Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Beetje Socrates-achtig ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Teer op de dood die op mensen teert. Is dood eens dood, geen sterven dat U deert. Maar ik zou bij god niet weten hoe ik eraan kom, en van wie hij is.. help!
||
![]() |
Citaat:
zou idd van epociperus kunnen zijn... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik las vandaag toevallig de volgende passage in Vrij Nederland nummer 18 2004: 'Net als bij een roman hoef je niet ieder woord te begrijpen. Het gaat erom dat je de context aanvoelt waarin het geheel zich afspeelt,' vervolgt de docent (filosofie). 'Dus je kunt niet zomaar een losse zin uit een boek citeren?' vraagt een jongen op de voorste rij. De wenkbrauwen van de professor schieten blij verrast de hoogte in. 'Een citaat op zichzelf bewijst inderdaad nietst,' legt hij enthausiast uit. 'Zo moet je ook naar de filosofie kijken.' En hier ben ik het helemaal mee eens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Inderdaad uit macbeth, volledig is 'ie nog mooier (vind ik dan): Life's but a walking shadow; a poor player, That struts and frets his hour upon the stage, And then is heard no more: it is a tale Told by an idiot, full of sound and fury, Signifying nothing. Deze hele bekende past wel bij de discussie hierboven (en nee, ik heb het boek niet gelezen): I hate quotations. Tell me what you know. -Ralph Waldo Emerson Nog zo een: Quote me as saying I was mis-quoted. -Groucho Marx O, en om toch nog een oude filosoof erbij te halen: There is no statement so absurd that no philosopher will make it. -Cicero Sorry als ik wat te enthousiast ben geworden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Hmm beetje veel om in dit topic uit te gaan leggen.
Lees de anti-christ van hem maar eens. http://home.tiscali.nl/levendegedachten/ni-index.htm
||
Citaat:
![]() Maar ik ga het nu lezen ![]()
||
Citaat:
|
|