Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 20:17
Veldheer
Veldheer is offline
Ik heb thuis een DVD speler met home cinema set sinds december. Sinds vorige week hapert deze regelmatig bij 't bekijken van DVD's. Op een andere speler in huis doen deze DVD's het wel. Bij een vriendin thuis doen ze 't echter weer niet. Hierdoor weet ik niet of het aan de (veelal gekopieerde) DVD's ligt. Kan het zo zijn dat deze haperingen worden veroorzaakt door de (toch redelijke nieuwe) DVD-speler?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 20:20
Veldheer
Veldheer is offline
Hmm, vreemd. Met normale (niet gekopieerde) DVD's loop 't allemaal wel goed.

Kan het dan toch aan de kwaliteit van de gekopieerde DVD's liggen? En zoja, welk merk raden jullie mij dan aan om te kopen?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:53
Agamemnon
Agamemnon is offline
Dat vershilt nogal per DVD-speler.
Oud 10-05-2004, 00:17
PV
PV is offline
Mja, ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan met gewone (originele) dvd's. Halverwege de film begint er ineens iets te haperen, en dat houdt dan zo lang aan dat je er gek van wordt en de film maar afzet. Bij mij gebeurt het én in de gewone dvd-speler, én als je het dvd'tje op de computer wil bekijken.
't niet bij alle dvd's, maar het is wel ontzettend irritant :/
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 04:59
Verwijderd
Het is eigenlijk èèn grote optelsom waar je mee te maken hebt als het gaat om leesproblemen met gebrande DVD's. First of all; het branden an sich. Er zijn maar bitter weinig branders die degelijk 8x kunnen branden op 4x media (wellicht bij jou niet het geval, maar het is ook niet bepaald een zeldzame luxe). Dus mocht dat het geval zijn; op 4x branden die zooi. Dan is het zo dat de ene brander betere resultaten boekt op een DVD dan de ander met gelijke media, en vice versa. Zo kun je bijvoorbeeld 4x Princo's heel behoorlijk branden op 8x met je NEC 2500A, maar diezelfde Princo's zullen bitter slecht te lezen zijn wanneer je hetzelfde doet met de Sony DRU500. Met bitter slecht bedoel ik onacceptabel hoge fouten op de DVD. Dan is er nog de factor DVD-speler. De èèn zal domweg meer slikken of beter lezen dan de ander wanneer het om fouten gaat.

Simpel gezegd; je dient wat te experimenteren. Kijk of je ergens een mediacompatibiliteitstopic kunt vinden van jouw brander. Op GoT willen die dingen wel eens rondzwerven. Als algemene tip kan ik media aanraden met de mediacode RICOHJPNR01 -- deze schijnen 't overal redelijk goed te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten