Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 18:25
Hoppla
Hoppla is offline
hallo,

Ik moet binnekort mijn vakkenpakket kiezen en misschien wil ik naar de havo toe... alleen heeft iemand ervaring met deze overstap en is het moeilijk?

alvast bedankt
Oud 26-04-2004, 18:35
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Pingutje schreef op 26-04-2004 @ 19:25 :
hallo,

Ik moet binnekort mijn vakkenpakket kiezen en misschien wil ik naar de havo toe... alleen heeft iemand ervaring met deze overstap en is het moeilijk?

alvast bedankt
Je moet zowiezo wiskunde in je pakket nemen en een vreemde taal naast engels.

Ik heb er ervaring mee je mag me pmmen als je wil.

Je kan ook even de zoekfunctie gebruiken, hier zijn al aardig wat topics over.
Oud 26-04-2004, 18:37
Hoppla
Hoppla is offline
In verband met te grote drukte staat de zoekfunctie tijdelijk uit. Probeer het later nog eens.
Oud 26-04-2004, 18:39
Saycheese
Saycheese is offline
Wat ik ervan heb begrepen (van mn broertje, die zat in een soortgelijke situatie) is dat de overstap van vmbo-tl naar havo behoorlijk moeilijk is. Veel moeilijker dan bijvoorbeeld de stap van havo naar vwo. Het schoolsysteem is zó anders, dat ligt de meeste vmbo-ers gewoon niet. Het is een compleet andere manier van werken. Bij ons op school moet je met wel hele goede cijfers slagen op het vmbo wil je het redden op de havo.

Dit klinkt nu als een soort doemscenario, alsof ik denk dat jij daar niet toe in staat bent ofzo. Zo bedoel ik het niet. Ik kan niet jouw situatie beoordelen, ik vertel alleen wat ik weet van de situatie bij mij op school, en wat ik ervan gehoord heb.
Oud 26-04-2004, 18:42
Hoppla
Hoppla is offline
Laatst sprak ik met mijn decaan en die zei dat meer dan 50 procent van de vmbo-ters 4 havo niet haalt.
is dit op andere scholen ook zo??
Oud 26-04-2004, 18:46
Verwijderd
Ik heb de overstap mavo (er was toen nog geen vmbo) havo oude stijl wel gemaakt, maar ik weet niet in hoeverre die gelijk is aan de overstap vmbo-tl - havo nieuwe stijl.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:48
Hoppla
Hoppla is offline
mja mavo en vmbo-t zijn volgens mij wel ongeveer gelijk.. volgens mij maar wat is jouw ervaring?
Oud 26-04-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Pingutje schreef op 26-04-2004 @ 19:48 :
mja mavo en vmbo-t zijn volgens mij wel ongeveer gelijk.. volgens mij maar wat is jouw ervaring?
is een sarcastische smiley, staat niet echt vriendelijk dus.

Mijn ervaring is dat het best goed te doen is, behalve wiskunde b, daarbij had ik een (veel) te grote achterstand. Sommige anderen die ik ken die de overstap ook gemaakt hebben, hadden er meer moeite mee. Ik denk dat je aan hoe makkelijk vmbo-tl je af gaat, de cijfers die je haalt en ook aan wat de docenten er van zeggen dat je havo wilt gaan doen en ook aan je motivatie, vrij aardig op kunt maken of je het kunt ed.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 19:10
Liss
Liss is offline
Als je veel moet leren om goede cijfers te halen op het vmbo is de overstap naar havo denk ik te zwaar voor je, maar als je na iets een keer doorgelezen te hebben gewoon goede cijfers hebt en bereid bent een beetje je best te gaan doen moet het wel lukken op de havo.
Zelf heb ik ook de overstap gemaakt (toen het nog mavo was) en ik vond het erg mee vallen, iedereen zei dat het zo moeilijk was maar dat vond ik dus niet.
De vakken die ik moest hebben waren wiskunde en een tweede vreemde taal.
Mijn vakkenpakket op de mavo bestond dus uit Nederlands, Engels, Duits, Frans, wiskunde en economie.
Maar tegenwoordig is dat veranderd geloof ik? Dat je een richting moet gaan kiezen ofzo.
Zou in ieder geval even met je mentor ofzo gaan praten hoe het op jullie school gaat, wanneer je havo mag gaan doen en welke richting je uiteindelijk op wilt zodat je nu al het goede pakket kiest.
Oud 26-04-2004, 19:21
Hoppla
Hoppla is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 26-04-2004 @ 19:54 :
[B] is een sarcastische smiley, staat niet echt vriendelijk dus.

oh sorry ik wou uitdrukke dat ik twijfelde
Oud 27-04-2004, 13:17
ies_waterpies
ies_waterpies is offline
hee ik zit nu in havo 4 en hiervoor heb ik t examen vmbo-t gehaald.
Je moet zelf nagaan of je slim genoeg bent voor HAVO. Als je vmbo-t makkelijk gehaald hebt is HAVo niet echt moeilijk.
Ik moet je wel waarschuwen in het begin is het erg wennen aan alles. Er worden moeilijkere woorden gebruik, maar het is wel te doen.

ik hoop dat je er wat aan hebt..

veel liefs jeanine en succes
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:51
I love stars
I love stars is offline
Ik heb er niet zoveel ervaring mee (behalve dat van mijn vader in het stenen tijdperk ) maar ik weet wel dat er ook mensen zijn die vmbo-t en daarna de havo hebben gedaan en daarna vwo. Dus het is nog wel mogelijk.

Wat betreft het stenen tijdperk : mijn vader heeft eerst mavo gedaan , toen havo , toen vwo.

Je hebt waarschijnlijk niks aan mijn berichtje maar ik plaats hem toch . Maar in ieder geval wens ik je succes en hoop ik dat je de havo haalt en daarna een opleiding kan doen dat bij past.

groetjes d.d.t (afkorting van mijn naam)
Oud 27-04-2004, 13:57
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
I love stars schreef op 27-04-2004 @ 14:51 :

groetjes d.d.t (afkorting van mijn naam)
Zo maak je je naam toch weer langer, door dat er bij te vermelden, het is niet je forum naam trouwens dus beetje vremd vind ik jou

Sorry voor het heel erg offtopic gaan
Oud 27-04-2004, 14:06
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Eerised schreef op 27-04-2004 @ 14:57 :
Zo maak je je naam toch weer langer, door dat er bij te vermelden, het is niet je forum naam trouwens dus beetje vremd vind ik jou

Sorry voor het heel erg offtopic gaan
(off topic) het staat voor voornaam tussennaam en achternaam
Oud 27-04-2004, 18:31
thabomb1986
thabomb1986 is offline
@TS Wat voor vakken heb je? Wat voor cijfers ed? Dan kunnen we er wat meer mee...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:13
Hoppla
Hoppla is offline
mja ik heb een onvoldoende voor Fa en Sk.. maarja ik kan het wel gaan ophalen maar met die 2 onvoldoendes ga ik gewoon over
en kwa inteligentie kan ik de havo wel aan denk ik omdat ze dat op de basischool zeiden.
alleen ik moet me instelling gaan verandere anders gaat het denk ik niet goed komen op de havo...

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:48
fib
fib is offline
en wat is het alternatieve? een mbo opleiding??
Oud 28-04-2004, 18:08
Hoppla
Hoppla is offline
ibs waarschijnlijk
Oud 09-05-2004, 12:24
havo-er
havo-er is offline
Citaat:
Pingutje schreef op 28-04-2004 @ 17:13 :
mja ik heb een onvoldoende voor Fa en Sk.. maarja ik kan het wel gaan ophalen maar met die 2 onvoldoendes ga ik gewoon over
en kwa inteligentie kan ik de havo wel aan denk ik omdat ze dat op de basischool zeiden.
alleen ik moet me instelling gaan verandere anders gaat het denk ik niet goed komen op de havo...
Ik zie dat je al een tijdje geleden gepost heb. Maar ik wil toch nog even zeggen wat ik van de overstap vmbo/havo vind.
Ikzelf heb op de mavo gezeten dus ik weet niet hoe het precies met vmbo zit. Maar op de mavo moest ik kiezen voor wiskunde en een vreemde taal. Frans of duits dus. Dit jaar doe ik eindexamen havo. En naar mijn wete is er van onze mavo leerlingen eentje niet doorgegaan met de havo. Die stopte er gelijk mee. Wat wel zo is, is dat de overstap wel pittig is. Je komt in een heel ander wereldje. Maar het is zeker wel te doen met de juiste instelling. En gewoon hulp vragen wanneer je het nodig heb. Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:57
+knier+
+knier+ is offline
Ik vind het makkelijker dan vmbo/tl. Ik fiets er fluitend doorheen.Maar ik heb wel c.m Oud klasgenoten van mij doen em en ng en die hebben het heel wat moeilijker!
Als je meer wil weten stuur me maar een berichtje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten