normaal vond dat 'al zo vroeg' bij elkaar slapen, ze zei alleen dat ik het altijd veilig moest doen als het er van kwam.. Dus ik vond het wel lievie! Nou ja en er is niks van gekomen voor de rest, alleen een beetje knuffelen en wat voorspel meer niet dus.. Zelf willen we dat ook nog niet.. Maar ja ouders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten